dinsdag 2 oktober 2012

Meet my new friend...who needs a bit of help...

...het begon met een knotje licht zalmroze katoen.
En een haaknaald nr 3.
En het idee om eens een poppetje te haken...
...it all started with a soft salmon pink cotton yarn.
And a crochet needle no 3.
And the idea of crocheting a little puppet...





Het is niet echt iets voor mij, poppetjes haken, dus probeerde
ik maar wat...
It's not my cup of tea, crocheting puppets, so i just tried some...



...ik haakte iets wat op een hoofd moest lijken...
...i crocheted something that should look like a head...



...en ik probeerde nog iets van armen...
...and i tried some arms...



...maar omdat het nog niet leek op het idee in mijn hoofd, legde
ik het werkje opzij...
...because it didn't look like the idea in my head, i put it aside...



...toen hoorde ik een klein stemmetje "hallo,hallo" ...
...and then i heard a small voice "hello, hello"...



...twee kleine zwarte oogjes keken me aan en smeekte;
"doe mij niet weg, maar haak me af...geef me twee beentjes en een buik"
...two tiny black eyes looked at me and begged me ;
"don't put me away, but finish me...give me a belly and two tiny legs"





Ik kon dit lieve gezichtje niet weerstaan, en maakte mijn haakwerkje af...
I could not resist this cute little face, and i finished my crochet work...



Dus ik stel jullie voor aan mijn nieuwe vriendje...
So i introduce you my new little friend...



Maar mijn nieuwe, kleine vriend heeft het koud, voelt zich een beetje verloren...
verstopt zich in een theekopje...
But my new, little friend is freezing, feels a bit lost...
hides itself in a tea cup...



...want is het een meisje, jongen, oud vrouwtje of gek mannetje?...
...because is it a girl, boy, old lady or silly guy?...


...wordt het een jurkje, korte broek of sjiek pak?...
...will it be wearing a dress, a short or a fancy suit?...


...kort haar, lang haar, zwart, blond, rood?...
...short hair, long hair, black, blonde, red?...


...wat denken jullie?
...what do you think?

xx







32 opmerkingen:

  1. ...maybe an old fashion costume from the 40s????
    cute, xxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappigerd... ik zeg.... maak er een blondie van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, wat een leuk berichtje. Hier ook iemand die helemaal niet van de poppetjes haken is, maar wel bezig was met een Animeko kat die nu alleen nog wacht op een snoet en staart...maar al heel lang ergens onder in een mandje ligt. Misschien toch maar weer eens tevoorschijn halen en afmaken :)

    Ik zou voor een hip roze mannetje gaan, maar wel een beetje stoer met een overal en een leuk petje op. En misschien een gezellige bijpassende sjaal nu het herfst is.

    Succes ermee, laat je ons zien wat het uiteindelijk geworden is?
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh wat geestig !
    een klein snorretje van vilt...en een baret...enne...okay doe gek ;-0
    een een te lange zwarte trui...
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo schattig en in dat kopje kreeg ik bijna medelijden met hem. Ja hem,want het ziet er een echt ventje uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon zo lekker blijven! Leuk mannetje! Hihi
    Heb je mijn adres ontvangen trouwens? Want mijn mail heeft kuren gehad....

    Fijne dag!

    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Volgens mij is het een mannetje die graag een retro pakje aan wil. (maar dat kan ook mijn eigen smaak zijn natuurlijk haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha hij/zij is super grappig geworden!! Ik moet een beetje aan van die vpro poppetjes denken enzo. Ik zou voor een mooi krijtstreep 3-delig pak gaan denk ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I think your little friend is a he ... some little clothes to hide his modesty and I think he needs a little tie ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ehm, een bermuda? Zo'n heerlijk Hawaïaans bloesje? Of toch maar vast in een tweed pak; op naar de gure herfstdagen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moeilijk he beslissingen, maar ik denk dat de dames hierboven gelijk hebben het is echt een mannetje en je ziet nu al karakter in hem...errrrug leuk.
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. piep wat een dotje, nou een keukenschort en vlehtjes lijkt me wel wat, welkom kokkie

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hahaha...zie hier de geboorte van een héél grappig mannetje, ik vind het ook wel een echte 'hij'..heeft wel wat weg van Wallace (van de serie Wallace & Gromitt) Die draagt trouwens een spencertje met een stropdasje. Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Too cute your new friend is!! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ha ha ik vind "het"zo al leuk
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een roodharige, met bretels en een te grote broek. En zeker een hij! Hij is nu al leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha ha wat is ie leuk! Of zij natuurlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er voor mij een grappig mannetje uit - rond de 40-50 - zo'n klunzig type...
    Benieuwd wat het 'echt' verder wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha, heerlijk :-) Ik denk dat als je dit mannetje leuke haren geeft met gouden draadjes erdoorheen en een mooi rokje of jurkje, dat het ook best een leuk meisje kan zijn ;-) Schattig issie zeker.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zeg: alpinopet, geen haar, oude mannenbroek en gebreide spencer ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Helemaal wat Belinda zegt, maak er een oud mannetje van miss wat grijs haar voor de rand maar bovenop helemaal kaal of met een opa pet.

    Groetjes
    Tamara
    http://at-thekitchen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I love it you are so creative!!!The puppet looks amazing, congratulations

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow! I would say definatly a boy but so confident in himself that he likes to wear a floral suit of trousers and a wastecoat. Maybe a fancy hat too... And I think he probably needs a manbag. He's lovely. Eleanor xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieflijk, de geboorte van een schattig popje. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Thanks for the chuckles. The puppet has such little eyes. If it is a girl, she needs long eyelashes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh wat een leukerd! Wel echt een mannetje, hoor...Gebreide trui zou ik zeggen. met spijkerbroek en een lekkere warme gebreide muts met pompoen!

    BeantwoordenVerwijderen