vrijdag 25 mei 2012

...help!...

Jullie denken vast dat ik een computerheld ben...mijn blog en mijn Etsyshop
zien er aardig uit en ik doe mijn best...
maar computer technisch gezien ben ik een oen.
En ik ben eigenlijk 100 jaar té laat geboren.
Ik probeer ook maar wat, vaak 10x totdat het lukt.
En sommige dingen lukken nog steeds niet maar ik zal niet zomaar om
hulp vragen, alleen als iets echt niet lukt en ik in paniek begin te geraken.

You must think i'm some kind of computerhero...my blog and my Etsyshop
look nice and i'm doing my upmost best...
but computer technically i'm a fool.
And i was actually born 100 years too late.
I just try things, mostly 10 times till it works.
I still don't know how to do some things but i won't just ask for help, only
if i'm really failing and starting to panic.

Nou, nu weet ik het even niet meer...dus hulp gevraagd!
Well, i don't know what to do now...so i'm asking for your help!


De foto's die ik plaats op mijn blog worden automatisch in
een Picasa webalbum opgslagen.
Nu is die ruimte vol :-o
Ik moet ruimte bijkopen.
Dat lukt niet!
Enthousiast begon ik daarom maar foto's te verwijderen want ik gebruik
dit Picasa webalbum toch niet...
Totdat er hier en daar zwarte vlakken met witte uitroeptekens verschenen
op mijn blog, en toen kwam de paniek om de hoek...

All of the images on my blog are automatically saved in a Picasa
webalbum.
But there's no space left :-o
I have to pay to upgrade it.
But i can't get it done!
So then i started to delete a lot of pictures because i don't use
this Picasa webalbum anyway...
And then i saw black images with white exlamations turn up on
my blog, en now panic is around the corner...

Wie had dit ook, wie weet wat te doen, wie heeft er tips??
Who had this too, who knows what to do, who can give me advice??

xxMaartje (omdat ik merk dat iedereen denkt dat ik Silly Old Suitcase heet , lol)
xxMaartje (because i noticed that some people think my name is Silly Old Suitcase, lol)

39 opmerkingen:

  1. Hallo Maartje ;-)

    Ik weet niet hoe het bij Picasa werkt, maar ik heb een betaalde account bij Photobucket. Dat kost maar ongeveer 10 dollar per jaar en dan kun je onbeperkt foto's online zetten.
    Ik link die foto's naar mijn blog, zodat ik daar geen serverruimte voor foto's gebruik. Hetzelfde bij mijn webwinkel.

    Misschien heb je hier niks aan, maar misschien ook wel.
    Groetjes, Ria. (waarvan de mensen denken dat ze Aankleedpopje heet)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb wel een Flickr pro account, daar betaal ik ook
    een bedrag per jaar voor...kan ik daar wat mee?

    bedankt in ieder geval voor deze tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Maartje, ik heb dat ook gehad, en je moet Geen foto's verwijderen uit je Picasa dat is je opslagruimte van Google,(dat wist ik ook niet) ik deed dat ook en ze halen die foto's van je blog weg, bovendien is het geen permanente oplossing. Wat je moet doen is je opslagruimte upgraden via je Gmail, zoek gewoon even in een google help pagina dan verwijzen ze je door, je betaalt dan zoiets als 5 dollar voor 20 mb extra (nu is je opslagruimte van je blog 1 mb dus je kan dan naar hartelust foto's erop blijven zetten. Je moet betalen via een creditcard, dat kan ook op naam van iemand anders,
    zolang je duidelijk vermeld dat het voor jouw Google account is, ik had de mb's dezelfde dag nog binnen.
    Flickr staat hier helemaal los van, via Photobucket lijkt me noga; omslachtig, bovendien is je gmail gekoppeld aan je Google account,
    dus ook aan je opslagruimte, hett is echt niet moeilijk, zelfs ik deed het, en ik ben de Absolute koningin van de Blog-Paniek, lukt het niet mail me even! Keep calm, komt goed, Liefs ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Ingrid, bedankt voor je duidelijke verhaal!
      Natuurlijk ben ik bereid te betalen voor extra opslagruimte,
      en dus heb ik het meteen weer een aantal keer geprobeerd, maar mijn creditcard wordt geweigerd :-( ???
      Naast deze creditcard, die ik overigens nooit gebruik om mee te betalen, heb ik geen andere kaart meer (ja, een pinpas)
      Misschien is het verstandig om eerst effe naar de bank te gaan.
      Zou goed kunnen dat er niks op die creditcard staat...

      Oh, wat ben ik toch een sukkel als het om dit soort dingen gaat.
      Zoals ik al zei, ik ben gewoon 100 jaar té laat geboren...zucht..

      xx

      Verwijderen
  4. Oh jee, dit wist ik ook allemaal niet. Je blog kan dus vol raken )-: Maar ik heb volgens mij mijn foto's alleen op mijn blog staan en op mijn computer. Is dat niet goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. al de foto's die je via google plaatst op je blog worden automatisch opgeslagen in Picasa, daar kan je niks aan doen, dat is gewoon zo,daar heb je 1mb gratis opslagruimte, dat is behoorlijk wat, maar uiteindelijk wel vol
      (zie bovenstaande reactie van mij)

      Verwijderen
    2. @Mariël; dat dacht ik dus ook, maar het kan dus echt!

      Verwijderen
  5. nou Silly (hahaha grapje hoor - hoewel... ik word wel eens zo genoemd), mijn blogger raakte ook redelijk vol, foto's weggehaald en hopla... ook echt weg, blog op zwart snif.... bij mij is het nog niet helemaal vol maar het moet dus met een creditcard lees ik bij jou, dat upgraden. Wat een gedoe toch allemaal, ik hoop dat het goedkomt. Er is niets zo erg dan dat iets niet wil.
    Groetjes van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, je weet wat je te doen staat als het echt vol is!
      Hou je creditcard maar gereed ;-)
      xx

      Verwijderen
  6. Ik wist dat ook niet. Ik heb er hele boeken op staan! Niet op mijn blog, maar op mijn google account. Hebben jullie ook google chrome? Ik wel en ik denk dat je daar mee mb hebt? Ik zal het eens op zoeken.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb nog eens gekeken, het is overigens google+ maar kan niet zien hoeveel ik heb, maar het is echt heel veel!! Zoals ik al schreef, ik gebruik het ook als opslagruimte voor sommige Japanse boeken die ik gratis gedownload heb en anders te veel ruimte innemen op mijn computer. Mijn blog zelf heeft 'maar' zo'n 1500 foto's... En dan nog mijn albums met zo'n 500 foto's.. dus.. ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
    groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit tegenwoordig op Google Chrome, maar dat maakt blijkbaar niet zo veel uit...
      Ik weet nu dat helemaal onderaan mijn Picasa webalbum pagina in ienimini lettertjes staat hoeveel procent ik gebruik van de beschikbare MB die ik kan gebruiken...dat is 99,46% !! oeps
      Dus voor degene die het wil weten...kijk daar.
      Upgraden is niet moeilijk...mits je creditcard wordt
      goedgekeurd.

      xx

      Verwijderen
  8. Ik verklein de foto's eerst voordat ik ze op mijn blog plaats. En volgens mij kun je ook via flickr foto's op je blog plaatsen maar hoe dat moet? Ik ben net zo (on)handig met een pc dan jij ;-)

    Wat me wel opviel is dat niet al mijn foto's die ik op mijn blog plaats bij picasa staan. Pas nadat ik er een keer op keek (na het verhaal van Ingrid op haar blog; tijd geleden) werd er een picasa account 'aangemaakt'. Toen ik een tijd later weer eens keek, bleek dat er maar een gedeelte van mijn blogfoto's op te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, via Flickr dacht ik ook foto's te kunnen plaatsen.
      Maar daar ga ik mij nu niet aan wagen, mijn hele foto overzichtje is uit de sidebar van mijn blog verdwenen en ik krijg het niet meer terug...

      xx

      Verwijderen
  9. Hi! I suggest you try another service to upload your images . Since for the images you already have, the url is Picasa's, I suppose you could keep that album as it is (so that images wouldn't disappear), and maybe try creating another Picasa account to upload new pictures (Flickr would also be an option, or even Pinterest). :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Well, i could try Flickr, though i tried before...and suddenly
      my Flickr thumbnail has been dissapeared from my sidebar :-(

      I could try creating another account, thanks!

      xx

      Verwijderen
    2. Well, since Picasa seemed to work well so far, why now create another Picasa account for new photos, keeping the old one as it is? ;)

      Verwijderen
  10. Hello my lovely - I had to buy more space, Just a few months ago. it only cost about $5 for extra web space. Don't delete your beautiful pictures. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello!

      Thank you dear Bec!
      that $5 is not the problem at all, and it's easy too
      to upgrade...
      The problem is that my creditcard isn't accepted, but it
      was accepted when i upgraded my Flickr account to a Pro-account...
      I have to check my creditcard first.

      xx

      Verwijderen
  11. Als je een Flickr Pro account hebt is het veel handiger om die te gebruiken! Onbeperkte ruimte, en je kan je foto's meteen linken zodat mensen die je foto eens goed willen bekijken meteen op je Flickr account terchtkomen, en daar dan weer verder kunnen kijken :)
    Ik heb zelf ook alles via Flickr gezet toen Blogger (of Google?) begon te mopperen over ruimte. En alleen maar goede ervaringen.
    Als je ergens specifiek hulp bij wilt, wil ik je wel helpen hoor :) Zeg het maar.
    Groetjes, Audrey
    hetkabinet.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief dat je wilt helpen!
      Maar is het niet zo dat als je via Flickr foto's op
      je blog zet deze automatisch worden opgeslagen in dat Picasa album, zoals Ingrid ook al schreef?...
      Want wanneer ik foto's plaats in een post(en dan maakt het niet uit of ik deze upload van mijn camera, mijn Flickr pagina, van het internet of van mijn blog) komen deze uiteindelijk toch in mijn Picasa album terecht...?
      Als ik het fout heb moet je het zeggen want ik weet het
      niet zeker hoor.

      xx

      Verwijderen
  12. Ik had dit ook!!!!
    Toevallig kwam ik op de Picassa web album voor een patroon en zag dat ik ook het een en ander aan albums had.
    Nooit geweten {bloos}
    En dacht weg ermee....
    Ahum, niet wetende dat het in verbinding met mijn blog stond.
    Dus zwarte plekken met uitroeptekens.
    Teveel werk om te herstellen helaas.....
    Ik heb mijn hele blog moeten verwijderen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Maureen, wat erg! ik las al iets op je blog
      over dat er iets mis was gegaan met foto's...maar
      alles weg? echt niet tof!
      Ga je wel verder met bloggen? hopelijk wel , je hebt een
      mooie stijl!

      xx

      Verwijderen
  13. Ojee Maartje je hebt me bang gemaakt nu hihi.
    En ik heb werkelijk geen idee.....
    Mag het ook wel eens gaan uitpluizen dan!!
    Succes met je credit card ik wil je hier niet missen hoor!!!
    Groet Bien(eke) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk anders ook op je Picasa webalbum, onderaan zie je precies hoevel ruimte je verbruikt...en dat is best veel hoor, ik
      ben echt verrast door het aantal foto's dat ik al geplaatst heb...
      bedankt voor je lieve woorden :-)

      xx

      Verwijderen
  14. Hi Maartje! So sorry, wish I could help, but it looks like you have had some good advice already!! Have a great weekend! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yes, it's so nice to get such a sweet and helpfull comments!

      heave a great weekend too! x

      Verwijderen
  15. Je kunt in ieder geval even in je omgeving kijken wie er nog een creditkaart heeft. Ik heb ook wel eens voor iemand iets betaald ( ook voor dit probleem ) met mijn creditcard omdat diegene geen creditcard had. Zij betaalde mij gewoon het bedrag cash terug. Dan kun je het zo snel mogelijk upgraden want dat is denk ik toch de oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is ook zo.
      Maar ik vraag mij toch af waarom mijn creditcard geweigerd wordt, de laatste keer deed hij het nog...
      Komt wel goed!

      xx

      Verwijderen
  16. de opslag van het picasa webalbum is 1024 MB (= 1 GB).
    bovendien is het zo dat als je je foto's verkleind naar 800 pixels voor de langste zijde, ze niet meetellen voor de opslagruimte in picasa.
    ik heb inmiddels ruim 1500 foto's in het webalbum en toch nog maar 22 MB ruimte gebruikt (2,2%)
    (in het begin wist ik dat ook nog niet van die 800 px, en later heb ik wel eens grote foto's ge-upload i.v.m. het aanbieden als download)
    ik verklein mijn foto's van te voren in photoshop, maar je kunt ook picasa zo instellen dat hij de foto's met 800 pixels voor de langste zijde opslaat.
    in de help van picasa staat beschreven hoe dat moet.
    als je het niet kunt vinden, wil ik je wel een linkje sturen.
    maar misschien heb je inmiddels al een andere oplossing gevonden...
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Iene, dit is een bruikbare tip, dankjewel, ik ga dat eens proberen, hopelijk lukt het me.
    Ik ga nu eerst proberen ruimte te kopen, want ik wil toch echt zsm verder kunnen bloggen!
    Had ik dit allemaal maar eerder geweten...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi,

    Dat verkleinen doe ik ook tevoren. Maar ik check ook regelmatig of ik alle foto's wel gelinkt heb. Wij Wordpress kun je zien of je foto's wel gebruikt zijn in een blog. Degenen die je niet hebt gebruikt kun je makkelijk weggooien. Dat scheelt weer ruimte.

    Verder kun je ook overwegen om een nieuwe blog te openen dan heb je weer ruimte genoeg. Je zet dan een link naar je oude blog enzovoorts. Ik zie dat wel vaker bij mensen die al langer bloggen.

    groetjes,

    Dorothé
    http://djaktief.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dorothé,

      Dat verkleinen is een goede tip, dat ga ik eens proberen.
      een nieuwe blog openen zou een noodplan zijn...
      Maar vandaag lijkt toch wel goed te komen..wordt vervolgd...

      xx

      Verwijderen
  19. Poe hee, ik ben er achter hoor. Heb ook even zitten neuzen in dat picasa en Blogger enzo. En nu blijkt dus dat je vanuit Picasa je foto's kunt uploaden naar je Picasa webalbum terwijl je ze verkleind naar 800 mp. Dan tellen ze niet mee in je opslagruimte. Ik zag ook al dat ik aan de 85% zat. En dat kopen van opslag kan dus alleen wanneer je per maand een bedrag betaalt en daar had ik niet zo'n zin in. Ik hoop dat het jou gelukt is om het uit te vogelen. Vanuit Picasa kan je dus ook foto's op je blog zetten. En 800 mp ziet er nog best goed uit. Groetjes,
    Mariël

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat verkleinen, dat is het proberen waard.
      Het betalen voor extra ruimte, wat waarschijnlijk eindelijk gaat lukken, vind ik niet erg...ik wil gewoon graag verder bloggen!!

      bedankt voor je tip, xx

      Verwijderen
  20. Hi there

    I have recently started to blog using blogger and found my picasa memory was being used up alarmingly fast. After a bit of research I discovered that photos smaller than 2048px x 2048px don't count towards the memory. You have to resize your photos first. I don't think I can be bothered to go back and change all my photos up till now but from now on that is what I will do.

    Hope this helps.

    Eleanor x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ps

    I can't read all your comments in dutch (the english are so ignorant!) so if someone comes up with a better solution can you let me know???

    Thanks x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello,

      Minimize my photo's is a posibility for the future.
      First i have to updrade my Picasa, i'm gonna try this
      once again tonight.
      Oh, i really prefer to upload my photo's like i always did,
      minimizing my photo's would be an emergency plan ;-)

      thanks for your advice! xx

      Verwijderen
  22. Ik verklein mijn foto's met een gedownload programmaatje. Super gemakkelijk, je kan dan resize picture kiezen door op rechter muisknop te klikken, gaat super snel! Ik denk dat het dit programma is
    www.saotn.nl/2011/09/09/snel-afbeeldingen-resizen-in-windows-7-en-vista/

    BeantwoordenVerwijderen