woensdag 11 april 2012

A Perfectly Peachy Wallhanging...

Wat je nodig hebt;

Een lapje van je mooiste stof
Oud kant of band
Oude knoopjes
Naald en draad
Schaar
Twee takken
Een mooi vers, gezegde, gedicht of zin
Pagina 160 en 161 van Het Dottie Angel book...


What you need;


A piece of your favorite fabric
Old trim or lace
Vintage buttons
Needle and thread
Scissors
two twigs
A nice poem, phrase or words
Page 160 and 161 of The Dottie Angel book...








Ik las ooit deze zin in een 101-Woonideëen uit 2007...
I once read this phrase in a 2007 101-Woonideëen...



"Dit huis is schoon genoeg om gezond te zijn en vuil genoeg om gelukkig te zijn" 
"this house is clean enough to be healthy and dirty enough to be happy" 















Wat is jouw favoriete woord, gezegde of zin? en waarom?
What is your favorite word, phrase or poem? and why?

Fijne dag! xx
Have a nice day! xx

22 opmerkingen:

  1. Woww geweldig gedaan zeg, helemaal leuk :-) Mooi stofje ook en gave kleurtjes en die tekst ... ik heb 'm hier op een tegeltje, is hier precies van toepassing haha. Wat is het een heerlijk inspiratie boek ook hè, je blijft er in kijken.

    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supergaaf!!! Heb het boek voor m'n verjaardag gehad en dit soort kunstwerkjes staan zeker op mijn to-do-lijstje!! Ik hou er van! Leuke tekst! Ik vind alle teksten waar huis of home in voorkomt vaak leuk. Momenteel hangt bij mij aan de muur; "Mijn huis is net een museum, alleen zonder het bordje 'niet aanraken a.u.b.'" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk! En wat voor leuke steken heb je toch allemaal op je naaimachine?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Maartje-dit is een SIL-HANGER. Dit/Dat ben ik-zo gaaf gemaakt.
    Geniet ervan-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt en inderdaad een super-zin die hier ook perfect zou passen aangezien ik meestal mijn naaimachine liever zie dan mijn stofzuiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat supermooi en vooral ook de tekst! Past helemaal bij mij! Alleen baal ik daar nu wat van omdat morgen de makelaar langs komt om foto's te maken en moet ik dus héél veel poetswerk inhalen grmmpff! Maar nu ga ik weer helemaal blij verder! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. so so lovely miss! i read this on the love katyha blog and it made me smile - Be humble for you are made of earth. Be noble for you are made of stars
    xoxox bec

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie zin. Een beetje zoals bij mij in huis! Heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie het al, jij hebt helemaal geen workshop nodig van Dottie Angel. Als ze het nog niet gezien heeft zal ik het van het weekend aan haar laten zien. Ik heb mijn I pad en Wifi dus dat moet lukken.
    Het ziet er echt heel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OMG! Dit is da bommm!
    (rent nu tuin in om takjes te zoeken!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Een spreuk die ook bij ons prima op de muur zou hangen. Doe liever andere dingen dan poetsen. Mijn favoriete woord is Hyggeligt. Wat gezellig betekent in het Deens.
    Fijne dag,
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk!!

    Fijne week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt te leuk dit! Wat een mooi idee! Ik was begonnen met oude geborduurde schilderijtje in de hal met teksten, maar dit is echt leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. This is so sweet!! Love it, and Miss Tif from Dottie Angel is so wonderful!! Thanks for sharing!! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  15. It is lovely - what a great idea!
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is leuk geworden zeg! En nu weet ik ook weer wat ik voor mijn verjaardag ga vragen, het boek van Dottie Angel. Die staat al een tijd op mijn verlanglijst, maar was even weggezakt....

    en de spreuk in dit huis is: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat gaaf! Wat maak je toch een mooie dingen.
    Mijn favoriete spreuk is: mooi hè, alles?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super! Mijn lievelings is "wees jezelf, anderen zijn er al genoeg" Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  19. i love this sentence ! you made a very pretty and comfortfull wall hanging !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. PS : here two sentences that i like :
    "le chemin c'est celui qui marche qui le fait" = "the path is made by the one who walks" (i'm not sure it's the best translation !!), i like it because it means every thing is possible if you keep on walking !
    and the other one "parfois je chante dans ma salle de bain mais ça fait pas de moi Madonna " = "sometimes i sing in my bathroom but it doesn't make me Madonna" (it's from the movie "working girl" and same thing, not sure at all of the translation), i don't know why but this sentence stayed in my head since a long time and always come back when i think about the way of making things, it's a funny way of thinking about legitimacy ... wich is not a funny question for me !
    i wih i could understand dutch so i could read other one's words.
    thanks for sharing, and in a so pretty way ...
    cinthia

    BeantwoordenVerwijderen