maandag 5 november 2012

...een beetje stout...a little bit naughty...

...dat is wat ons kleinste soms is.
Dit kleine mensje is niet alleen een beetje stout soms, maar
ook nog eens razendsnel...
...that's what our little one is sometimes.
This little person is not only a bit naughty sometimes, but also 
very quick...

Dus als haar mama even achter de bank aan het stofzuigen is,
gooit ze gerust de nieuwe puzzel van 1000 stukjes van haar zus
over de vloer.
En dan, terwijl ik haar zeg het op te ruimen, steekt ze haar kleine
teentjes er nog even in...
So when her mommy is vacuuming behind the couch, she very
easily throws her sisters new puzzle of 1000 pieces on the floor.
And then, while i tell her to clean it up, she puts her tiny toes in it...




En het tasje met make-up van oma? dat heeft ze binnen 10 seconden te
pakken en dan zit de nagellak op haar lippen en mascara op haar wangen...
And her grandmothers make-up bag? she grabs it within 10 seconds and
then nailpolish is on her lips and mascara on her cheecks...




...als haar mama dan eindelijk voldaan is met een opgeruimde huiskamer
en schone vloer, gaat die kleine bengel weer wat uitspoken.
Zodra ik in haar zicht ben is ze ervandoor...
...and when her mommy is finally satisfied with a cleaned up livingroom
and a clean floor, that little thing is on her way again to do something naughty.
As soon as i'm in her sight she's gone...




En zo gaat dat dan, dag in, dag uit...
Ik zou er een boek over kunnen schrijven.
Maar dat doe ik niet.
Want daar heb ik geen tijd voor.
Ik ben namelijk druk met genieten van haar als ze even niet stout is ;-)
And this is how it goes, day in, day out...
I could write a book about it.
But i won't.
I don't have time for that.
Because i'm busy enjoying her when she's not being naughty ;-)

Fijne maandag!
Have a happy Monday!


26 opmerkingen:

  1. Geniet er ook maar van als ze wél een beetje stout is, wat een heerlijk meiske toch! Dat koppie ook haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha! Misschien zei ik het al eens eerder, maar ik heb sterk het vermoeden dat jouw jongste en mijn jongste familie van elkaar zijn.... (vooral de gezichtsuitdrukkingen komen sterk overeen!)
    Succes en geniet ze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha och, ergens maakt een beetje kattenkwaad het toch juist ook wel weer leuk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, dat pruillipje is geweldig!
    Kan me voorstellen dat het af en toe niet zo grappig is, maar met zo'n lief koppie erbij....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dear, I shouldn't laugh but she is funny!! Hope she didn't swallow any of the nail polish!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh,...wat een dotje!!!
    Daar kan je toch helemaal niet boos op worden,.. hahahaha.
    Gr. Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. och wat een schatje, en dat gezichtje op de tweede foto, daar kan je toch niet boos op worden, hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, dat snoetje!! Dit is zo herkenbaar en mijn dochter trekt er ook zo'n gezicht bij. Pruillip en armen over elkaar en dan nog even een verontwaardigde en boze 'hm' erbij!
    Gelukkig zijn ook vaak lief ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb twee van die jongsten. Ik denk toch wel eens aan een boek ... of iig een dagboek net als de moeder van Emiel van de Hazelhoeve of de grote zus van Sien van Sellingen (nu op tv).
    Je had in in ieder geval nog tijd om foto's te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja...we hebben hier een dvd box van Emiel
      (mijn man heet zo dankzij deze serie)
      en misschien is ze daardoor wel geinspireerd...
      En hier roep ik regelmatig voor- en achternaam door het huis...net als de mama van Sien van Sellingen ;-)
      vaak alleen als ze iets stouts heeft gedaan...

      succes met twee van die bengels ;-)

      Verwijderen
  10. Grappig... wij hadden zo'n poes ;-) Nu geloof ik dat kittens en kleine kinderen precies even stout zijn! In ieder geval zetten we onze poes ook altijd op de gang als ze stout was (want op een stout-krukje bleef ze natuurlijk niet zitten), hahaha. Ben ik de enige die zich afvraagt hoe je nagellak weer van lippen af krijgt? Of weten alle moeders dat standaard door moederinstinct? ;-)
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ...die nagellak slijt er wel af hoor...denk maar niet dat ik dat eraf mocht halen met een doekje ;-)

      x

      Verwijderen
  11. Ach zo schattig! Geniet er maar fijn van, hoe 'stout' ze ook zijn. Maar volgens mij doe jij dat wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weet je wat het is...als ze stout is is ze ook echt stout, maar als ze schattig is, dan is ze ook
    zóóóó'schattig!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. She is so cute though ... I have a little one a little younger ans she is just the same ... she coloured in our sunroom floor with green crayon ... washable ... thank God ... but more unneccessary cleaning for me ... but when she's good, she's really, really good ... so that makes up for it ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eigenlijk is ze best om op te eten, die dochter van je!
    Tja en stout is en blijft stout, hé.
    Geniet maar van de momenten ertussen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig is mijn jongste niet de enige die van alles uitspookt...pop in bad doen in de vissenkom, lampen van de muur met bevestiging en al enz....maar ze zijn wel lief en ik zou haar niet willen missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooh, en blijf jij er in het écht ook zo rustig onder? ;-))
    En wat ik helemaal geweldig vind : dat jij er nog foto's van maakt!? Ik ben te druk met mezelf druk maken op dat moment ... Helemaal zen ben jij volgens mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zen? ik? uhhh...nee,niet echt,ben ook gewoon een mens ;-)
      wel een mooi compliment.
      En foto's maken lukt me niet bij elke streek die ze
      uithaalt hoor...

      xx

      Verwijderen
  17. Ach, een braaf kindje is ook maar saaaaaai!
    Ze brengt in ieder geval leven in de brouwerij!
    (als dat er al niet genoeg was....;))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. It's a good job she hasn't met my youngest - the'd be terrible trouble together! Maybe it is something to do with being youngest of three??

    Eleanor x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tee hee she is very cute. - you should give her a hook and yarn and in no time she will be crocheting highly creative items! She seems to be blessed with an inquisitive, creative mind!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha ha heel herkenbaar...ik wordt er gek van en toch zit ik om die foto's van je jongste te lachen!

    BeantwoordenVerwijderen