donderdag 13 september 2012

About September...

...ik vind het maar een moeilijke maand.
Het is geen zomer meer maar ook nog niet echt herfst.
De zon is er maar het kan ook aardig grijs worden in de lucht.
Winterjassen hangen klaar, slippers zijn verruild voor laarzen.
Zomerse stofjes gaan terug de koffer in,
herfstachtige maaksels zijn in de maak.
Zelfs aan kerst wordt al gedacht bij het maken van nieuwe kofferschatten...

...it feels like a difficult month.
It's not Summer anymore but also not really Autumn yet too.
The sun can shine but a blue sky turns into a grey sky easily.
Winter coats are ready for use, flip flops are changed for boots.
Summer fabrics are put back in the suitcase,
i'm busy making Autumn-like treasures.
Even Christmas is on my mind already while making new suitcase treasures...










Het kost me altijd wat tijd om te wennen,
te wennen aan de herfst.
En ik vind de herfst best fijn, de kleuren en de geuren...
maar in September ben ik altijd moe...en traag...en uit mijn doen...

It takes some time to get used to,
to get used to Autumn.
And i think Autumn is pretty nice, the colours and the smell...
but i'm always tired in September...and slow...a bit out of sorts...






Dus wat ik het liefst doe in September,
een beetje rommelen en draaien,
proberen de rust te vinden,
veel knuffelen met mijn Meisjes,
's avonds wat haken,
niet teveel moeten doen...

So what i prefer to do in September,
a bit of rumbling and turning,
trying to find some calmness,
cuddle my Girls a lot,
some crochet  in the evening,
doing not to much things i really have to...













Nee, september is niet mijn maand.
Het lijkt me wijs om het een weekje te proberen, het vinden
van de juiste herfst mood, even zo min mogelijk aan mijn hoofd...
No, September isn't really my month.
It seems like a wise plan to give it a week or so, finding the
right Autumn mood, and having as little as possible on my mind...






...ben ik eind volgende week weer terug, en dan is September al bijna
voorbij ;-)
...i'll be back in the end of next week, when September is almost
over ;-)


ps wat vind jij de minst fijne maand? en waarom?
ps what month do you dislike the most? and why? 


                                                                      xx

34 opmerkingen:

  1. Ik heb precies hetzelfde! Je weet gewoon niet wat je van het weer kan verwachten en je wordt moe. Knuffel vandaag maar lekker veel, want het is nationale knuffeldag!

    Knuffel, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is zo half half. Dan weer naar buiten in je t shirt en dan weer het vest er overheen. En als het overdag zulk donker weer is dan moet ik nu al met de lamp aan naaien. Maar mijn minst favoriete maan is toch wel januari. Afkicken van al die gezelligheid in de maand december.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg maar ik heb er meer waar ik echt een hekel aan heb, november, januari februari en maart. November vanwege de eerste griep virussen en de hectiek van 5-12 die dan al begint ( het begint steeds eerder en is steeds gekker). In de eerste drie maanden van het jaar worden we overladen met verjaardagen en zijn we weinig thuis. En in maart verlang ik dan heel erg naar de ZON. Gelukkig kan ik van de andere maanden wel heel erg genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben gek op september. Heerlijk ................ Ik houd van de nazomer, de verjaardag van mijn oudste. De ergste maanden: op gedeelde eerste plaats november en februai

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like September, particularly the light from the sun, can't explain it very well, but it just seems clearer! February is my worst month as I'm longing for spring, at least it's the shortest! Lovely pictures! Ada :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja september.... Ik kan wel zeggen dat ik me verheug op de herfst. Alleen die geur al!
    Januari, daar heb ik niet zoveel mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. September is wel ok voor mij, maar ik heb een hekel aan februari! Dan ben ik die winter zo verschrikkelijk beu maar is hij nog lang niet voorbij, er is helemaal niks leuk in het vooruitzicht, je wil al lente maar meestal vallen er net dan nog méters sneeuw, ... Ik kan nog wel effe doorgaan. Ik ben humeurig dan, ik snak naar de zon die er maar niet wil zijn. (ik hou nu maar op of ik krijg het rotgevoel nú al!)
    Rust jij maar effe uit dan, van harte gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had het herfstgevoel bijna...en toen zag ik jou foto's :)
    Ik word gelijk vrolijk van al die kleurtjes.
    En mag het een troost zijn,september is al bijna half :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I like september because of the blue sky, and I still wear my ballerinas without socks.
    I really dislike January! All the christmas festivity and New Years Eve party is over. You've spent all your money, and the weather is awful. AND it's such a long month!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat herkenbaar... moet ook echt wennen aan het herfstgevoel... wil eigenlijk nog niet ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind november zo'n niets zeggende maand. De feestdagen staan voor de deur. Ik heb niets met november....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben juist altijd wel in goede doen in de herfst ,maar vraag me niets in februari dan voel ik me echt niets waard!
    Rustig aan maar het wordt vanzelf oktober!
    liefs
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Funny to read your post when I just published mine with the same type of rambles... September is weird. I am ready to take September off and come back with real autumn inspiration in October. I am so with you on every point in this post. It is good to know I am not alone feeling like this. See you in October. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk als de herfst er weer aan komt. Elk seizoen heeft voor mij zijn mooie kanten.
    Maar een kanttekening, als het maar niet de hele dag regent!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. You are right - September is such a strange month. Here in my part of Scotland it already feels like the middle of winter.
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb ook niet veel met de herfst!! Het weer beïnvloed zeer sterk mijn stemming en daarom houd ik ook van mooie vrolijke kleuren die me door de sombere dagen heen trekken!!! Ook toen de kinderen weer naar school moesten. Na 4 weken begin ik net een beetje te wennen....Nee van mij mag het voorjaar wel weer beginnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Januari, die duurt zo lang en het is koud en grauw, geen feesten, helemaal niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Maar: ik ben één en al herfst. Ik ben dan ook een herfstkind-melancholisch en soms ook een beetje depri of somber van al die blaadjes maar ik vind het prachtig-de geuren-de kleuren. Da's helemaal Sil. Wat een verschil en da's maar goed ook. Good luck met het vinden van de flow-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aww I love September... Crisp sunny days,birthdays and anniversarys and that cosy feeling...I understand if you want to hide away but come back soon xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love September because of fall and it is my birthday month! So sorry it is not your favorite. Wishing you a sweet week, and hoping you feel better! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  21. May, because is full spring and not so hot like summer!!!
    xxx Alesssandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. March is the longest month for me. Have had quite enough of winter by then, but there is still a long stretch to go before one can step outside comfortably. I just hole up in the studio to scrap and sew.
    I am sorry you don't like September. It is a colourful month here. And after first frost, the bugs are gone. Hope you are feeling back to normal quickly.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wel een beetje herkenbaar hoor. Ik kom nu ook echt super moeilijk op gang / uit mijn bed omdat het nog donker is. Moet er erg aan wennen. Toch vind ik zelf februari de rotste maand van het jaar. Het is dan altijd koud, er zijn geen gezellige feestdagen in het verschiet en het duurt voor je gevoel nog zoooooo lang voordat het weer een beetje warm wordt! Ik heb paardjes dus ik ben elke dag zo'n 3 uur in de buitenlucht. Heel gezond hoor maar als het -10 is wordt je het wel vlug zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I always thought I didn't like autumn at all, but the last few years I have really embraced it and enjoyed the comfort of warm knitted things, the joy of a warm sunny day rather than the disappointment of a grey day in summer. Hurrah for autumn I say!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hi, here in Brazil the month of September is the beginning of spring, and today for example is a heat of 33 º C. I do not like the month of August is a very dry climate, windy, sometimes cold sometimes hot ....
    kisses
    Karine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Herkenbaar!! Ik wil ook het liefst wat rommelen, niet teveel doen. Ook qua naaien/bloggen komt er niet zoveel uit mijn handen. 's Avonds wat haken is dan wel weer leuk met kaarsjes aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben juist dol op september! Ook op alle andere maanden, maar ik verheug me heel erg op de herfst. weer lekker moeken op de bank met een kop thee en een handwerkje en lekker struinen door een verkleurend bos en dan met koude wangen en een beslagen bril aan de warme choco met slagroom. Heerlijk! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb wel wat met september!! Mijn lief en ik zijn in september getrouwd en aangezien we geen kinderen hebben gaan we vaak in september op vakantie. Ook nu, we zijn net terug. En ja... terug aan het werk en vandaag ik de miezer fietsen was we even slikken. Maar... ook een leuke freelance schrijfopdracht!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik hou van de herfst, vooral als het een droge, zonnige herfst is natuurlijk, met wind en goudkleurige bladeren, tamme kastanjes, haardvuur, pompoensoep, zachte breisels...
    September en oktober bevallen me wel, ik vind de feestdagen in december ook leuk en gezellig, maar dan... van half januari tot half februari (het is niet één maand, ik weet het, maar toch) heb ik er de pest in. Dan wil ik krokusjes, lentezon, vrolijkheid, maar dan is het koud en grijs...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. September en oktober zijn echt mijn maanden. Ik vind de herfst heeeerlijk!! En ben er elk jaar weer aan toe.
    Januari en februari vind ik de minste maanden, beetje troosteloos en saai.
    Geniet van je week en succes met doorkomen van september!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh, jij denkt in ieder geval al aan het accepteren van de herfst, ik ben nog volledig in ontkenning!! Geef mij maar zomer.... desnoods lente.... maar geen winter of herfst!
    Succes deze weken, het is zo weer oktober!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een maand waarin het nog prachtig weer kan zijn, maar waarin je ook niet om de herfst heen kunt... Gewoon lekker over je heen laten komen en ondertussen genieten van je mooie meiden en lekker creatief bezig zijn, dan is het zo oktober! Zelf vind ik de maand mei wel heel mooi; 'langere' dagen en alles wat weer gaat groeien/bloeien...

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik heb er ook moeite mee. Ik hou van alle seizoenen, maar de overgangen vind ik moeilijk. Ze brengen me ook uit mijn evenwicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat heb je moooooi stoffjes.hebbe hebbe hebbe......

    BeantwoordenVerwijderen