donderdag 17 november 2011

kitsch hanger met gehaakt randje...crochet edged kitsch hanger...

Na het maken van deze vlaggetjes en deze gelukshangers
dacht ik dat het leuk zou zijn om hangers te maken met een
gehaakte rand.
Ik vond een paar oude kitscherige kaarten en plaatjes in de koffer
en ging aan de slag.
Tussen het maken van andere dingen door prutste ik af en toe wat
aan mijn hangers.
Toen ik er twee af had vond ik het tijd om wat plaatjes van de
'making of ' te laten zien...

Maar toen zag ik gisteren dit moois op de prachtige blog  van
twee superhandige dames!...en ik durfde mijn post niet meer
te plaatsen...
Het voelde niet goed, maar toch wilde ik het graag.
Na een nachtje slapen dacht ik "toch maar doen",
zo kan ik hun geweldige tutorial alleen maar promoten.
Want dat had ik nooit zo mooi en duidelijk kunnen beschrijven!

After making this bunting and these lucky hangers i thought it
would be nice to make some crochet edged hangers. 
I found some old kitsch postcards and pictures in that old
suitcase and i started making.
Between making other stuff i worked on my hangers a bit.
When i finished two hangers it was time to show you some
pictures of the 'making of '...

And then i saw this on this great blog of two supercrafty ladies...
and i didn't want to post my pictures anymore...
It didn't feel right to do that, though i really wanted to.
After a night good sleep i thought "just do it", so i can
promote their great tutorial!
I couldn't have made a tutorial  that clear and nice as they did!

Hier dus mijn 'making of '...
So, here my 'making of '...






Kijk ook zeker even in hun Etsy-shop, ze maken zulke mooie spullen!
Take a look in their Etsy-shop, they make such nice pieces!

20 opmerkingen:

  1. Ik vind ze prachtig en laat ze vooral zien-het is jou versie. Want de hangers waar jij het over hebt-heb ik nog ergens anders gezien-dat doet er NIETS aan af. En ik hou van jou kitschy plaatjes met gehaakte randje het meest. xxx Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk! Ook mooi met dat brochje erop. Bedankt voor het reclame maken. Vind je dat kaart om haken ook niet verslavend werken? Ik kan op dit moment haast niets anders doen!
    Nog een fijne dag. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOw ik vind ze helemaal gaaf geworden en het is toch heerlijk als je elkaar zo kunt inspireren. Zelf heb ik het boek van Dottie Angel, ik vind het ook zo gaaf om daar dingen uit te halen en ik weet, het is eigenlijk gewoon nadoen maar ik vind het zoooo leuk. Verder staat jou blogje altijd vol met eigen ideeen die ik nog nergens gezien heb, nou geeft niks als je dan eens toevallig hetzelfde idee hebt. Ik vind je plaatjeskeuze en kleurtjes helemaal top.

    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal leuk !
    Die andere had ik idd ook al gezien maar die van jou zijn toch net ff anders hoor, lekker die knalkleuren !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze superleuk! En nu weet ik ook weer waar ik dat idee vandaan had. Ik heb namelijk gisteren met zoonlief zitten stempelen, rondjes ervan geknipt en toen heb ik er randjes langs gehaakt :) Blijkbaar heb ik dat gezien op de weblog van de dutch sisters (en nu dus op die van jou, dus erg origineel ben ik niet meer haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OMG this is nice stuff. Just found your blog. Lovely place you got here.

    Just a little hello from Denmark.
    RikkeRøjkjær

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn superlief, mooi gemaakt!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi! Ik ben dol op die oude kitschplaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn gaaf!!!! Vooral in jouw stijl, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. helemaal leuk! en randjes haken langs kaarten? dat moest ( ik haatte handwerken) ik vroeger op de basisschool ( 42 jaar geleden;) ook al...je doet niemand naapen.

    groetjes Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohhhh die laatjes!!!!wat gaaf -))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I have made similar cards with crochet borders. This is such a cool idea.

    Greetings from Denmark...

    //Lisbet
    - from the colorful blog *LLL & Co.*

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk hoor, ook voor kerst, pasen, welk thema dan ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat ziet er leuk uit, ben sinds gisteren ook aan de haak en al trots dat ik een bloemetje kan haken, maar geen idee hoe dit moet, echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oei, die zijn heerlijk kitsch! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Is toch helemaal leuk geworden, goed dat je ze toch geplaatst hebt.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alles is altijd al een keer gedaan. En ach, zolang iedereen er net wat anders mee doet?
    Ik vind jouw versie erg leuk!
    Ik maakte vorig jaar deze...
    http://siem-en-zo.blogspot.com/2010/11/project-pif.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn echt ont-zet-tend gaaf! En inspireren mij ook weer moet ik eerlijk zeggen! Ik zou ook best eens zo'n kaart willen maken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze zijn heel erg leuk!

    Groetjes, Jolanda (Rozet)

    BeantwoordenVerwijderen