vrijdag 30 maart 2012

A bit of shopping #4...

De Meisjes zijn altijd vrij op vrijdag.
Mijn Lief had een vrije dag.
Mooi.
Had ik weer eens de kans om effe alleen op het fietsje naar
de weekmarkt in Maastricht te gaan...
The Girls are always off school on Friday.
My Love had a day off work.
Perfect.
For me a chance to get on my bike and visit the weekly market
in Maastricht...

Op de markt kocht ik fijne stofjes...
I bought some pretty fabrics at the market...




...voor het maken van een nieuwe serie van deze rokjes...
...to make a new set of these skirts...




...want nadat ik deze rokjes meenam naar school afgelopen week,
verkocht ik ze allemaal!...en er is vraag naar meer, vooral roze ;-)
...because when i took these skirts with me to school last week,
i sold them all!...and there's demand for more, especially pink ;-)




Ik kocht nog mooie kleurtjes borduurgaren om mee te haken...
I bought some pretty colours of embroidery yarn to crochet with...



Op de terugweg langs de Kringloop, die tot mijn grote verbazing
bijna leeg was!...ze gaan verhuizen en waren vandaag voor het laatst open
op deze locatie :-o
Daarom op alles 90% korting en zo kocht ik twee kastjes voor 1 euro
en deze stapel schattige bordjes voor 60 cent!...
On my way back a quick visit to the Thriftstore, which was almost
empty to my surprise!...they're  gonna to move to another place
and it was the last openingday today at this location :-o
Therefor 90% discount on everything and so i bought two
nightstands for 1 Euro and this pile of cute plates for 60 cents!...





De nachtkastjes worden nog voorzien van een verflaag en mooie
knopjes en zijn gereserveerd voor de Meisjes.
The nightstands will be get a layer of paint and pretty knobs and 
are reserved for the Girls.

Ook kocht ik laatst deze mooie punnikdoosjes, om de Meisjes te leren
punniken voordat ik ze ga leren haken...
I also bought these spoolknitting boxes lately, to learn the Girls this before i
learn them to crochet...





Bij de drogist vond ik dit eiershaaltje, roze en lekker fout...
At the drugstore i found this eggtray, pink and a bit wrong...



Wat is jouw mooiste, beste, leukste aankoop deze week?
Geniet ervan en heb een fijn weekend xx
What is your most pretty, nice, cutest purchase this week?
Enjoy it and have a nice weekend xx






26 opmerkingen:

  1. Ooooh, wat een leuke aankopen! Ik heb familie in Maastricht....moet ik toch eens langs de weekmarkt en kringloop (op de nieuwe locatie)! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed geslaagd zo te zien, leuk hoor.
    Maar nou vraag ik me af hoe je dat allemaal meekrijgt op de fiets, of heb je een bakfiets?
    Ik ben gisteren lekker naar de markt geweest en heb o.a. ook mooie lapjes gekocht (zie mijn blog). Veel succes met het maken van de rokjes en je andere creaties en de groetjes aan de Meisjes en je Lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een fijne aankopen, mijn beste koop van de week, een oud knutselboekje, liet ik op het dak van de auto liggen en ligt nu ergens op een parkeerplaats, ik hoop dat iemand het vond, en er plezier van heeft! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. My heart skipped a beat when I saw your pretty fabrics, those skirts will be adorable :)
    Today I got some lovely things at the charity shop, the best was an old painting of some flowers,
    Have a lovely weekend :)
    X x x x x x x x x x X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh-mooie stofjes-en succesvol-da's heel mooi en niet zo gek-want ze zijn te gek-veel succes met de nieuwe stofjes en een mooi weekend
    achter de machine-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ge-wel-dige stoffen, vooral die roze met grote rozen, echt heel mooi. Nou dat gaan super rokjes worden die je vast ook weer snel verkoopt (wel een paar voor je eigen meiden ook hè).
    Mijn beste koop van de week... moet ik nog ontvangen. Ik heb gisteren heel veel te leuke Amy Butler stofjes besteld, ben zooooo benieuwd maar komt vast goed.
    Hoe doe jij dat toch met die kastjes... 2 voor een euro.... dat geloof je toch niet hahahahahaha nou met een kleurtje erop gaat dat helemaal goedkomen voor de meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi-mooi-mooi, alles wat je kocht! En ik kan me voorstellen dat er meer vraag is naar die geweldige rokjes, ze zijn zo leuk en de stofjes zo mooi gecombineerd, dat gaat je met deze roze stofjes ook zeker super lukken! Mijn aankoop van deze week lag vandaag in de brievenbus, een geweldig boek, heb er net over geblogd :) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn leukste aankoop staat toevallig ook op mijn blog! Het zijn de stofjes die ik heb gekocht bij vanmarieke.
    Ik vind jouw blauwe stofje met de roze blommekes onwijs mooi. Kan me voorstellen dat de rokjes snel verkocht waren. Ze zijn super leuk en vrolijk!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooo, die bruine vind ik mooi! Heerlijk hé ... allemaal van die leuke aankopen! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat leuk ik zie een heel bekend nachtkastje.
    Laat ik er nou ook zo eentje hebben !
    Fijn weekend
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat het goed gaat met de zaken, de rokjes zijn dan ook superleuk! En die nachtkastjes, volgens mij hadden mijn ouders precies dezelfde maar daar lagen volgens mij glazen platen bovenop? Waar mijn moeder dan van alles onder legde, tekeningen en kaartjes en zo. Maar goed, niet zoveel gekocht, of toch wel, een mooie roze rieten stoel voor buiten, bij de kringloop natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooie schatten!!!

    ik heb nog niets gekocht deze week..

    wel gedroomd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is die stof met bloemetjes en paddenstoeltjes schattig, zeg! En die punnikpopjes zijn ook lief :)
    (grappig woord eigenlijk: punnikpopjes)
    Mijn leukste aankoop was een doosje met bouwplaatjes voor 8 monsters en 8 robotjes van papier bij het Kruidvat. (Binnenkort op mijn blog)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een mooie en leuke stoffen!!! Ik vroeg me al af weer je die gehaald had. Bij ons in de stoffenwinkel hebben ze niet van die mooie stoffen. Ik moet dus op de markt zijn!!

    Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk vrolijke stoffen!! En de kastje zijn geweldig, erg mooi. Veel plezier met punniken! Hier een groot succes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh leuk!!!! Morgen stoffenmarkt in Utrecht... ZIN IN!!! :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Love the fabric - very pretty. The plates are fabulous!
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk allemaal en ja, punniken is pure jeugdsentiment. Mijn dochter doet het ook en dat wil natuurlijk zelfs mijn zoon van 11 het nog doen ( en ik neem het natuurlijk af en toe ook nog even over :-) Mijn leukste aankopen deze week zijn 4 hele leuke vintage stofjes van ETSY en heerlijke stickertjes van de Bijenkorf, kosten haast niks en ik ben er weg van, lekker plakken :-)

    Geniet van je weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha, dat worden leuke rokjes! Mijn leukste aankoop van deze week is het boek allemaal rokjes van mde Zsazsa! Fijn weekend! Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijke aankopen! Geweldige stofjes die je gescoord hebt! Zou ook wel weer eens naar de markt in Maastricht willen! Ik kocht deze week helemaal niets, behalve boodschappen. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie stofjes zeg, die vind je hier niet op de markt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke aankopen en wat zal het er fleurig uitzien bij jullie op school met al deze gezellige rokjes! Wist helemaal niet dat je kunt haken met borduurgaren, ik neem aan dat je dan het garen niet splitst?

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    ps. Mijn mooiste aankopen waren vanmorgen een paar oude lijstjes, die ik toevoeg aan mijn verzameling ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige stofjes heb je gekocht. De rokjes die je gaat maken zijn super leuk, geen wonder dat ze zo snel verkocht waren. En wat een mooie aankopen heb je gedaan in de kringloop vooral de bordjes zijn prachtig. Mijn mooiste aankoop deze week was een mooie tafel die nog wel opgeknapt moet worden. Dat wordt schuren deze week.;-)
    Fijne zondag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En mijn eerste reactie; dat heb je allemaal op de fiets meegenomen??!!! haha, pakezel! Maar wat een mooie buit. Over-heerlijke stofjes. En die kastjes! om jaloers op te worden...zulke leuke knopjes zitten erop. Dat is een geslaagde shopping-trip geweest voor je. Leuk leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow wat een prachtige kastjes! Helemaal te gek met een likje verf of beitsen?! Geeft vaak ook een leuk effect! Heb laatst ook een vintage peuterbedje bij de kringloop op de kop getikt voor maar 1,5! Leuk he die vintage vondsten ik word er altijd zo blij van! Mijn leukste aankopen van deze week waren een aantal vintage lakens met lieve bloemetjes en een hele vuilniszak met breigaren voor maar 3 euro! kan ik weer even vooruit ben een grote sprei aan het breien! Groetjes Charlie

    BeantwoordenVerwijderen