woensdag 7 maart 2012

...tuinkers, stofjes en vintage lotto spelen...cress, fabrics and playing vintage lotto

Woensdagmiddag, de Meisjes zijn vrij.
Na een hele morgen pakjes klaarmaken voor de post, heb ik de middag
gereserveerd om andere dingen te doen, zoals...
Wednesday afternoon, the Girls are off school.
After a busy morning making packages for the mail, i reserved
this afternoon to do other things like...

Wat nieuwe haak steken uitproberen, er zitten weer
eens vage ideëen in mijn hoofd dus haak ik in het wilde weg.
Zo kan ik mooi even bij de Meisjes op de bank als ze
tv kijken...
Trying some new crochet stitches, there are some vague ideas in
my head so i'm just crocheting a bit.
That way i can sit on the couch with the Girls while they watch
some tv...




Tuinkers zaadjes zaaien met de Meisjes.
Zo simpel en ze vinden het zo leuk om te doen.
Met wat water, schoteltjes, tuinkerszaadjes en watten
ben je al klaar.
Sowing cress seeds with the Girls.
Very simple to do and they like it so much.
With a little water, a few saucers, cress seeds and some cotton-wool
you are ready.





Vintage lotto spelen met de Meisjes, die ik kocht bij de
Kringloop voor maar 1 euro!
Vooral goed voor de Jongste, want met haar
gehoorapparaatjes kon ze perfect alle plaatjes nazeggen :-)
Playing vintage lotto with the Girls, which i bought at
the Thriftstore for only 1 euro!
Particularly good for the Youngest, with in her hearing devices
in she repeated all the pictures perfectly :-)




Mijn stoffenstapel doorspitten.
Combinaties maken.
Laatst vond ik de patroondelen van een baby-zomerjurkje tijdens het
opruimen en het is zo'n lief model, daar wil ik er wel weer
een aantal van maken.
Met hier en daar een ander detail en van de nieuwe
vintage stoffen die ik uit de koffer haal ga ik aan de slag.
Maar eerst de kleine-meiden-stroken-rokjes afmaken!
Go through my pile of fabrics.
Making some combinations.
I found the pattern parts of a summer baby-dress while cleaning up
and it's such a cute model, i want to make some more of these again.
With other details and the new vintage fabrics from that
suitcase i'm gonna do some dress-making.
But first i have to finish those little-girls-tiered-skirts!







Een weloverwogen-meer-dan-verdiend chips momentje.
A well-considered-more-then-earned chips moment.


Hadden jullie ook een fijne dag? wat heb je gedaan?
xx
Did you have a nice day? what did you do?
xx


Oh enne...ik blijf mijn Etsy-shop nog steeds aanvullen met kofferschatten...
Oh and...i keep adding treasures to my Etsy shop...







17 opmerkingen:

  1. Heerlijke dag! Super dat jurkje en al die stofjes, oeh, zo mooi...... Heel herkenbaar trouwens, dat haken op de bank als de meiden tv kijken..... (met mijn haren los, zodat ze al duimend aan mijn haar kunnen frummelen.....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, aan mijn haren frummelen, dat deden ze vandaag ook nog.
      Had ik ineens 4 staarten en 36 speldjes in mijn haar.
      Ik moest er twee elastieken uitknippen omdat het in de knoop
      zat :-o

      Leuk hoor, kappertje spelen.

      Verwijderen
  2. Wat een fijne dingen allemaal en bij mij ging vandaag alles zo'n beetje mis wat er mis kon gaan. Maargoed morgen weer een dag denk ik dan maar :-) Deze post maakt me tenminste weer blij.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar vind je die leuke stofjes toch altijd? Ik had een leuke dag vandaag. Na 6 dagen migraine, was de pijn opeens verdwenen deze middag. En ik won de give away van Eline Pellinkhof. Ik begon vandaag aan de kussenslopen met een leuk stofje dat al jaren in de kelder lag. Het hing aan een kamerscherm dat dichtgeplooid was. Je moet binnenkort maar eens kijken op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke stofjes heb je! Wij deden vanmorgen lekker niks en gingen vanmiddag de groententas ophalen en thee drinken bij m'n vader. Ik kocht kort geleden ook eens lotto bij de kringloop, ik heb alleen geen idee hoe je het speelt maar de plaatjes waren zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh leuk hier zeg!
    Een heerlijke woensdagmiddag! Zoals het hoort!

    Ik heb lekker geknutseld! Aan mijn blaadjes-mobiel! :)
    Daag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige middag met allerlei creatieve en inspirerende momenten! Zelf ben ik aan het schilderen geweest (zijn de kamer aan het opknappen) en strijken, niet echt gezellig dus ;)) Maar nu even fijn aan het bijlezen...

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig hoor. En die lotto, die hadden wij vroeger thuis. Misschien is dat ons spel wel? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm heerlijke woensdag(middag)! En ik ben niet origineel als ik zeg; fantastische stofjes heb je toch!! (ha, ik zeg het toch!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een feest!!!
    Lekker van genieten!
    Ik moest werken, maar de kinderen hebben van oma genoten!
    Wat een ontzettend leuk jurkje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fijne dag was dat zo te zien.
    Heerlijke bolletjes, stofjes en een superleuk retro-spel (helemaal in mijn straatje haha). Wat ik dan weer niet wist is dat jouw meisje slechthorend is. Mijn Christian is geboren zonder gehoorgangen en hoort dus bijna niets. Vooral als ze heel klein zijn is oefenen heel belangrijk om verschil in klanken te kunnen laten horen.
    En tuinkers zaaien is zo leuk (maar ik vind het ook zooooo vies haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die hapjes zijn zeker welverdiend! ;-) De gouden bolletjes tape kocht ik bij mijn vaste Masking adresje: Een nieuwe avontuur van Martine!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik bedoel Een Nieuw Avontuur...geen nieuwe (sorry, het was een drukke dag ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmmmmm... , heerlijke plaatjes! Heerlijk blog ook!! Groetjes Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De ketting (van de Give Away) is aangekomen... bedankt! Ik ben er blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen