donderdag 15 november 2012

Ik ben op zoek naar...i'm looking for...

...een beetje extra tijd, energie en wat daglicht.
Ik heb er namelijk te weinig van...
Weet iemand waar ik dat kan kopen?
Dan stop ik het in blikjes en bewaar het voor wanneer ik het nodig heb.
...a bit of extra time, energy and some daylight.
I have too little of those you know...
Does anyone know where i can buy some?
Then i will put it in some tins and use whenever i need it.



Ik wil zoveel doen op een dag!
En ik zal het woord 'moeten' deze keer eens niet gebruiken.
Alles wat ik wil doen is fijn om te doen
(nou ja, op stofzuigen en vuile was verzamelen na dan)
en dat alles is een beetje teveel voor op één dag.

I want to do so much in one day!
And i'm not gonna use the word 'must' this time.
Everything i want to do is nice to do
(well, except for vacuuming and collecting dirty laundry)
but all those things is a bit to much for one day.





Dat hoofd van mij staat nooit stil...
en mijn handen al helemaal niet, en dat vind ik eigenlijk ook wel lekker.
Van dingen maken word ik rustig en het maakt mijn hoofd leeg.
My head is never calm...
and neither are my hands, and i like it in some kind of way.
Creating things makes me feel relaxed and clears my head.





Als 's avonds de Meisjes in bed liggen, heb ik tijd om iets te doen
voor mezelf.
Maar alles in de avonden proppen is ook niet echt een succes.
En foto's maken voor mijn blog en Etsy shop gaat echt niet, daarvoor is
het te donker.
Dus ik wil een beetje extra daglicht... in een potje misschien?
When the Girls are in bed in the evening, i have some time to spend for
myself..
But to cram everything in an evening is no succes at all.
Making pictures for my blog and Etsy shop is not possible either,
it's much to dark for that.
So i want a bit of extra daylight...in a jar maybe?

Ik moet wil echt wat meer structuur gaan brengen in wat ik doe.
Alles lijkt door elkaar heen te lopen.
Mijn huishouden, de zorg voor de Meisjes, mijn shop, mijn blog...
Het moet kan wat beter georganiseerd worden.
Want het is ongelooflijk en geweldig wat mijn blog me al heeft gebracht en
nog steeds brengt, ik had van te voren nooit gedacht dat het zó groot zou worden.
En mijn Etsy shop loopt goed, ik heb het er maar druk mee!
En ik ga niet stoppen hoor, nee joh, maar ik ga het wel allemaal
wat beter op een rij zetten.
I must want to bring more structure in what i do.
Everything seems to be mixed up.
My household, caring the Girls, my shop, my blog...
It really needs some better organisation.
Because it's amazing what my blog already brought me and still is bringing me, 
i never expected it to become this big.
And my Etsy shop is doing good, i am pretty busy with it!
And i'm not gonna quit it, oh no, but i need to get things straight.





En dan 'moet' ik ook nog aan mijn bloeddruk denken, want die is dus iets te hoog.
Een alarmbelletje ging af.
Dat is nieuw voor mij, dat heb ik nooit gehad.
De dokter gaf me er zelfs pilletjes voor.
En ik hou niet zo van pillen.
Ik wil van de pillen af, dus is het tijd om daar iets aan te doen...
And i 'must' care for my blood pressure too, that is a bit too high.
A little alarm clock was ringing.
That's a new experience for me, i never had that before.
The dokter even gave me pills.
I don't like pills.
I want to get rid of those pills, so it's time to do something about it...






De komende weken ga ik me bezighouden met het uitzoeken van die gekke oude koffer.
Het opruimen van mijn werkplek op zolder.
Het maken van nieuwe dingen.
Het vullen van mijn Etsy-shop met nieuwe kofferschatten
Ik ga genieten van mijn Meisjes, met ze knutselen voor de feestdagen.
Ik ga dingen doen die me rustig maken.
This upcoming weeks i'll be busy sorting out that silly old suitcase.
Cleaning up my working space.
Making new things.
Adding new suitcase treasures to my Etsy-shop
I'll be enjoying my Girls and craft with them for the holidays
I'll be doing the things that make me feel calm




Als ik dan een aantal dagen niet aan bloggen toekom,
is dat zo en niet anders.
Maar dat moet ik leren.
Om daar rust in te vinden.

Dus mocht je me zomaar een paar dagen missen, dan ben ik aan mijn
nieuwe ritme aan het werken.
Dat je het weet.

When i just don't get a chance to blog for a few days,
it is like it is.
But i have to learn that.
To find my peace in that.

So if you miss me for a couple of days, i'll be working on my new rythm.
So you know.




Wens ik jullie een goed einde van de week en een mooi weekend!
Geniet van alle kleine dingen.
Want het leven is al zo druk...en kwetsbaar.
Wishing you a good end of the week and a beautiful weekend!
Enjoy every small thing.
Because life is already that busy...and vulnerable.


xx



ps sorry voor de 'oude' plaatjes, ook mijn camera bestand is vol en moet
hoognodig uitgezocht worden ;-)
ps i'm sorry for the 'old' images, also my camera file is full and needs to
be sorted out ;-)  



30 opmerkingen:

  1. Doe maar even rustig aan! dat extra beetje licht missen we allemaal denk ik :) aftellen naar de lente? Sterkte met het vinden van een nieuw ritme!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Kalmte kan u redden" zeggen wij thuis.. ;) Een nieuw ritme vinden kost even tijd, en om die te nemen klinkt heel gezond, dat knutselen met de meisjes klinkt ook zalig...! Kalm aan dus en geniet van je nieuw hervonden ritme!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het valt niet altijd mee om alle ballen omhoog te blijven houden. Af en toe maar met een paar ballen minder spelen......
    Probeer van de leuke dingen wel te blijven genieten. Dat is nou iets dat eigenlijk wel MOET!
    Ik geniet altijd van je blog, dus niet helemaal weg blijven aub!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Maartje ... take care of yourself lovely ... kick back and relax and give yourself time to organise ... wishing you a lovely weekend with your lovely family ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht dat ik de enige was die zo in elkaar zat! Volledig herkenbaar. Te veel moeten en willen en het een is nog niet klaar maar je hebt alweer 15 nieuwe dingen bedacht. En naarmate de kinderen ouder worden, worden de avonden stiekem steeds korter en de bende groter....

    Groetjes,

    Vlijtig Lieske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zorg goed voor jezelf en je gezin, de rest komt later wel!! Succes..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar!! Je wilt/mag/moet, allemaal heel verwarrend ook! Maar luister naar je lichaam, heel belangrijk...en geniet vooral! :D Heel fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezondheid gaat boven alles, neem gerust je tijd. Het bloggen loopt niet weg, ik denk dat dit voor velen herkenbaar is, zoveel willen doen maar gebrek aan tijd en dan begint vaak de stress.Geniet maar een beetje van de rust, lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh! I have a canister like you... see hereHERE

    : )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo gaat dat hier ook, zonder to-do lijstjes (per dag, anders wil ik in 1 dag de hele lijst wegwerken) ben ik nergens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geef mij ook maar zo'n potje zonlicht en extra tijd!
    Verzorg je goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vond het voor je, tijdens een wandeling, in mijn lunchpauze. Daglicht, frisse lucht... Ik stopte het in mijn jaszak.. Maar ik raakte het kwijt! Misschien is het op mijn reis naar huis in de nevel blijven plakken? Of.ligt het ergens op de vloer tussen kruimels en speelgoed? Maar ik vond wel rust voor je. Het ligt op de bank geloof ik. Of anders in een lekkere stoel. En mocht het daar niet meer zijn, zoek het dan in een lekker zacht bedje. Succes! Morgen ga ik weer nieuw daglicht zoeken. Zoek je mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. en als je het gevonden hebt en je kan een beetje missen , graag in mijn richting aub :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Neem lekker de tijd voor jezelf, je meiden en je gezin!! We blijven toch wel fan van je blog!!
    Groetjes Lies (theemutsss.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig stukje! Mocht je alles gevonden hebben en in potjes gedaan en zelfs genoeg hebben dan weet ik zeker dat je het zo kunt verkopen in je winkel, gegadigden genoeg!
    groetjes
    Christel (houtendraad.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Herkenbaar. Ga heerlijk genieten met je meiden en je hoofd leegmaken.
    Carpe diem!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Your brooches are stunning...on my Christmas wish list! So much to do I know...I have a list so long too. Tomorrow is the day I want to start ...Christmas ideas in my house. xox

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hupsakee! Doe maar gewoon lekker je eigen ding zonder al dat 'moeten' dan zul je zien dat er als vanzelf wat meer 'licht' en 'lucht' komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Idd heel herkenbaar! Opruimen helpt bij mij vaak wel,
    het maakt je hoofd leeg!
    Lekker genieten van de kleine dingen in het leven!
    En wij hebben geduld hoor als er eventjes geen berichtje op je blog komt! Nu ff lekker aan jezelf en je gezinnetje denken!
    Liefs Maryska

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is lekker als je een goed ritme kunt vinden. Ik heb dat ritme ook nog altijd niet maar werk wel dat dat z'n weerslag heeft. Geniet lekker van het moois om je heen. x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oeh...nooit leuk die drukte en chaos in je hoofd.
    Ik herken her zo van toen onze meisjes klein waren.
    Ook jij niet vergeten te genieten tussen de drukke bedrijven door.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Take your time... heel belangrijk! En eens een paar dagen niet bloggen, is helemaal niet erg ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Take very good care of yourself. I've learnt from experience, not to take my health for granted, have some quiet time, in amongst the chaos! You have a creative mind, I'm amazed how much you create, but none of us has an endless supply of energy! A jar with a little more light in it, now that sounds bliss!!! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oei, rustig aan met die bloeddruk! En succes met de reorganisatie! Enneuh, als je wat licht in potjes hebt, ga je dat dan ook verkopen??

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zeker niet gemakkelijk als het druk bezig zijn in de 'aard van het beestje' zit. Sterkte in het terug vinden van je nieuwe ritme.

    Geniet van je weekeinde!
    Josine.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. I hope you can find a new rhythm. You have built something wonderful but it needs to work for all the parts of you. You have to honour yourself I think and then everyone will follow your new rhythym. Good luck, take some time to re-focus. Heather x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oeps! Doe je een beetje rustig aan. Hoge bloeddruk is het niet waard, hoor. Ik hoop dat je er het plezier in blijft houden, anders gaat het zo op werken lijken ;-) x Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Waw-Maartje-die hoge bloeddruk is geen grapje-daar moet je echt een goede weg in vinden. Het is soms zo moeilijk om de juiste balans te vinden in ALLES. Persoonlijk ga ik het liefst door tot ik er bij neerval-ga regelmatig over mijn grens heen. Dat merkte ik voor mijn zomervakantie. Kon niet meer normaal lopen-van vermoeidheid struikelde ik. Gelukkig is dat weer over na wat opladen. En nu zit mijn lijf in de weg-ik denk de overgang-klinkt zo ouwe-wijverig. En een puber-dochter: dat BOTST heerlijk. Ik wens je alvast succes met zoeken van een goede balans. Lieve groet met hart&ziel van Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Maartje, glad you had that bell ring so you knew to slow down. You and being there for your family is no 1.

    I've been trying to work out how to do it all also and I'm not sure there are any easy answers other than just letting some things go, accepting when we can't do it all and just enjoying the moment.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel herkenbaar, maar denk aan je grenzen meis!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen