dinsdag 20 maart 2012

DIY Tutorial: ansichtkaarten muurdecoratie...postcard wall decoration



Heb je een stapel mooie, leuke, lieve, oude,
of vrolijke ansichtkaarten?
Hang ze aan de muur!
Do you have a pile of funny, beautiful, lovely, pretty
or old postcards?
Hang them on your wall!

Wat je nodig hebt:

een zakje metalen ringetjes
een perforator voor het maken van kleine gaatjes
of zoals ik
een leertang om kleine gaatjes mee te maken
een pen
een liniaal
spijkertjes of masking tape
hamer

What you need is:


a bag with tiny metal rings
a punch to make little holes
or as i have
a tool to make little holes in leather
a pen
a ruler
little nails or masking tape
hammer







Meet waar kleine gaatjes moeten komen in de kaarten, zorg daarbij
dat alle gaatjes recht boven elkaar komen...
Teken de plaats van de gaatjes af.
Maak de gaatjes in de kaarten.
Maak een compositie  met de kaarten en verbind de kaarten met
elkaar door de ringetjes...

Measure where you have to make holes in the cards, it's
important the cards will be hanging straight in the end...
Mark where the holes have to come
Make holes in the cards.
Make a composition with the cards and connect them
to eachother with the metal rings...








Hang ze aan de muur door de bovenste kaart vast te plakken
met maskingtape.
Mijn muur is niet masking tape proof, dus ik gebruikte twee kleine
spijkertjes om de kaarten op te hangen...
Hang your cards on your wall by using masking tape.
My wall isn't masking tape proof so i used tiny nails to
add my postcards to my wall...








je ziet kaarten van you can see cards from Teawagontales, Dottie Angel, All The Luck In The World

Om jouw ansichtkaarten-muur nog persoonlijker te maken kun je
foto's toevoegen (die je eerst op een blanco kaart plakt) of
je laat de kinderen een leuke tekening maken op een blanco
ansichtkaart.
To make your postcard-wall more personal you can add
photo's (which you first glue on a plain white card) or
let your kids make drawings on some plain white postcards. 

Klaar!!
Fijne avond x
Done!!
Have a nice evening x








32 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige manier om kaarten op te hangen. Ziet er vrolijk uit! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a FANTASTIC idea! I LOVE it! Your postcard selection is awesome! I may have to linger a while and just stare longingly at your creation!

    Happy Days!

    Vanessa xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heel leuk uit en wat een gave kaarten zitten er tussen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook leuk! Durf te wedden dat ik daar niet mijn kleine teen op breek zoals op mijn staande kaartenrek! :)

    Mooi idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. this looks great! such great postcards :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat doe jij weer goed !
    Leuk hoor!
    Alleen ik heb niet van die leuke kaarten haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, en ik dacht dat ik een kaartentik had! Erg leuk dit, je brengt me echt op ideeen. Enne, foto's zijn prachtig!
    grtz!!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig leuk!
    Heb zelf ook net leuke kaarten besteld, voor op de toekomstige babykamer, wil wat schilderijtjes maken met de kaarten er op, wat heb je toch ook mooie kaarten, die verdienen een mooi plekje..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed idee voor mijn postcrossing kaarten, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig leuk idee!! Wat heb jij veel mooie kaarten zeg! Allemaal door de brievenbus gekomen??

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk idee het geeft een leuk effect op een witte muur ik word er helemaal vrolijk van http://noradehaene.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Héél leuk! En wat heb jij een te gekke kaarten zeg! Een aantal ken ik wel, maar ik zie ook van die te leuke echte retro kaarten. Hoe kom je daaraan??
    Je hebt voorlopig iets heul gezelligs om tegenaan te kijken!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf gedaan zo met die ringetjes en wat een mooie kaarten. Krijg je ook zo'n voorjaars freubel drift ?! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super leuk idee zeg!!!
    Ik heb hier ook een hele stapel van die mooie kaarten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh, what a great idea...i love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg leuk gedaan... ga ik onthouden ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee! En wat heb je een heerlijk kleurrijk blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Veel leuker dan al je kleurrijke kaarten in een doos op zolder bewaren ;)

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Love this creative idea! Thanks for sharing! ;) xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Too cute! I love the one that says "my heart skips a beat for a vintage sheet". My heart truly does! The pink 50's style card with the mom & kids is so adorable! Great idea!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat staat dat vrolijk!!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Great idea - love your collection of postcards.
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk idee! Wat zijn het voor ringetjes, waar zijn ze eigenlijk voor bedoeld of waar koop je die?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een geweldig tof idee! wij hebben hier een kaartenrek en dat veranderd steeds (wat ook wel weer handig is) maar is eigenlijk te klein. geef me jouw adres dan stuur ik je nog een mooi kaartje omdat je altijd van die lieve berichtjes op mijn blog achterlaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh Maartje, I love this! I don't really have any postcards, but now I wish I did. Hmmm… now something else I must buy, lol. :-) XO Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  26. This is so cute! Where do you find your small metal rings?

    BeantwoordenVerwijderen