woensdag 6 juni 2012

a post about football, doing crafty things and a long, rainy Wednesday afternoon...

Ik moet iets bekennen; ik vind Het EK Voetbal leuk, echt leuk.
Het allerliefste kijken we, mijn Lief en ik, samen naar de wedstrijden.
Gewoon thuis op onze eigen bank met een lekker hapje en biertje erbij.
I have to confess something; i like The EC Football, i really do.
What i like the most is watching  the games at home, together with my Love.
Just sitting on our own couch with a delicious snack and a beer.

Vrijdag begint het EK, zaterdag zal Nederland voor het eerst spelen.
Spannend...
De Meisjes vinden het hele Voetbal gebeuren ook erg leuk.
Om de EK-sfeer te verhogen en deze lange regenachtige
woensdagmiddag door te komen, gaan we knutselen...
The EC will start on Friday, the Netherlands will play their first game on Saturday.
Exciting...
The Girls like this whole Football event very much  too.
To increase the EK atmosphere and spend this long rainy Wednesday afternoon
we're gonna make something...






We gaan een groot Nederland-voetbal moodboard maken.
Hierop plakken we alles wat met voetbal, Nederland, Oranje en
rood-wit-blauw te maken heeft.
De Meisjes mogen zich helemaal uitleven op dit moodboard...
...en zo hoef ik tenminste die lelijke versiering uit de winkels niet te
te kopen voor in mijn huis ;-)
We're gonna make a big Netherland-football moodboard.
On this moodboard we can paste everything that's related to football,
the Netherlands, Oranje and red-white-blue.
The Girls can totally go ahead on thid moodboard.
...and so i don't have to buy the ugly crap decoration from the stores
to decorate my home ;-)


Wat heb je nodig?

*folders, krantjes, tijdschriften, gratis supermarkt recepten magazines...
*een ondergrond van karton, bv opengesneden doos...
*lijm, tape...
*schaar
*stukjes stof, lintjes, bandjes, garen, plaatjes, knopen...

What do you need?


*leaflets, newspapers, magazines, free supermarket recipe magazines...
*a cardboard surface, like a flat box cut open...
*tape, glue...
*scissors
*scraps of fabrics, ribbons, trims, yarn, pictures, buttons...








Knip en plak van alles uit, maak mini vlaggetjes, teken en verf...
...geniet vooral van het bezig zijn met je kinderen, het is zo fijn!
Cut and paste all kinds of things, make mini bunting flags, draw and paint...
...enjoy being busy with your kids, it's the most precious thing!


Heb je een hekel aan Voetbal? kies een mooi ander thema!
Het resultaat van ons moodboard laat ik later deze week zien...xx
Do you hate Football? choose another nice theme!
I will show you the result of our moodboard later this week...xx



13 opmerkingen:

  1. Het ziet er nu al leuk uit, veel plezier vanmiddag ! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
    Hier staat ook alles in het teken van het EK straks hoor, we zijn allemaal aangestoken met het virus !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat volgens mij heel mooi worden, leuk idee! Veel plezier met het EK! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk ! Wij Belgskes doen niet mee met het EK, onze kleuren zijn ook niet zo mooi om mee aan de slag te gaan. Veel plezier samen en ik kijk uit naar het resultaat.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke site en een leuk idee dat moodbord. ben erg benieuwd naar t resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook bij ons word er gekeken hoor, eerste wedstrijd met mijn ouders, tweede met vriendinnen. Het is maar 1 x per 2 jaar, leuk toch. Veel plezier met de knutselmiddag, zal vast een spetterend resultaat opleveren.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee! Hier ook echte EK fans. Maar zonder huis met lelijke oranjemeuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk.
    Hier hebben we bijzonder weinig met voetbal, dus dat oranje moodboard ging hem niet worden.
    Dus ik zeg net tegen de meisjes; zullen we vanmiddag eens een moodboard maken, uitgelegd wat en hoe. Zegt de oudste, "mama, moet dat of mogen we ook gewoon gaan kleien?"
    Dus nu zitten ze te kleien :-)
    Maar ik wens jullie veel plezier met het maken van deze absoluut orginele oranje decoratie!
    Groetjes
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja wij houden ook van voetbal. Ik ben nieuwsgierig naar het moodboard en wat een leuk idee. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er wel heel vrolijk uit zo.
    Ik kijk ook wel het EK hoor, maar geen versiering hier!

    2 jaar geleden met het WK was het zo ultiem warm weer dat we heerlijk bij m´n ouders op de veranda zaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk wat leuk!! Voorpret is zalig! Een van de dames zei vanavond aan tafel iets over een 'oranje slinger voor in huis kopen', die opmerking heb ik maar genegeerd.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Such a cute project!! Your girls must have so much fun with you!! So creative! Have a lovely day! xoHeather

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Lekker om zo te knutselen! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee om de feestvreugde nog wat te verhogen; ik ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat...

    Fijn weekend en geniet van de voetbal! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen