dinsdag 28 augustus 2012

Happy things...

Zomaar wat blije dingen in deze drukke, hectische weken*...
Just some happy things in these busy, hectic weeks*...



...weer een nieuw project haken met stof...(later meer daarover...)
...crocheting another new project with fabric...(more about that later...)




...koffie met zelfgebakkken-nog-warm-uit-de-oven-hart-cake 
op een zeer grijze, regenachtige zondagmorgen...waarop ik alleen maar wazige 
plaatjes kan schieten...
...coffee with homemade-still-warm-from-the-oven-heart-cake 
on a very grey, rainy  Sunday morning...when i only can shoot blurry pictures...




...mmmmmmmm...
...mmmmmmmm...






...felroze kalanchoë...
...brightpink kalanchoe...


...zo vrolijk...
...so bright...



...beetje makkelijk breien...op naald nummer15!...
...doing some easy knitting...on needle number15!...



...mijn schoonouders weer zien na vier maanden
(ze zeilen altijd de hele zomer rond in Europa)
en het 'kleinigheidje' dat mijn schoonmoeder meenam voor mij...
...seeing my parents-in-law after 4 months
(they always sail around Europe the whole Summertime)
and the 'little something' my mother-in-law brought me...



Wat waren voor jullie blije dingen de laatste paar dagen?
What kind of happy things did you have these last few days?



*drukke, hectische weken;
-van die weken die we allemaal wel eens hebben-

De eerste weken na de zomervakantie is wennen, zowel voor de Meisjes
als voor mij.
Ze hebben alle drie hun aandacht hard nodig...meer dan ooit lijkt het.
Onze driejarige zit in een, zacht uitgedrukt, minder makkelijke fase ;-)
en doet geen middag slaapjes meer :-o
In de schaarse vrije tijd probeer ik mijn huishouden te runnen, boodschappen
te doen en afspraken na te gaan.
En in de avonduren werk ik aan mooie nieuwe kofferschatten!

*busy, hectic weeks;
-those weeks we all have sometimes-

The first weeks after the Summer holiday is new and both the Girls and i
have to get used to things.
Each of the Girls need her attention, more than ever it seems.
Our three year old is not really in her most easy fase ;-) 
and doesn't do afternoon naps anymore :-o
In the scarce free time i have i'm doing groceries, keeping my household
running and fulfill the many appointments.
In the evening i'm working on new pretty suitcase treasures!

Fijne week! xx
Have a nice week! xx








24 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's! Ik hoop dat je je nog een beetje hebt kunnen vermaken in deze drukke weken!

    Fijne avond!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie net dat ik mijn blije dingen vergeet!
      Ik werd blij van mijn tas toen hij af was! En van naar school gaan wordt je toch ook wel weer blij! En van jou blog wordt ik ook heel blij (en van die lekkere zelfgebakkken-nog-warm-uit-de-oven-hart-cake)

      Groetjes Leonie

      Verwijderen
  2. ik word blij van mijn zoontje!
    en van het lezen van die heerlijke blogs, zoals die van jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ojeeee geen middagslaapjes meer.... tja.... dat hebben ze dan éigenlijk nog wel een beetje nodig. Ik kan het me nog levendig herinneren dat ze dan tegen een uur of 5 op de grond lagen te slapen haha.
    Dat haken met stof, zo leuk om te doen (krijg er wel zere vingers van)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik vergeet de blije dingen. Dat zal dan toch zijn dat ik deze laatste vakantieweek van de kids buiten de vakantiewas wegwerken ook nog even kan rommelen met m'n papiertjes, stofjes en haakwerkjes.

      Verwijderen
  4. Ik word blij van mooie oorbellen! ;-) Dank je voor de geweldige oorbelletjes, ik verwen mezelf niet zo heel vaak, dus het was extra leuk om jouw pakje in de brievenbus te vinden vandaag!
    Succes met de drukte! Herkenbaar, mocht het een troost zijn.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De krekels op de I-phone van mijn lief. Opgenomen tijdens onze vakantie in Griekenland.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I think my nap on the sofa yesterday and the many hours of sewing, listening to my music and just be ALONE in the house must have been my favorite moment these last few days. To be ALONE is a big one as I am NEVER ALONE at home... But now school has started and I am looking forward to some more "seulement moi" time.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke fijne plaatjes, mooie bloemetjes, kleurtjes en lekkerte taartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och wat heerlijk lezen...ik word helemaal blij van nu te mogen gaan slapen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. the new crocheting.....promising!
    the cake.....mouth is watering!
    the flowers....pure joy!
    the coffee mugs....I would love them in my collection!!
    xxxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Everything looks so pretty, and that cake looks delicious!! Wishing you a wonderful new week! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OH-maak me gek met die taart-too pretty to eat-en succes met de meiden-ik hoop dat ze snel hun plekje vinden-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat een mooie plaatjes! Daar word ik nu blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto's! En die cake... ziet er zo heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie foto's en heerlijke kleurtjes daar word je uiteraard vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een fijn kleinigheidje!! En die cake...kwijl kwijl..
    Mijn dochter van bijna 3 zit ook in de ik-zoek-alle-grenzen-en-discussie-punten (bedoel je dat met minder makkelijk?) op en ja is nee en nee is ja...zucht. De middagslaapjes waren er allang af, maar sinds ruim een week ligt ze weer 's middags op bed. Wel lekker...zolang het duurt.
    Hele fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Héérlijke taart heb je gebakken (zal nu wel op zijn?) en ben erg nieuwsgierig naar je haakproject! Ik ben -beginnend haakster- een ander materiaal aan het testen... Spannend! En die lieve kopjes die heeft m'n moeder ook, mag ik altijd koffie uit drinken; het smaakt gewoon beter uit een mooi kopje :-)
    Jij ook een fijne week! Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Woooow, die cake ziet er zo mooi en lekker uit!
    Leuk dat je zo creatief bezig blijft ondanks het zoeken naar een nieuwe balans. Ik ben een creatief dipje geloof ik, hoewel ik veel koekjes gebakken heb en nu eens op zoek ga naar een mooie taartvorm... Slecht voor de heupomvang, maar zooo goed voor de innerlijke mens! ;)
    Je stof-haakwerkje ziet er tof uit, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie cake heb je gemaakt.
    En die vrolijke kussens op de bank leuk hoor.
    Je mokken zijn erg mooi.
    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I love your crochet project :) hope your summer was fun and you got to sneak in a bit of time for you too x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijke cake en dat gehaakte kleedje PRACHTIG ik word blij van dat het bijna weekend is en dat ik mijn zoon weer na 3 weken zie. Fijn weekend Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw die cake ziet er lekker uit zeg! Jummie.
    Dat met stof repen haken ziet er super leuk uit zeg! moet ik ook maar eens uitproberen!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen