woensdag 16 mei 2012

DIY -Tutorial; Pimp that Expedit!

Men neme;

Expedit 8 vakken kast
(of een ander kastje dat een oppepper kan gebruiken)
dubbelzijdig tape
meetlint
pen
schaar
verschillende kleuren vintage behang


Ik kocht vintage behang bij Jane, ze verkoopt pakketjes prachtige
vintage behang in haar Etsy-shop Little Teawagon...
(en ze heeft een superleuke blog Teawagontales...kijken!)
En ergens in die gekke oude koffer moet ook nog een voorraad 
vintage behang zitten, ik duik er es in...hou mijn Etsy-shop dus
in de gaten...


You need


Expedit 8 shelves closet
(or another closet that really need a boost)
double sided tape
meetlint
pen
scissors
different colours of vintage wallpaper


I bought some vintage wallpaper from Jane, she sells 
packages with beautiful vintage wallpaper in her  Etsy-shop Little Teawagon...
(and she has a lovely blog Teawagontales...take a look!)
And i know there's some stock of vintage wallpaper in that silly old suitcase
somewhere, i'll take a dive...so keep your eyes on my Etsy-shop...








Meet de zijkant op van de kast, meet hoeveel papier je hebt.
Verdeel de stukken eerst op de kant die je wilt beplakken totdat je tevreden
bent met de verdeling, vóórdat je gaat plakken.
Met de pakketjes behang van Jane kom ik ruim uit, met één
pakketje van 14 vellen en een pakketje kleine rest stukken bekleed ik 
een hele zijkant, ik knipte er hier en daar randjes van af om het op 
de juiste maat te krijgen...en ik heb nog stukjes over!


Measure the side of the closet, measure how much paper you have.
Put your pieces of paper on that side till you are happy
with the result, before you start taping it on to the closet.
With the pieces from Jane i have more than enough , with one
package of 14 pieces of wallpaper and one package of small scraps
i can cover one whole side, i only have to cut some edges to get the 
right size...i still have some wallpaper left over!










Breng dubbelzijdig tape aan op de kast, over de hele oppervlakte en
vooral langs de randen.
Plak de stukken behang er voorzichtig en precies op...
Add the doublesided tape on to the closet, on the whole surface and some
extra on the edges.
Then add the wallpaper carefully and perfect to the closet...













Wrijf voorzichtig over de behang om alles glad en strak te krijgen.
Maak een mooie haak vast op de kast en wauw...coole Expedit kast!
Rub the wallpaper carefully to make it flat and tight.
Add a pretty hook to the closet and wow...cool Expedit closet!










(vestje van Zeeman, cardigan from Zeeman)


(retro jurkje gekregen van Ingrid, retro dress given by Ingrid)








Van de restjes behang die over zijn en stevig papier maakte ik cirkels.
Net genoeg cirkels om een slinger van te maken :-)
I used the left over scraps and some steady paper to make circles.
Just enough circles to make a garland :-)









Veel plezier!
Have fun!


25 opmerkingen:

  1. Oh wat prachtig gedaan, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig goed idee!!!! Zo leuk en gezellig!!! Zeker een idee om te onthouden!

    Je blog is echt een genot om te volgn.
    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Looks great - thanks for tutorial!
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooooooh wat geweldig ! Ik heb ook zo een expedit kast (wie niet) waar ik tegen 1 kale kant aan zit te kijken. Zal ik of zal ik niet ? Ik word er heel vrolijk van !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, wat een leuk idee... Ziet er super uit! Leuke slinger ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Dat haakje is ook heel lief, mooi resultaat hoor!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan zo , veel werk he!? (ik heb zo een hele muur ;))
    dat is idd een hele mooi blog , kende hem al maar nog niet haar shop dus daar zal ik ook snel een keer kijken.

    Fijne dag vandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. it looks super! i even have a few of those expedits around for my fabric ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It looks lovely Maartje and your tutorial is fab x x x x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bless! I love this and you have done it again, bought a ear to my eye. I find it so difficult to obtain vintage wall paper down under. Thank you for the links. I love it, exped my heart.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Prachtige prints op het papier.
    En wat een leuk vestje. Mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, ziet er gelijk heel fleurig uit, mooi en leuk die vintage behangetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Precies mijn smaak-prachtig die oude kleurtjes in het behang. Daar kan ik al gelukkig van worden-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love it. Wat een super idee.
    Liefs Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben verliefd......op al die mooie behangetjes.....PRACHTIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke oplossing voor een 'saaie' kast!

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Love this idea!! Thanks for sharing such a great tutorial!! Now, I am on the hunt for vintage wallpaper!! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  18. It looks wonderful. I love the idea of using double sided tape. I've always avoided wallpaper because it looked too hard to do, but I can cope with sticky tape. Thanks for showing us it's possible. Loving your garlands too.

    I got my parcel yesterday. All so lovely thanks so much Maartje. I'll be adding bobbles to them very soon.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kast is het geworden. Dat idee ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De creaties zijn werkelijk prachtig alleen vraag ik me af of ik het ook wel kan aangezien ik niet heel creatief ben aangelegd :(

    BeantwoordenVerwijderen