vrijdag 22 juni 2012

DIY-Tutorial; budget traktatie zakjes...budget treatbags

Toen ik pas geleden dit mooie zakje zag op haar leuke blog, dacht ik
dat het perfect zou zijn als traktatie-idee voor mijn middelste Meisje...
When i saw this nice little bag a few weeks ago on her pretty blog, i thought 
it would be the perfect treat-idea for my middle Girl...

...ik had nog wat resten toileciree (klinkt véél mooier dan plastic zeil)
in die gekke oude koffer, die kon ik mooi gebruiken.
Na het maken van vier zakjes, een gebroken naald en het besef dat ik niet genoeg
toileciree had voor 32 zakjes, moest ik iets anders verzinnen...
...i had some scraps of toileciree (sounds better than plastic tablecloth) in that
silly old suitcase which i could use.
But after making four bags, a broken needle and realizing i hadn't enough
toileciree to make 32 bags, i had to think of something else...

En zo kocht ik een paar goedkope tafelkleden met flanellen
achterkant, voor 2,99 euro per stuk.
(ik gebruikte er twee van de drie)
Beter voor mijn naaimachine, makkelijk te verwerken en betaalbaar!
And so i bought a few cheap tablecloths with a flanel back, costs
2,99 euro each.
(i used two of those)
Much better for my sewingmachine, easy to work with and affordable!






Ik knipte stukken van 75cmx20cm...
I cutted pieces of 75cmx20cm...





...vouwde het stuk met de goede kanten op elkaar dubbel...
...folded this piece with the good sides on eachother......





...ik naaide de lange kanten op elkaar...en naaide aan de open zijde
even 1 cm terug...
...i sewed the long sides together...and i sewed 1 cm in reverse
at the open side...






...ik vouwde de hoeken op deze manier samen...
...i folded the corners together like this...





...stikte deze op elkaar...
...sewed these together...





...knipte losse draadjes en hoekjes af...
...i cutted loose threats and corner off...





...ik keerde het zakje om en vulde het met traktaties...
...i turned the bag and filled it with treats...






...ik sluitte het op deze manier met een katoenen touwtje...
...i closed the bag like this with a cotton cord...





...met een mooi zelfgestempeld kaartje eraan...klaar!
...with a pretty hand stamped label...finished!










Totale kosten voor het maken van ongeveer 32 zakjes: 83 eurocent p/kind.
Total costs for making approximately 32 bags: 83 eurocent p/child.


De vier zakjes die ik maakte van toileciree vulde ik ook met lekkers en deze
zijn voor de juffen...
I filled the other four bags i made of the toileciree with sweetness and those
are for the teachers...








Fijn weekend!
Have a nice weekend!








33 opmerkingen:

  1. Wow heel gaaf!! Maar wat veel werk voor al die kinderen!! Fijn zo'n duidelijke uitleg. En erg leuk dat koord om mee te sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk!!! heel mooi gemaakt ook! ga ik misschien ook wel eens proberen :oD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Een zelfgemaakte traktatie heeft toch vaak nét dat beetje extra...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!! En erg leuk! Goed om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is leuk gedaan ... zou kunnen dat ik er herl binnenkort gebruik van maak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke traktatie zo! En bedankt voor de tutorial.
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal leuk en zeker betaalbaar-da´s nou net de kunst. Alvast een hele fijne verjaardag voor Ilse-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er leuk uit en goed te doen zie ik. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat leuk, heeft onze prinses geluk dat ze bij jouw prinsesje in hetzelfde klasje zit. Ziet er geweldig uit meid. Fijn weekend xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je,ik stond net op het punt mijn stukjes tafelzeil weg te gooien!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fantastisch idee weer. DANK!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alvast gefeliciteerd! En wat leuk gemaakt! (maar oh wat een werk lijkt mij!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kei goe plan en heel sjiek gedaan! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. These are great! Thanks for sharing. I am inspired to get some oilcloth, and make some bags! Have a lovely weekend! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er echt helemaal te gek uit.
    echt geweldig ik word hier helemaal vrolijk van.
    Een heel fijn weekend Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een werk maar wat zijn ze leuk geworden! Je tutorial zet ik tussen mijn favorieten want die komt vast eens van pas. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg leuk idee !! Haha ja toile ciree klinkt echt veeeeeel leuker dan een plastic tafelkleedje ;-)
    Ik heb ook een paar van die kleden hier liggen, meegenomen vanwege de geweldige print (aardbeitjes o.a.).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een leukies!!! Gelukkig zijn er meer vrouwen die werk maken van trakteren!! Ik vind dat zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zullen de kinderen (en juffen) daar blij mee zijn. Een feest voor het oog ! Gefeliciteerd met jullie jarige !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Your posts always make me smile! They are always full of colour and happiness, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi ik kom via lief en mooi op jou blog, wat een PRACHTIGE spulletjes maak ik, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. tjonge wat een werk zeg! Maar wel HEEL ERG GAAF!
    Hopelijk bewaren al die kindjes of hun moeders de zakjes die met zorg- zweet- en -kapotte- naalden- uiteindelijk toch maar mooi gemaakt zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Daar kan ik als juf alleen maar van dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb je dit leuk gemaakt en wat zal het een vrolijk gezicht zijn geweest!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Great idea. They all look wonderful and you've solved my problem about what to do for the teachers at the end of the year. Even when I go to a lot of effort making nice things I don't get a thankyou so I want something small just for the girls to feel they've done something. Perfect solution.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk! Ze zijn erg mooi, en dan ook nog zo goedkoop!
    De zakjes voor de juffen zijn ook prachtig, ze zijn vast blij met jou!!

    BeantwoordenVerwijderen