dinsdag 26 juli 2011

...the mystery of an old tin...

...dit mooie, oude blik vond ik in de kringloopwinkel.
Ik ben verliefd op de kruissteek print en ik ben gefascineerd door
de stickertjes binnen in de deksel.
Op de stickertjes staan datums geschreven door waarschijnlijk een
oud iemand, ik denk een oude mevrouw...
Zij is begonnen met schrijven op 12 maart 1995, ze noemt dit 'het begin'...

Ik kan echt uren nadenken over wat hierin heeft gezeten...wat denken jullie?

...i found this beautiful, old tin in the thriftstore.
I'm in love with the cross-stitch print and i'm fascinated by the
stickers inside the lid.
On those stickers are dates, written by someone old, i think an old
lady...
On the first sticker is written March 12 1995, she calls this 'the beginning'...

I can fancy for hours about where this tin was used for...what do you think?





18 opmerkingen:

  1. Wat leuk :D, echt een oma-handschrift, ja wat zou er in hebben gezeten? Iets van etenswaar denk ik. Helemaal leuk :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een pracht van een doos. Ik weet nog dat er vroeger heel lekkere bonbons in zaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, zo'n doos had ik ook beslist niet laten staan! Geen idee van die briefjes? maar het maakt het wel extra speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. How interesting..I wonder if it was a collection of something that was going in every month??? Very sweet :)
    x x x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien was ze aan de lijn en noteerde zij ieder koekje/zoetigheidje dat ze nam...hihihi...
    Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen idee...? maar de doos is heel leuk!

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend ja.... Ik ben eigenlijk te nieuwsgierig voor dit soort dingen! Aan de andere kant; je kan er allerlei verhalen bij verzinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk blik; dat zijn nog eens leuke kringloopvondsten! Geen idee wat de (oude) dame heeft bedoeld met de stickertjes; blijft toch leuk om over zulke dingen te fantaseren...

    Lieve groet,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whiehie! Moet denken aan een oudere, ietwat dementerende dame, die alles opschrijft om zo niet te vergeten dat die koekjes eigenlijk al drie weken oud zijn... :D
    Het zal een mysterie blijven vrees ik.
    Maakt het blik nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig blik. Enne koekjesblik? Dan vind ik dat deze dame verdacht weinig koekjes at..

    Ik denk rommelmarktblikje om geld in te doen..
    Offe data van huishoudgeld? Of zakgelddata voor kleinkinderen. Of de data dat ze visite kreeg.
    Kortom ik kan er zo een enorm verhaal bij bedenken..

    Wat zijn eigenlijk jouw theorie-en?

    fijne week!

    groetjes kloddertjeroze

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig blik, mooooooi!! Ik moet meteen aan de film Amélie Poulain denken, waarin de dame in kwestie ook een blik vindt en op onderzoek uitgaat.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ...er zit steeds ongeveer 3 maanden tussen ieder stickertje...dan zou ze wel erg streng lijnen als 4x per jaar een koekje eet! ;-)
    Iets met geld, daar had ik nog niet aan gedacht...
    Liefdesbrieven vind ik wel een romantisch idee...

    Kortom:het blijft een raadsel...ik ga er nog maar eens over dromen, trusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gorgeous tin and how fascinating to have those mysterious labels. Hope it isn't just dates she ate a toffee, but something more magical.

    Thanks for your very thoughtful words on my post. I replied directly over there too as you hit the nail on the head. Oh and I won't be stopping blogging, just making to sell for a while that's all.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Whaha die reactie van Cinderell@!! Ik denk dat het een koekjesblik is, en dat ze de datum opschreef waarop ze een nieuw pak koekjes erin deed... Alhoewel.... 3 maanden over een pak koekjes doen is wel heel lang. Dat redden wij thuis niet;-)

    Groetjes, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi en origineel doosje, wat een vondst!

    Ik denk dat ze iets spaarde, en als ze x hoeveelheid had gespaard, stopte ze het in het doosje (wat dus ongeveer om de 3maanden was). Geld of bonnetjes ofzo? Ik zie 16stickertjes, dus als x 250stuks is, dan heeft ze in totaal 4000dingetjes gespaard. Misschien van die Douwe Egberts knipseltjes? Liefdesbrieven is natuurlijk veel romantischer...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love the tin! Hmmm... maybe she put something important in there and dated to remember.... I dont know what. i would be dying from curiosity lol. I would have to find the woman like in Amelie ^_^

    BeantwoordenVerwijderen