maandag 2 april 2012

DIY-Tutorial Voorjaars krans van stof...Spring wreath of fabric scraps...







Voor het maken van deze vrolijke voorjaarskrans heb je nodig;

*metalen ring van ongeveer 30-40 cm/ 11"-15"
*katoenen stof
*kanten band, lint
*schaar

To make this bright fabric Spring wreath all you need is;


*Metal ring measuring approximately 30-40 cm/ 11"- 15" 
*cotton fabric
*lace trim, ribbon
*scissors










Scheur repen stof en knip deze in stukken van ongeveer 20 cm lang.
Knip stukjes lint en band van 20 cm.
Knoop de repen stof om de ring, hou daarbij rekening met de
verdeling van de kleuren.
Maak de ring helemaal vol en compact.
Hang de krans op aan een mooi lint, touw of strik.
Tear the fabric in long strips and cut these in
pieces of 20cm/7,8" .
Cut pieces trim lace and ribbon in pieces of 20cm/7,8"  
Knot these fabric strips and ribbons on the metal ring, make sure
you arrange the colours in a pretty way.
Add all of your fabric strips till the ring is filled and make it compact.
Hang your wreath on a string, ribbon or a bow. 














Veel plezier en ik wens je een mooie maandag!
Have fun and i wish you a beautiful Monday!


Extra note: een DIY-kit voor het maken van deze krans is vanaf nu
te koop in mijn Etsy-shop!!
Extra note: a DIY-kit for making a such a lovely wreath is now
available  to my Etsy shop!!


40 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke en vrolijke krans, maar wat een werk...

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi en gezellig projectje... ziet er super vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kleurtjes weer. Leuk project, eens kijken of ik een ring kan vinden en mijn meiden mee willen helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, heel erg leuk gedaan! Leuke week toegewenst..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, dat ga ik doen! Ik heb nog super veel restjes stof die ik hiervoor kan gebruiken. Maar waar koop je zo'n ring eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! En ik gooi altijd de restjes stof die ik over heb van naaiprojectjes weg...heb nu spijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tip; de ring op de foto kocht ik ooit bij een bloemist.
    Je kunt deze ringen ook kopen bij een vrij bekende hobby winkel ;-)

    succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zalig mooi! ik ga ze zeker ook maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi, hoi, hij blijft leuk!!
    Heb hem al vaker voorbij zien komen en ik vind ze enig blijven! Zo lekker vrolijk...
    Maar ik vraag me af waar ik zo'n ring vandaan zou kunnen halen om er ook eens mee aan de slag te kunnen. Zou ik mogen weten waar jij je ring vandaan hebt??
    Alvast bedankt en geniet van je gezellige krans! Hartelijke groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee!
    Bedankt voor de tip.
    Fijne dag.
    groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I have been wanting to make one of these. Yours is gorgeous Maartje!!! I love it and all the fabrics you chose to use. So very pretty! XO Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is leuk hè! Ik kende hem al...maar wil hem nog steeds een keertje maken! Mooie kleurtjes heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een leuke tip ik heb ook een zak vol met restjes stof en nu heb ik er een bestemming voor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed idee! Ook ik heb vaak kleine stukjes stof over. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, what a fun spring wreath!! Love it! Thanks for sharing the tutorial!! Have a great week! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een super vrolijke krans! Erg leuk en wat een werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. So colourful. Thanks for the tutorial. x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind hem geweldig!! Misschien ook wel leuk om mijn klas te doen, samen met groep 3 en groep 4.... Ga ik zeker uitproberen.... Dank voor je idee! Groetjes, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om samen met de kinderen te maken, dan gaat het ook een stukje sneller denk ik...
    Bedankt voor de duidelijke foto's!

    Groetjes, Jolanda (Rozet)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo simpel gevonden en toch zo tof! Dikke duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leuk! Heel feestelijk voor een verjaardag. Ik ga hem zeker een keer maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind je blog zo leuk, van mij krijg je een award, zie mijn blogje. borduursteekje.blogspot.com , ook al heb je veel volgers.
    Groetjes Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Superleuk!Maar nog heel een klusje volgens mij... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is dit een geweldig vrolijke en mooie krans!
    Ontzettend leuk idee voor alle restjes.
    Heel creatief gevonden hoor.
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een super gave krans zo mooi

    liefs fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Woooow wat een heerlijke vrolijke krans! Word je met dit regenachtige weer als vandaag toch nog een beetje vrolijk van !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Shabby chique, geweldig! Heel leuk idee! Bedankt voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat mooi ga er een maken voor in mijn hippe catavan

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat mooi ga er een maken voor in mijn hippe catavan

    BeantwoordenVerwijderen
  30. I'm pretty much in LOVE with this project! It would be a great way to use up fabric and ribbon scraps. Plus it looks so easy to store when not needed. Thanks for the inspiration! So glad to have found you through My Rose Valley :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. We did it: https://www.facebook.com/pages/Ideen-Werk/544864265559467?hc_location=timeline
    Thank you for sharing ♥
    Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Again :-)
      http://jansschwester.blogspot.de/2015/01/turkranz-reloaded.html
      xox Kerstin

      Verwijderen
  32. Someone copied your picture and put their store name on it. They didn't remake it like you did. Just thought you should know. Aj's Etc on Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen