donderdag 5 juli 2012

...blote benen en daar gaan we weer...bare legs and here we go again...

Na lang twijfelen ben ik aan deze post begonnen.
Het gaat over iets waar ik normaal niet over schrijf.
Ik schrijf het op en deel het met jullie omdat ik voel dat ik dit
wil delen en het iets is wat ons allemaal wel eens aangaat.
Misschien vind je het mooi om te lezen, fijn om over na te denken.
Maar misschien vind je het zielig en heb je medelijden, dat hoeft niet,
want dat is niet de bedoeling van dit bericht...
After a long doubt i started to write this post.
It's about something i normally don't write about.
I write this down and share it with you because i feel like and it's
something we all have to deal with in life sometimes.
Maybe you find it nice to read, good to think about.
But maybe you don't, you find it pathetic and you feel pity, please
don't because that's not the intention  of this post...


Het is weer zomer. heerlijk!
Blije Meisjes met blote benen, blote armen...
zomerse, zwierige rokjes...
vrolijke, kleurige hemdjes...
en starende blikken, vies kijkende mensen en héél veel vragen...
Summer is here again, delicious!
Happy Girls with bare legs, bare arms...
perky summer skirts...
bright, colourful shirts...
and gazing eyes, mean looking people and a lot of questions...










...want we leven in een 'perfecte wereld' waar alles immers om uiterlijk draait.
Zie je er anders uit?
Dan krijg je dat te horen.
Dan laten mensen je daar iedere dag aan herinneren.
Niet één keer, maar meerdere keren per dag.
...because we live in a 'perfect world' where everything is all about appearance.
Do you look different?
Then you will hear about it.
People will remind you of that every day.
And not once but several times a day.





...en als je dan een mooi meisje bent van zes, met prachtige blonde haren,
fel blauwe ogen, wimpers zo lang als veren en Mastocytose, dan begint
deze tijd weer...
...and if you are a gorgeous six year old girl, with beautiful blond hair,
bright blue eyes, lashes as long as feathers and Mastocytosis, that time is
here again...





We zijn inmiddels gewend geraakt aan de vragen, soms wel 10x per dag.
Ik accepteer het maar, dat mensen het willen weten.
Wanneer iemand het netjes vraagt leg ik kort uit wat ze heeft, en glimlach
erbij.
Maar de grofheid van sommige mensen, daar wen ik in ieder geval
nooit aan...daar moeten wij iedere dag mee om zien te gaan.
We are accustomed to all the questions, sometimes 10 times a day.
I accept it, that people want to know about it.
When someone ask about it kindly, i will give a short explanation
with a smile on my face.
But the rudeness of some people, i can never get used to that...we have to
deal with that every day.






Mijn moederhart doet soms wel pijn, want je wilt niet dat je kind
dit heeft.
Maar we zijn ook blij dat het niet erger is dan dit.
Toen ze als baby getest werd, zou dit de meest gunstige uitslag zijn.
Want het was geen leukemie of andere zeer ernstige ziekte.
En ons Meisje doet het zó goed, is vrolijk, lief, mooi...
een heerlijke bijna zeven jarige!
My motherheart does hurt sometimes, because you don't want your 
child to have someting like this.
But we are also happy it isn't much worser than this.
When they tested her as a baby, this could be the most positive result.
It wasn't leukemia or another terrible disease.
And our Girl is doing so fine, is happy, sweet, beautiful...a gorgeous
almost seven year old!






Ik zou alleen zo graag willen dat mensen niet zo hard zijn, wat minder
vooroordelen hebben en wat ruimer kunnen denken.
Dat zou het voor ons en héél veel andere mensen een stuk makkelijker
maken...
I only wish for people not being that mean, not being that prejudice
and could think a bit more positive.
It would make our life and the life of a lot more people much easier...


Geniet van de zomer! dat doen wij ook!! xx
Enjoy your summer! we will too!! xx












63 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk! Mensen kunnen zo grof zijn en dat raakt je, zeker omdat het jouw eigen kind is. Ik vind het moedig van je dat je hierover blogt! Ik wens jou ook een hele fijne zomer, samen met je meisjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je het met ons deelt, al is het maar om het van je af te schrijven én voor een stukje bewustwording. Zulke dingen zijn altijd moeilijk, hoe jij het voelt en hoe een ander het bedoelt. Ik begrijp dat het vervelend is als andere mensen zo naar je kijken maar het is ook een natuurlijk iets volgens mij al heeft zo'n klein meiske daar niets aan. Net als vragen hoe het gaat bij een (ernstig) ziekte, de één vind het vervelend als je er naar vraagt, de ander juist als niemand belangstelling toont. Maar er is natuurlijk een grens, en botheid uit den boze! Ik hoop dat jullie vooral kunnen genieten van het blote benen weer, het is een prachtig meiske, alle drie trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je snapt toch niet dat mensen hier grof over kunnen zijn, nieuwsgierigheid snap ik wel al zou ik zelf niet aan een vreemde durven vragen wat hij/zij heeft. Heeft je dochter er meer last van in de zomer? Ik kan me voorstellen dat de zon/warmte er invloed op heeft. Ik hoop dat ze er zelf niet veel last van heeft. Sterkte met al die vragende mensen en een hele fijne zomer gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blog! En prachtige meiden, alledrie! Vervelend die vragen, en vooral als mensen grof durven te zijn... Dat went nooit, denk ik. Ik wens je een fijne zomer met veeeeeel blotebenen weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach jeetje joh, wat Goed dat je er iets over zegt, ik had er nog nooit van gehoord, en ik vind haar ondanks of juist met de vlekjes een prachtig lief meisje...en ja dat Oordelen van anderen zonder dat ze weten Hoe of Wat dan kan een enorme Wissel trekken op de dingen,
    ik zeg Laat Het, iedereen vind overal wel iets van, en? (maar ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is...)
    Ik wens jullie een hele mooie zomer, gewoon met blote benen! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het heel ferm dat je dit deelt. Wat ziet ze er een mooie, lieve kleine meid uit :) Ik kan goed begrijpen dat dit iets is wat nooit went, maar probéér het alleszins niet aan jullie hart te laten komen. Fijne fijne fijne zomer, en hopelijk dit maal zonder al te veel vragen en iets meer begrip van de mensen om jullie heen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tranen in mijn ogen om de liefde voor je meisje die werkelijk van je post afspat. En wat ziet ze eruit als een heerlijk en vrolijk kind. Mensen zijn soms zo hard en zo dom en de hele wereld is zo gericht op uiterlijkheden en schijnwerkelijkheid. Jouw meiske en je liefde voor haar zijn hartstikke echt, en met recht! Ik wens jullie en fijne zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb jij een pracht van een dochter met een heerlijke lach
    En met haar mooie lange wimpers waait ze alle vervelende mensen van zich af...

    Geniet van de zomer lieve meid!!

    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg vervelend inderdaad dat tegenwoordig alles draait om uiterlijk, nog vervelender voor jouw mooie meid. Het is te belachelijk voor woorden dat mensen meteen oordelen en overal wat van vinden. De wereld is veel te hard helaas...
    Ik hoop dat jouw meiden kunnen zijn wie ze zijn... zonder al teveel gedoe en vervelende vragen.
    Geniet van het blote benen weer... dat er nog vele "blote benen" dagen mogen volgen ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je dochter ziet er stralend uit!!!
    Het is mooi om te 'zien', lezen dus, dat jullie zo een hechte liefdevolle band hebben.
    Geniet van elkaar en van deze zomer!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige rokken dragen je dochters!
    Wat lijkt het me voor jullie allemaal moeilijk, zeker in de zomer en zeker met de vele vragen van anderen. Toch zie ik een heel blij, vrolijk meisje op de foto's.

    Ik wens jullie een zorgeloze, mooie zomer mét blote voeten weer toe.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een fijne meid zo te zien. Maak haar sterk! door je opvoeding.
    Je kan de mensen niet veranderen.
    Die vragen zal ze blijven krijgen. Laat ze die maar blijven antwoorden.
    En ze heeft, ook uiterlijk, sterke punten.
    Ik hoop dat ze die benadrukt en zich niet terugtrekt.
    Blijf genieten van het leven en van alle zomers.
    Sterkte en een fijne vakantie, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Yoiu have very beautiful girls and you are a very lucky and remember to keep strong. And fight your corner. I have chemical burns to my face and my son has pisarosis to his body.So I am used to the comments, yes the pain does get to me. But my children stock up for me. Many people are just ignorant.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind haar prachtig, net als haar zussen!
    Mijn zoon is vorig jaar binnenstebuiten gekeerd, de woorden hersentumor en bijniertumor zijn gevallen, ik ben zo bang geweest....
    Het bleek 'alleen' een evenwichtsstoornis en hypermobiliteit te zijn, wat verklaart dat hij motorisch onhandig is en op zijn elfde nog niet kan fietsen.
    Ik begrijp wel dat je moederhart soms pijn doet.
    Juist terwijl je blij bent dat het niet iets veel ergers was, zien mensen 'het anders-zijn'
    Terwijl ik zo trots ben dat mijn zoon na intensieve begeleiding een driewiel-ligfiets krijgt en vooruit kan, vinden anderen het raar dat ik daar zo blij om ben.

    Je hebt prachtkinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja mensen kunnen soms heel bot en grof zijn.Ik denk altijd maar dat het de domheid van sommige mensen is. Ik dacht even bij de eerste foto dat het Psoriasis was, dat heeft een vriendinnetje van mij en die wordt ook heel vaak vies aangekeken...alsof het besmettelijk is of zo. Ik hoop dat je dochter er niet te veel last van heeft. Goed dat je dit ter sprake brengt, ik had zelf nog nooit van Mastocytose gehoord. Ik wens jou en je dochters een heerlijke zomer toe met blote benen in die leuke rokjes natuurlijk.
    Liefs
    Maria
    p.s. ik ben jaloers op die mooie wimpers van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je meisje is prachtig zoals ze is, en jammer dat er dan mensen moeten zijn die daar niet zo lief mee omgaan.

    Ik kende Mastocytose ook niet, maar mensen (gelijk wie) is niet netjes, en van een kind kan je het nog begrijpen, maar een volwassene moet beter weten. Toen onze 2de klein was, had hij heel erg eczeem (overal dus ook in zijn gezicht), en daar was een infectie onder gekropen en dat zag er allesbehalve mooi uit, en de gezichten van de mensen vergeet je niet. Gelukkig was hij toen zelf klein genoeg om het niet te beseffen. Toen de infectie weg was was het al beter, en met groter worden is dat helemaal weggetrokken. Maar het leert je wel wat het met je doet als mensen je nastaren.

    Geniet van de zomer met je prachtige gezinnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt groot gelijk; alles en iedereen moet maar perfect zijn. Nou, dat is zij ook, hoor! Alleen begrijpen sommige mensen dat blijkbaar niet. Mijn ervaring is dat er ergens een zieke jaloezie in zulke, onbegripvolle mensen schuilt. Dus eigenlijk zijn zij juist het minst perfect in de maatschappij! Tsja, kwestie van om-denken. Je dochter is een prachtige meid, daar mogen jullie trots op zijn!
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig van je dat je er over blogt!
    Ik ken mastocytose ook niet, maar er zat vroeger een meisje bij mij in de klas met psoriasis, zij heeft er eens een spreekbeurt over gehouden om aan ons te laten weten wat het juist was.
    Mensen kunnen helaas erg cru zijn in deze wereld :-(
    Ik werd vroeger gepest (al een geluk verbaal en niet echt lichamelijk, alhoewel het altijd erg blijft natuurlijk), maar die periode is voorbij en ik ben er sterker door geworden.
    Je dochter ziet er een fijne goedlachse meid uit :-)
    Geniet nog van de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kijk die smile nou, dat is toch heerlijk, hopen dattie altijd op d'r gezicht kan blijven. Als het aan d'r dappere Leeuwinnen moeder ligt, komt het met dat welpje wel goed ;-)Geniet van elkaar en laat die zon maar schijnen op die blote beentjes :-)

    Veel liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi dat je je verhaal hebt opgeschreven ... dat geeft bekendheid en misschien minder vragen en vragende blikken ... ik had er ook nog nooit van gehoord ... hele fijne zomer met je mooie dochters

    groetssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kende het ook niet, goed dat je er hier over schrijft! Prachtige meid, alle drie overigens. Rottige opmerkingen zegt heel veel over de mensen die ze maken, voed je dochter maar op tot een sterke meid, eentje die mag zijn zoals ze is. Fijne zomer samen, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige meid(en) heb je!
    Weet je, als mensen weten wat er speelt, zijn ze vaak veel milder. Het is de onwetendheid. Maar ik kan me goed voorstellen dat je als moeder graag wilt dat je kind niet anders is als anderen.

    Mijn dochter zat als klein meisje van top tot teen onder het eczeem. Heb achteraf van een moeder gehoord, dat andere moeders mijn kind “vies” vonden. Dat is heel cru om te horen, als je dag en nacht bezig bent geweest om wondjes te verzorgen en je kind 24 uur per dag jeuk heeft. Hadden ze toen maar gewoon aan me gevraagd wat er aan de hand was. Gelukkig is mijn dochter (15 jaar) nu een prachtige meid, met een mooie huid (met hier en daar wat kleine littekentjes).

    Ik wens jullie een heerlijke, blote benen zomer! Geniet en vier het leven met deze prachtige meiden!
    Groetjes,
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Iedereen, MAAR DAN OOK IEDEREEN, zou dit stukje moeten lezen meis.
    En dan maar hopen dat men beseft dat je iemand niet op een afwijkend uiterlijk kan en mag veroordelen.
    Dat zou een perfecte wereld zijn .... En dus niet een wereld waarin iedereen perfectie nastreefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind dat je een prachtige dochter hebt en die "vlekjes" daar moeten de mensen doorheen kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik hoop dat ze er niet veel pijn van heeft.
    Ik wens dat de opmerkingen haar weerbaarder zullen maken, voor als ze straks wat ouder is.
    Ik snap dat het niet altijd zal lukken, maar laat ze kletsen.
    Geniet van die blote armpjes en beentjes mét vlekjes, want het is een prachtmeid!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind het juist goed dat je hier over schrijft, want weet je... ik had nog nooit gehoord van deze ziekte. Het komt uit je hart, omdat het je raakt dat de omgeving soms bot doet. Maar je meiden zijn alle 3 prachtige verschijningen. De mensen - vooral volwassenen - kunnen heel raar zijn, het zal wel besmettelijk zijn, bah eng, blijf maar uit de buurt en volgens mij beseffen ze niet wat ze een kind (en de ouders) daarmee aandoen. Het is pure onwetendheid. Volgens mij heb jij een dapper en sterk meisje met een even sterke moeder. Ik weet hoe het is om constant maar uit te moeten leggen dat je kind anders is dan anderen. Ik weet niet hoe het met jou zit, ik heb een hekel aan staren, maar soms heb ik ook gewoon helemaal geen zin om dingen uit te moeten leggen. Ik gooi er dan een medische kreet uit, dubbelzijdige gehoorgangatresie, zoek het maar op dan weet je het en dan ben ik er weer even klaar mee. Ik probeer mijn knul (hoe moeilijk ook) sterk te maken, je mag er ook zijn als je anders bent dan anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh zo lief, Christian komt net binnen. Hij vraagt, wat heeft dat meisje mam, ik weet 't ze heeft op haar benen getekend en dan kan je uitslag krijgen (dat heeft ie namelijk zelf ondervonden). Ik heb uitgelegd wat ze heeft. Oh zegt ie... schaamt ze zich daar dan voor? Ik zeg, nee hoor dat denk ik niet.
    Nou zegt ie, dat hoeft ook niet hoor, dat is helemaal niet nodig.
    Nee jongen, zo is het maar net en als de rest van de wereld er nou nét zo over denkt dan zou het allemaal een stuk eenvoudiger zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je hebt een stel knappe meiden.
    En ik herken je gevoelens tav "de grote boze buitenwereld"
    2 van mijn dochters hebben (zeer ernstig) eczeem. Uiteraard helemaal anders dan wat jou meisie heeft, maar ook hun uiterlijk is niet perfect voor de buitenwereld. En ook hier veel opmerkingen (inlusief afschuw en angts voor besmettelijke ziekte...) Mijn oudste is 9 en ik ben trots op haar. Ze trekt aan waar zij zin in heeft (als de zalven dat toelaten) en trekt zich weinig aan van wat andere vinden, ze zegt ook gewoon, dit ben ik, ik kan daar niks aan veranderen dus hoeft niemand mij iets hierover te zeggen. Onze jongste van 4 kan straks veel van haar zus leren. En wij als ouders kunnen alleen maar trots zijn dat onze meiden nu al zo sterk maar ook heel vrolijk en positief in het leven staan. Natuurlijk hadden we het ook liever anders gezien, maar het is niet anders.
    Ze zijn prachtig die meisjes van ons, hopelijk gaat de buitenwereld dat ook ooit zien.
    Dikke knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind het altijd bizar om te horen dat mensen zo ongelofelijk onbeschoft reageren. Alsof je een kermisattractie bent of erom vraagt! Je (overigens prachtige) dochter zal sterker uit de strijd komen, maar je gunt je kinderen natuurlijk alleen maar een onbezorgde jeugd en wil zolang mogelijk zulke achterlijke lui buiten hun wereld houden. Zet 'm op en geniet lekker van die blote benen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dapper van je om het gewoon eens neer te zetten. Je hebt inderdaad prachtige meiden (kan ook niet anders met zo'n moeder). Het is makkelijk gezegd, maar trek het je niet aan, al die opmerkingen. Je kunt beter zichtbare plekjes hebben op je huid, dan 1 bedorven hart. Je dochter groeit op tot een hele sterke dappere meid met een groot hart en liefde en begrip voor anderen en daar heb je meer aan dan een fotomodelletje die op zichzelf is gericht. Ik erger me ook steeds vaker aan de maakbaarheid en perfectie van deze maatschappij, gelukkig zit echte schoonheid van binnen!! Heel veel sterkte ermee en geniet met volle teugen van de zomer en je mooie meiden in hun mooie rokjes. Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ze is PRACHTIG!!! :) Dank voor je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Your daughter is beautiful! And, such a blessing to you and the people she meets! I am sorry for the rude people that are out there, but they are the ones missing out. Wishing you and all your girls a lovely and creative summer!!! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  33. This is one of those things that will make your daughters strong, independent, women. The rudeness of some of people will never change, society has been like this from the start of time.

    Everyone needs to educate their kids that there are difference, that differences are neither good nor bad, they just are..

    Beauty at it's best..

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goed van je om zo'n stukje te schrijven!! Ik vind jouw meisje zo mooi dat het mij niet eens zo opvalt. Het is jammer om anders te zijn, helaas word je daar op aangekeken... Kan me voorstellen dat het lastige situaties (en irritatie na 10x uitleggen) oproept.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Bless your motherheart, I too have a child who is different to most children. From the outside she looks just the same but her actions show she is different. I have noticed the stares and whispers. The world expects us to be the same, I am trying within our little family, to celebrate our individuality. This message is hard for children, especially when they just want to be the same as everybody else. I am not showing pity to you or your daughter, just an empathy from one who knows what it's like to have a 'different' family. Ada :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik kan me zo goed voorstellen dat dit je pijn doet als moeder. Tuurlijk, het "kan altijd erger" maar het is niet de uitslag die pijn doet, maar de manier waarop mensen reageren. En dat je haar daar niet voor kan behoeden lijkt me moeilijk. Maar ze is nu een prachtige 7-jarige en zal alleen maar leuker, liever en mooier worden :)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. 't Is niet simpel om door het leven te moeten gaan met iets wat 'opvalt' ... ik ben ondertussen aan het staren van mensen gewoon met mijn bruine dochter naast me maar soms hoor ik ook opmerkingen of zie ik ook blikken waarvan ik hoop dat Payal ze niet gezien of gehoord heeft.
    Ik ben blij dat je er zo vrij over schrijft en ze ziet er een mooie, vrolijke meid uit die zich goed in haar vel voelt ... hopelijk kan dat zo blijven en blijft ze gespaard van vernietigende commentaren maar ik ben er zeker van dat jij als mama haar weerbaar genoeg zal opvoeden om al die 'vooroordelen' het hoofd te kunnen bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dank voor je mooie blog!!!
    Je hebt 3 prachtige meisjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig stuk over je prachtige meid(en). Ik ken de ziekte van mijn neefje, bij wie het overigens niet zo zichtbaar is. Wat mij betreft wordt de wereld er met al die mensen en mensjes, met al hun kleurrijke karakters, meningen en uiterlijk alleen maar mooier op!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dat meisje met die vlekjes is voor mij extra speciaal-misschien raar dat ik zeg maar ik heb "iets" met kinderen die anders zijn-mooi anders! Ik weet hoe hard de wereld is-echt-ik stotter-dat zie je dan wel niet maar dat hoor je. Ik weet dat ik hierdoor niet al mijn kansen heb benut anders was er misschien nog meer van mij geworden-het is GOED zo. Ik hoop dat zij zo gaat barsten van zelfvertrouwen dat ZIJ de hele wereld aan kan-dat wens ik haar!!! Dikke kus-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik vind je dochter supermooi, wat een leuke meid. Ik kan me voorstellen dat de reacties uit de omgeving je pijn doen, maar dat zegt meer iets over andersmans binnekant dan over de buitenkant van je meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een prachtige dochters heb je! Hoe moeilijk de starende blikken en vragen zijn weet ik uit ervaring. Vooral de onbeschoftheid van sommige mensen kan vreselijk naar zijn. Gewoon vriendelijk blijven zoals je schrijft is de enige oplossing. In ieder geval bedankt voor je openheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat goed dat je dit opgeschreven hebt! Mensen die kwetsende opmerkingen maken, zouden eigenlijk zelf eens moeten ervaren wat het hebben van een ziekte betekent...Misschien zouden ze dan beter nadenken voor ze iets zeggen. Gelukkig dat je mooie, lieve meisje vrolijk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een goed verhaal. En met zulke fijne mensen om haar, je mooie dochter, heen, blijft ze een prachtige meid. Lfs

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Super mooi geschreven!!! En het is ook een hele mooie, vrolijke en stralende meid! Alle 3 trouwens! Geniet van jullie vakantie! Liefs, Yanai

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik bezoek je blog iedere dag je schrijft zo leuk.
    Maakt mooi dingen.
    Lees je verhaal en voel met je mee.
    Ik heb een zoon en die heeft ook een huidziekte ichtyose.
    Mensen en kinderen kunnen heel hard zijn.
    Je hebt drie prachtige kinderen.Geniet ervan.
    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Jee, zo'n prachtig kind, en dan zulke wrede reacties.... dat moet ontzettend moeilijk zijn en pijnlijk zijn. Inderdaad, waren mensen maar wat minder hard, iedere kleine variatie op het normale wordt veroordeeld lijkt het soms wel....
    Sterkte maar vooral: geniet!! Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik moet eerlijk zeggen dat ik waarschijnlijk wel even iets langer zou kijken naar je dochter. Niet omdat ik het lelijk vind, of vies, maar gewoon omdat het opvalt...en dan zou ik denken; wat sneu voor dat meiske... juist doordat je dat soort reacties kan krijgen die jij beschrijft...Maar gelukkig zie ik wel een ontzettend vrolijk en, wat iedereen al zegt, prachtig meiske, net als d'r 2 zusjes! En oh die wimpers!! Ik hoop vooral dat ze d'r fysiek geen last van heeft! (En psychisch trouwens ook niet...)
    Mooi stuk heb je geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik lees je blog vol ongeloof. Dat mensen zo wreed kunnen zijn! Goed dat je hier over schrijft. Je hebt een prachtige dochter en ik hoop dat ze de komende jaren nog heerlijk kind mag zijn. Een fijne zomer mèt blote armen en benen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Je zult als kind zijnde maar opgroeien in zo,n warm gezin en met zo'n lieve moeder. X

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een mooi meissie!!
    En wat goed dat je het gewoon een keer opschrijft.
    Mensen kunnen zo BOT zijn. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  52. All three of your girls are absolutely beautiful!
    I am sorry you have to deal with people being ignorant and rude.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. All your girls are so beautiful..be happy and proud and ignore those people who are rude
    Much love Jane x x x x. X x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat een prachtige meid is die dochter van jou! Moeilijk dat je je kind niet kunt beschermen tegen de opmerkingen en blikken die kwetsend zijn.... je wilt dat niet voor je kind! En toch weet je dat ze ermee om zal moeten (leren) gaan. Gelukkig heeft ze ouders en zus(jes?) die haar mooi vinden met alles wat ze is en heeft!
    En dat is het belangrijkste wat je haar kunt geven!
    Héérlijke blote-benen-zomer gewenst voor jullie allemaal!
    Lieve groeten, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Je dochter is een zonnetje!
    Sommige dingen komen botter over dan mensen ze bedoelen, denk ik. Er zal geen kwade bedoeling achter zitten. Al kan ik me voorstellen dat het evengoed soms vervelend is.

    Ik ben zelf ook iemand die gewoon zou vragen wat je dochter voor plekjes heeft. Niet uit nieuwsgierigheid of iets anders negatiefs, maar uit interesse.

    Fijne zomer en veel geduld toegewenst. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Always be strong and proud in the knowledge that all your little girls are gorgeous - never let those awful people upset you or your beautiful daughter - they are not worth the worry!

    Bee x :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. `Prachtig geschreven, prachtig gezegd. Respect hiervoor......

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Je hebt een prachtig stel meiden en uit je posten spreekt hoe trots je op ze bent! Helaas zullen er altijd blikken en vragen blijven die pijn doen...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  59. De buitenkant geeft de eerste indruk en daar word je vaak op afgerekend/beoordeeld/veroordeeld. Jammer, want wat telt is de binnenkant. Wees trots op je meiden en heb lak aan wat er ook gezegd wordt. Makkelijk gezegd, minder makkelijk gedaan, maar toch... Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. What beautiful children you have. I have just found you and you have a beautiful blog too! x
    Sharon xx

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wat een mooie blog, en wat een prachtige dochters heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Diepe buiging!

    En wat een geweldige blog!

    BeantwoordenVerwijderen