vrijdag 13 juli 2012

...another rainy day has started...

Om 8 uur vanmorgen stond ik met mijn bijna driejarige voor het raam.
Zij vertelde mij wat ze zag...

'mama, regen, kijk, regen.
oooh, regen...
álles nat...
auto nat.
vogel nat.
bloempjes nat.
aaaaallemaal nat.
aaaaallemaal regen'

Tja....

At 8 o'clock this morning i stood in the window with my almost three year old.
She told me what she saw...


'mummy, rain, look, rain.
oooh, rain...
everything wet...
car wet.
bird wet.
flowers wet.
eeeeeverything wet.
eeeeeverything rain'

well....

Een nieuwe regenachtige dag is begonnen.
Het beeld van in de zon spelende kindjes zit in mijn hoofd...
Another rainy day has begon.
A picture of children playing in the sun is in my head...






...en daar hou ik maar aan vast, wanneer ik voor de zoveelste keer
omver gelopen wordt door mijn stuiterende kinderen...

...and i hold on to that image, when my kids are running and
jumping around making a mess...





Dus, mocht je denken dat ik een moeder ben die altijd alles
onder conrole heeft en zonder moeite een gezellige dag maakt met altijd
lachende kindjes...uuhmm...
Ik ga vandaag maar weer eens alles doen om hieraan te voldoen.
Of het lukt?
We zien wel...
So, if you think i'm a mum who has everything under control and
easily create a happy day with ever smiling kids...uuhmm...
I'm gonna do my upmost best to cope with this image.
Will i manage?
We will see...


Fijne dag en alvast fijn weekend!! xx
Have a happy day and a nice weekend!! xx


...het is inmiddels 10 uur en we zijn twee ruzies en een tand-door-lip-door-
vallen-van-de-bank verder...
Ik hoop dat ik deze dag overleef   ;-)
...It's 10 o'clock now and we are two fights and a touth-through-lip-
by-falling-from-the-couch further...
I hope i will survive this day ;-)



21 opmerkingen:

  1. Balen hè... ik stond vanmorgen om 8.10 uur midden in die stortbui... want tja.... hier moeten ze nog naar school!
    Waar blijft het mooie weer ?!
    Ook ik wil tentjes op het grasveld met gezellige picknick kleedjes eromheen, kindjes die groen van het gras weer binnenkomen, lekker bruine toetjes. Het komt vast goed een dezer dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar....gisteren was zowaar een best mooie dag en daar maakte Liam gebruik van door met een vriendje een hut te bouwen. 's avonds hebben we broodjes gebakken boven een vuurtje en daarna ge-bbq-d. En zo probeer ik toch ondanks de vele druilerige dagen het zomergevoel een beetje te creeren....tot de zon zich echt laat zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig is het overal hetzelfde (beetje schrale troost). Ook hier veel regen, veel gestuiter. Het zal toch nog wel een keer een beetje zomer worden??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt wel Herfst.
    Wij moeten nog even naar school.
    Heb in de klas maar gezellig kaarsjes en schemerlampjes aan.
    De zon zal toch wel een keertje komen.
    Voor nu heel veel succes!
    Lieve groet,
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wishing you a sunny day...despite the rain, your pictures are always sunny to me :)
    We have two weeks before school holidays start...we are ready but the weather is not xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dito hier; kunnen we de kids niet even bijelkaar zetten?
    Bedenk maar..na regen komt zonneschijn..
    *pfffffffff* jongste heeft zichzelf ondergekliederd met stiften..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi, hope the day gets better for you! We all hate to be housebound! Hope th sun shines for you! Ada :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is zo herkenbaar-je merkt het ook aan de kinderen op mijn peutergroep. Vooral met de boy's-die moeten meer lijflijk bewegen.
    Laat maar gaan in die plassen-dan maar een wasje extra. Go with the flow-baby. Good luck-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het Belgische weer is er niet beter op ... Om 10u al 3 jengelende kinderen rond mij, ruzie bij de Wii, zeuren om tv, en donkergrijze lucht ... Wat verlang ik ook naar warmte en zon ! Zomerjurkjes blijven in de kast, heb me in de solden 3 lange broeken gekocht ... Opwarming van de aarde ? Yeah right. Maar jouw blog brengt hier elke keer zon in huis ! En inspiratie, mijn naaimachine werkt op volle toeren ! Dankjewel !!
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It exactly the same over here on the other side of the world! Rainy days and cooped up children. I too post happy pictures to try and improve my mood- the pics are lovely too. Hope the sun comes out for you soon. melx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tsja, lang leve de ZOMERvakantie hé? Mijn zus heeft 3 kleine mannetjes in huis; nr.2 (4,5) wil steeds alles nadoen van nr.1 (bijna 6) en nr.3 (1,5) is daar nog te jong voor, maar vraagt weer heel andere aandacht... Tsja, toen heb ik haar op Pinterest gewezen, want daar staan lekker veel binnen-speel-tips, die zelfs zij (als kleuterjuf zijnde) nog niet had bedacht! En nu is het heerlijk rustig op de Veluwe schijnt, en doen ze -ondanks rotweer- toch heel veel leuke dingen, met weinig blauwe plekker & bloed! :-) Hihi!
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo te lezen heb je het best zwaar vandaag. En dan te bedenken dat wij hierin Italië 29gr hebben en onze kids vermaken zich in het zwembad. In ieder geval succes vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhw man, vertel me wat, je kunt van die dagen hebben hè ;-)))
    Gelukkig dat ze zo leuk zijn en uiteindelijk is een zonnetje toch wel goed voor iedereen, hopen.
    Fijn weekend alvast.
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is niet voor niks vrijdag de 13e natuurlijk ;)
    Het is gewoon fris buiten en heb mijn laarzen weer aan...in juli :0
    Blijven hopen op een zomer dan maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier hetzelfde verhaal, met 2 meiden ( 4 1/2 en bijna 3). Ze zijn nu boven aan het spelen (lees: de boel op de kop zetten). En in badpak gehesen zingen ze eendrachtig: "wat de toekomst brenge moge..." (ik denk voorlopig alleen maar regen). Kruip zo snel achter de naaimachine, en voor straks een uitje naar de bieb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. We zijn al blij als het droog blijft. Hier dus gelukkig wel! Ja, soms is het van uur tot uur. Komt bekend voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Love the happy vintage artwork you have posted here.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oempf.... tja het is niet altijd alleen maar zonneschijn he met van die kids! Soms zijn ze eh.... gewoon even wat minder leuk (oeps of mag ik dat niet hardop zeggen ;)
    De hond met abc uit vorige berichtje is trouwens ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Inmiddels is het over negenen en liggen je kleine dametjes vast lekker te slapen. Ik hoop dat je de dag zonder verdere ongelukjes bent doorgekomen, maar het was dan natuurlijk wel vrijdag de 13e ;)

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Love the vintage graphics!! So sweet! Wishing you some sunshine this weekend!! Sounds like you have a fun day today!! Keep that sweet vintage face on! ;) xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen