zondag 18 november 2012

DIY-Tutorial; making an Advent calendar the easy way and a little contest...

Een adventskalender maken is leuk.
Met deze ideëen maak je er zelf eentje, héél makkelijk en betaalbaar!
Making a Advent calendar is fun.
With these ideas you can make one yourself, very easy and affordable!

Natuurlijk heb voor alle ideëen 24 kleine kadootjes nodig.
Voorbeeld; ik vulde een adventkalender voor een vriendin met
*10x een chocolaatje (verschillende smaken)
*een klein blikje lippenbalsem
*3x een mooi rolletje maskingtape
*een aansteker
*een pen
*4x een mooie wens, zin of spreuk
*3x een klein geurkaarsje
*een (zelfgemaakte) ring

Of course you need 24 little presents for each idea.
Example; for a friend i filled an Advent calendar with
*10x a little chocolate
*a little tin of lipbalm
*3x a lovely roll of masking tape
*a lighter
*a pen
*4x a beautiful sentence, phrase or wish
*3x a scented tealight
*a (handmade) ring

***************************************************************

Idee 1
Met traktatie zakjes van de Hema, wit papier, goudkleurig touw of lint,
bestempelde papieren labeltjes en een mooie grote schaal maakte ik deze
adventskalender...
(je kunt ook een mooie mand gebruiken)
Idea 1
With treatbags from Hema, white paper, gold coloured string or ribbon, 
stamped paper tags en a beautiful big bowl i made this Advent
calendar...
(you can also use a pretty basket...)






Ik pakte de kadootjes in met wit papier, deed ze in de zakjes...
bond ze dicht met het touw en een bevestigde papieren labeltjes die ik heb
bestempeld met nummers 1 t/m 24...
I wrapped in the presents with white paper, put them in the bags...
i tied them up with the string and added the paper tags which i have stamped
with number 1 to 24...






Nu staan er 24 vrolijke zakjes in een mooie schaal te wachten om
opengemaakt te worden! iedere dag van december eentje!
Now there are 24 cheerful bags in a pretty bowl waiting to be opened!
one on every day in December!








*************************************************************************

Idee 2
Met jute touw, bruine en witte papieren zakjes, restjes kant, een (stomerij) hanger,
oude knopen en paar witte papieren labels maak je deze adventskalender...
Idee 2
With jute string, brown and white paper bags, scraps of lace, a (laundry) hanger,
old buttons and a few white paper tags you can make this Advent calendar...







Pak de kadootjes in de papieren zakjes, gebruik een lang stuk touw dat je een
paar keer om het kadootje wikkelt...
Maak een strikje of knoop en bevestig een stukje kant of oude knoop...
Wrap the presents in the paper bags, using al long piece of string so you can turn
it around the presents a few times...
Make a tiny bow or knot while adding a button or a piece of lace...







Hang de kadootjes aan de hanger op verschillende lengtes...
bevestig hier en daar een label met een lief woord aan het touw...
Hang your presents at the hanger on different lenghts...
add a paper tag with a sweet word to the string...











********************************************************************

Idee 3
Met wit(pak)papier, masking tape en een grote lege glazen pot maak je deze
adventskalender...
Idea 3
With white (wrapping)paper, masking tape and a big empty glass jar you can
make this Advent calendar...




Pak de kadootjes in met wit papier en masking tape...
Vul de pot met de kadootjes, versier de pot met een stukje tape...
Wrap the presents with the white paper and maskingtape...
Fill the jar with presents, decorate the jar with a piece of maskingtape...

















********************************************************************

Weet je wat mij nou leuk lijkt? als je werkelijk een adventskalender
gaat maken?
Dat je deze op de foto zet en naar mij toe mailt zodat ik het resultaat
kan laten zien op mijn blog.
Maken we er gewoon een wedstrijd van!
Wat je kan winnen? een silly old suitcase pretpakket ;-)
You know what i like? when you're really gonna  make a Advent calendar?
That you will make a picture of it and send it to me by email and i will
show the result on my blog.
We just make it a little contest!
What price you can win? a silly old suitcase fun package ;-)

Bij een wedstrijd horen regels;

-maak een adventskalender, gebruik één van de drie ideëen en
geef er je eigen draai aan of gebruik je eigen idee.
-mail het resultaat uiterlijk 23 december naar sillyoldsuitcase@gmail.com,
-maak een duidelijk, scherpe foto van je creatie.
zorg dat de foto niet te klein is...
-vermeld je naam, emailadres en eventueel blog naam en ook
door welke van deze drie ideëen je bent geïnspireerd.
-iedereen mag meedoen!
-hou je je niet aan de regels, kun je helaas niet meedoen.

A contest needs rules;

-make a Advent calendar,you can use one of these three ideas and give it your
own twist or use your own idea.
-email the result to silly old suitcase@gmail.com by 23 December 
-make a clear, sharp picture of your creation.
please  don't make your image to small..
-mention your name, emailadress and in case your blogname and also which
of these three ideas you have been inspired by.
-everyone can participate!
-if you don't follow the rules, you can't join this contest.

Succes!
Good luck!










29 opmerkingen:

  1. super! als ik nog genoeg tijd vind voor 3 december, maak ik er ook eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kalenders, alle drie (met een voorkeur voor de tweede...)
    Ik heb er vorig jaar eentje geborduurd, oef, dat was een hele klus, dus die ga ik dit jaar weer gebruiken. Maar anders had ik graag meegedaan hoor!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh wat ziet dat er weer leuk uit!! Ik ben te druk met surprises maken, denk ik om mee te doen.. Hoewel..di zou ook een leuke surprise kunnen zijn! Wie weet.. Maar jouw creaties zijn prachtig, ben benieuwd wat je met al die adventskalenders gaat doen!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maartje wat zijn ze prachtig! Nummer 2 is mijn favoriet. En nu heb je me aan het denken gezet...dit is wel een heel leuk en lief cadeautje om weg te geven! Wie weet doe ik mee, als ik de tijd kan vinden....en anders onthoud ik het zeker voor volgend jaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo fraai, vrolijk en kleurrijk, en een mooie uitdaging om zelf ook aan de gang te gaan. Thanx voor inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nogg nooit een adventskalender gehad/gemaakt.
    Begin nu toch ernstig na te denken......dit is wel héél erg leuk zeg!
    Misschien toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meedoen kan tot 23 December!!
    You can join till 23 December!!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love your little advent callender ideas. I am making a wall hanging one with pockets for my three year old. It's her first one. she will be so excited

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat superleuk! Ik ga er eentje maken als Sinterklaascadeau. Met een cadeautje vanaf 6 december. Dankjewel voor het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOO nice, nice, nice!!! Ik heb vorig jaar mijn allereerste zefgemaakte afgewerkt gekregen en daar ben ik zo fier op maar...misschien vind ik wel de tijd voor eentje zoals hierboven ;-) Zo ja, dan laat ik het je weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waaauuuuwww PRACHTIG ik ga kijken of het gaat lukken, ik vind ze alle drie geweldig maar als ik mag kiezen gaat mijn voorkeur uit naar nummer 2,ik heb vorige jaar een grote TILDA advent muur lap gemaakt.
    Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ga meedoen. Heb nog nooit een adventskalender gemaakt, maar ik heb inspiratie! Erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. bravo! three advent calenders is going some! good ideas, Heather x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke ideetjes! Ik wil proberen de kapstok of het voorbeeld met de masking tape te maken. Als ik het klaar krijg, bezorg ik zeker een foto! Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. These 3 ideas are just fabulous! Know I will do some major thinking for the contest!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een enorme uitdaging! Maar ik ga t proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben je toch een leukerd! je prikkelt me met je mooie ideeën

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Such sweet advent ideas!! Love the lace one!! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een supergave ideeën!!
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ziet dat er allemaal gezellig uit zeg en die ketting uit je vorige post, WAUW.
    Beterschap voor jullie XX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohlalala, inspiratie genoeg.. Maar de tijd ontbreekt me soms, ik zie wel of ik nog meedoe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk idee! Even zoeken naar tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ontzettend leuk.
    Ik zie dit wat te laat maar ben benieuwd naar de foto's straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kom hier via, via... wat een tof idee... ga je volgen gaat het ook via mail?
    Groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. You are SUPER! I loved them all, my fav one, the third, so simple and joyful!
    Many thanks for sharing!
    ciao
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen