vrijdag 3 februari 2012

Chaos, cookies, carnaval & cleaning up...

Vandaag waren de Meisjes vrij van school.
We besloten dat het te koud én te grijs was om naar buiten te gaan ;-)
Today the Girls had their day off from school.
We decided it was too cold and too grey to go outside ;-)

Dus werd er getekend en geknutseld...
So there was some drawing and crafting...


...en ik had dit zicht vanaf mijn plekje aan tafel...
...were i had this view from my spot at the table...



Er werd opgeruimd en uitgezocht in een bepaalde hoek van
de huiskamer om weer ruimte te creëeren in de chaos...
There was some cleaning up and sorting out to bring some space
in the chaos in a particular corner of the livingroom...


(completing follows)



Tijdens het opruimen werd er ook nog verzameld.
Alles wat 'kitsch-kleurig-en klein' is gooien we in een grote schaal.
We verzamelen van alles om op onze carnavals jurken te naaien.
De jurken moeten  nog gemaakt worden met de felgekleurde tule die ik
laatst gekocht heb.
(ik laat het resultaat van de jurken binnenkort zien)
Whilst cleaning things up there was some collecting going on too.
We put everything 'kitsch-colourful and small' in a big bowl to sew
on our carnival dresses.
I'm gonna make the dresses of the brightcoloured  tule that i've 
bought recently.
(i will show the result of the dresses soon)






We dronken nepthee...
We had some fake tea...

mini-theeserviesje 3,99 dienblad 1,79 Kruidvat drogist


...en echte koekjes, mmmm, die verpakt waren in een mooi blik...
...and real cookies, mmmm, which were wrapped in a pretty tin...



...dat weer perfect is voor het opbergen van ditjes en datjes en kleine restjes stof !
...which is perfect to storage some bits and pieces and tiny scraps of fabric! 

blik met koekjes Jumbo supermarkt.


Na een drukke dag ben ik blij met een opgeruimde kamer.
De meiden zijn lekker moe, slapen ze vannacht weer goed.
En ik ook ;-)
After a busy day i'm very happy with an organised room.
The Girls are tired enough to sleep well tonight.
And me too ;-)


Wat deden jullie op deze koude dag?
Liever binnen of buiten in de sneeuw?
What did you do on this cold day?
Rather be inside or outside in the snow?


                                                          Fijn weekend!
                                                     Have a nice weekend!


22 opmerkingen:

  1. Echt wel buiten hoor! Wij wonen aan de vaart en hebben de halve dag geschaatst! Ieder zijn meug he?! Jou dag klinkt ook gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw die kleurrijke foto's!!! heeeeeeeeerlijk na zo een grijze dag!!!
    Het ziet eruit dat jullie je goed amuseerden en die kids zullen slapen als roosjes :oD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt als een drukke dag! Wij zijn de deur vandaag ook maar niet uit geweest, veel te koud! Wat een leuke legpuzzels zijn dat trouwens!
    Groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOOH wat een heerlijke post ! Ik word altijd zo blij van jou en je blog.. te leuk wat je ons laat zien.
    Heel verstandig om binnen te zijn... helaas moest ik er nog wel uit, sneeuw is leuk voor de kids maar het moet niet te lang duren hihi.
    Pffff ik moet hieronder bij woordverifcatie het woord: "depresi" intypen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt als een gezellige, kleurrijke dag! Wij waren deels binnen, maar ook een hele poos heerlijk buiten in de sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the cookie tin full of beautiful, brightly colored goodies!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke foto's, zeg en ik ben lekker binnen gebleven met een haak/breiwerkje, eindelijk met poppenkleertjes begonnen,fijn weekend voor jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je maakt me nieuwsgierig naar die carnavalsjurken-ze lijken me Te Gek. Ik hou van moeders die kids veel laten knutselen en van kids die dat graag doen. Vandaag op het dagverblijf 5 appeltaartjes gebakken waarvan 1 glutenvrij. En allemaal zaadtaartjes voor de vogeltjes. De kids en ik denk ook de vogeltjes vonden het te gek. En nu na het brengen van Zjaantje naar haar gala-moe maar voldaan. Mooi winters weekend-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker gezellig zo'n dagje :) En die koekjes zien er goed uit! Waren ze ook zo lekker als ze eruit zien?
    Ik ben lekker binnen gebleven vandaag, op boodschappen doen na... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie hebben er wel een gezellige en nuttige dag van gemaakt! Dochterlief staat het liefst de hele dag op het ijs, zelf houd ik het bij een wandeling met de hond en dan weer lekker bij de kachel.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat opgeruimd die laatste foto! :-) Mooie spulletjes zwerven er bij jullie door het huis. Ben heeeeeeel benieuwd naar de jurken, ziet er veelbelovend uit!! Door die kleurige tule moet ik meteen aan het carnaval uit mijn jeugd denken (ik ben in Zuid-Limburg opgegroeid), mijn moeder maakte ook altijd kostuums, uiteraard met veel tule, roze en paars!! :-)
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn he zulke daagjes!!!

    Ik heb vandaag het kinderfeestje van mijn dochter gevierd! Ik had nog een spel in gedachte maar die heb ik maar geschrapt en ben lekker met ze de sneeuw ingegaan!

    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What an idyllic sounding day. Just what we have planned for tommorow, lots of baking, making and adventures with the Sylvanians (I think they're off on a camping trip).

    Today I was off work, cosied by a fire in a pub with a dear friend having lunch. Tonight I cosied by the fire with my loved ones.

    Have a warm and lovely weekend.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love you pretty coloured net fabric, I can imagine tutu's :) we are waiting for snow here, so staying home to keep warm and lots snuggling with my boys...if they let me :) xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. So lovely! Your photos are so much fun :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. What fun...I adore your collection of tins...have a great weekend...looks like it is off to a great start! xoxoxoxoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ooo en zo lekker kleurrijk, een heuse schattentafel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dat ziet er toch altijd zo gezellig uit bij jullie! En ik ben enorm benieuwd naar de carnavalsjurken...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wooo wat een orde bij jou! Om jaloers op te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wij zijn in de sneeuw gaan spelen en gaan sleeën. Mijn man kwam er speciaal voor eerder uit zijn werk.
    Wat een heerlijke dag hebben jullie ervan gemaakt. Zo leuk om te lezen. Enne die kleurijke jurk, daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar hoe die eruit gaat zijn.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I have to say, that your blog post has put a spring into my creative step today, you have completely inspired me. You are so good at putting colours together, and those animal cards are adorable- my girls would love those.

    BeantwoordenVerwijderen