dinsdag 4 september 2012

DIY-Tutorial; zak voor mand...bag for basket...


...ik maakte laatst deze stoffen zakken voor de enorme berg Duplo
die we hebben...
...i made these fabric bags lately for the big pile of Duplo we
have here...






Maar ook handig om andere spulletjes netjes in op te bergen!
dus hier maar eventjes hoe ik het maakte...
But also handy to storage other stuff!
so here is how i made it...






Ik nam veel stof, kranten en een mand.
De kranten plakte ik binnen in de mand om zo een patroondeel met
de juiste afmetingen te krijgen...
I took a lot of fabric, newspapers and a basket.
Then i taped the newspapers into the basket to get the
right size for my pattern part...








Het patroon legde ik op de stof en ik knipte het uit, maar knipte
er een extra stuk bij aan de bovenkant...
I put the pattern on the fabric and cutted it, but i cutted an
extra part at the topside...






...ik knipte ook een cirkel zo groot als de bodem van de
mand en een lange reep van 6 cm breed...
...i also cutted a circle as big as the bottom of the basket and
a long strip of 6 cm wide...





...ik dronk koffie...
...i drank coffee...




Ik naaide de lap met de zijnaden aan elkaar, daarna
naaide ik de bodem erin, naaide een tunnel aan de bovenrand...
I sewed the piece of fabric with the sides together, then i sewed
the bottom into it and made a tunnel at the top border...





Ik maakte een striklint van de reep stof door de
lange zijden (goede kanten) op elkaar te naaien en om te keren...
I made a ribbon by sewing the long sides of the strip (good sides)  
together and turn it...




...ik reeg het striklint door de tunnel en voila, opruimen maar!
...i put the ribbon through the tunnel and voila, let's storage it up!















xx




27 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan en leuk gefotografeerd! Duplo is al jaren hier de deur uit ;-)
    (Maar werkt natuurlijk voor van alles zo'n zak.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er super vrolijk uit! Echt een goed idee! Je laarsjes zijn ook super!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vrolijke opbergplek! En helemaal in stijl een kopje koffie ;)

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooooooooh dit is ideaal!
    dankjewel voor de handige uitleg.
    super simpel!

    fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed opgelost en fijne tip! Dank je wel wederom! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk! Wij hebben ook een huis met veel duplo.. Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! Dank voor het delen van deze leuke opruimzak... zou hier ook niet misstaan ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o super leuk! mooie reportage ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee en zo handig, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo wordt zelfs het opruimen van de duplo nog leuk! Wat een gezellige zakken en je hebt er een hele leuke fotoreportage van gemaakt, leuk die koffiemok :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke duplozakken.... enne..... van wie zijn die leuke roze laarzen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat n goed idee!! En oooooooh..... die laarsjes!!!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wordt in ieder geval weer helemaal blij met deze plaatjes. Leuk dat de zakken zowel om de mand heen gevouwen kunnen worden als dichtgeknoopt. En ja die laarsjes.... uiteraard ook helemaal geweldig!
    Enneh dank voor je reactie op mn blogpost! Tja dat gras bij de buren he... ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Cute, clever and tidy. And love the polk-a-dot cup in the middle of it all.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Such a lovely idea my lady, well done. Will definitely try this here <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. da's handig ! Dank voor de uitleg. Ik kan hier ook wel iets bedenken wat mooi opgeruimd mag worden (de verkleedkleren bijvoorbeeld). Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super goed idee! Handig ook met die kranten. Dat scheelt weer kilometers patroonpapier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig idee!
    Ik heb nu een grote lockerkast met lades waarin alle duplo verstopt zit maar zal ook iets nieuws moeten verzinnen, aangezien er steeds meer bij komt..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een heel gaaf idee en uitvoering-like it. Ook gaaf voor op ons kinderdagverblijf en ik zie GAVE laarsjes-o jah-mijn smaak-mooie woensdag-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love it! So simple but soooo much better than ugly toys. I think I am going to have to make some of these!
    Eleanor x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit is echt een GEWELDIG idee!!!!! Dank je wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen