vrijdag 28 december 2012

Happy things...

...en zo zijn er de dagen tussen kerst en oud&nieuw.
Mijn Meisjes hebben het kerstgevoel (lees: vredig) achter hun gelaten.
Er wordt hier ruzie gemaakt om speelgoed, ze zijn druk en wild en
juist nu ik een enorme drang heb om op te ruimen, maken ze meer rommel
dan ooit!
...and so here are the days between Christmas and New Year.
My Girls have left their Christmasfeeling (read: peaceful) far behind.
They are fighting over toys, are wild and noisy, and just when i
feel the need to clean up the house they make more mess than ever!


"Nou, nou" hoor ik je denken, "het is toch altijd gezellig bij jou?"
Ja, dat is het ook bijna altijd, alleen nu gaat het maar moeizaam.
De strijd aangaan met behulp van nieuwe knutselspullen, een leuke
kinder film of anders helpt niet...
"Well, well" i hear you think, "isn't it always homey at your place?" 
Oh yes, most of the time it is, but it's a difficult thing now.
Compete with it by giving them new crafty supplies, watch a nice children's 
movie on the telly or doing other things doesn't help...

Niets anders te doen voor mij dan af en toe afstand nemen en te genieten van
de fijne dingen zoals...
There's nothing else to do for me than take some distance once in a while 
and enjoy the happy things like...


...een grote kop zwarte koffie en een tijdschrift, voor 10 minuutjes...
...a big cup of black coffee and a magazine, for 10 minutes...



...een wandeling maken met de Meisjes omdat het eens niet regent...
...making a walk with the Girls because it isn't raining for a change...


...de lucht is prachtig...
...the sky is beautiful...


...een harten slinger die mijn twee oudste Meisjes voor mij maakte...
omdat ze me de liefste moeder van de wereld vinden *smelt*
...a heart garland made by my two oldest Girls...
because i'm the sweetest mom in the world *melt*





...dit mooie boek dat ik ontving van Ingrid!...dankjewel!!...
...this beautiful book i received from Ingrid!...thank you so much!!...



...grappige knutselwerkjes gemaakt door de Meisjes...
...funny crafty things made by the Girls...


Hoe gaat het bij jullie?
Hebben jullie het druk, of heb je het rustig?
zin in het nieuwe jaar?
en wat doe jij om even afstand te nemen van hectische momenten op de dag?
How are you doing?
Are you busy, or relaxed? 
do you look forward to a new year?
and what do you do to take some distance from the hectic moments of the day?

Fijn weekend!!
xx
Have a nice weekend!!
xx





22 opmerkingen:

  1. Hahaha, ik sluit me op op de wc omdat ik heel erg nodig moet... Lezen welteverstaan! In de Flow! Voordat de nieuwe alweer op de mat ligt...
    Geniet maar lekker van je meisjes! Ik bedenk me dan altijd maar dat er een moment komt waarop ik dat gekibbel enorm ga missen, omdat ze allemaal zijn gaan (Oh schrik!) studeren bijvoorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh yes, I know all about sibling fighting, coffee and good magazine, perfect antidote! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk is het binnenkort weer gezellig bij jullie! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die hartjes-slinger maakt "ALLES" weer goed. Ook hier soms wat negativiteit bij dochterlief door enorm laat films kijken. Maar vandaag even tijd voor ons twee: man en vrouw. Naar de markt geweest en gave dingen gescoord: heerlijk en gelukkig weer thuis! Voor de kids niets beter dan rust en regelmaat en mam's even achter een tijdschrift-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. herkenbaar, herkenbaar.....heel erg herkenbaar...maar nu even niet...oudste twee zijn een dagje met opa en oma mee, jongste twee zijn ziek en dus heel erg tam.....ik lees verhaaltjes, speel in het keukentje mee en geef zetpillen...lees wat (in mijn Bijbel...heerlijke wijsheid!) en haak hier en daar een toer.....terwijl mijn hoofd vol met ideeën zit..die komen wel een keer....ooit...!!!Succes en veel liefs Theetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn gewoon rare weken...eerst Sinterklaas en de drukte er omheen, vervolgens kerst en dan nog eens een oudejaarsavond waar naartoe geleefd wordt, met alle bijbehorende toeters en bellen:-))...het is ook best wel veel achter elkaar vind ik altijd hoor en zeker als ze nog zo jong zijn! Wordt weer hoog tijd voor wat rust in de tent, bij mij zijn ze inmiddels wat ouder (11 en 13), maar merk het toch ook nog duidelijk hoor. Ik trek me af en toe terug achter de computer of ik ga de was op hangen ofzo...even afstand nemen in ieder geval...zoek het maar ff uit denk ik dan:-) Zo'n mooie (én liefdevolle) slinger maakt wel heel veel goed denk ik!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stuur ze maar hier naartoe, het is hier ook n zooitje.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ow je moet met zulke dagen inderdaad niks willen want dat schiet maar niks op en dat is zo frustrerend. Ik was ook van plan een hoop te doen maar manlief is lekker vrij en tot nu toe hebben we nog geen moer gedaan zeg maar :-) Het kan me even niks schelen, lekker hangen haha. Je hebt gelijk hoor, lekker tijdschriftjes lezen en de rest komt wel weer.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier ook een gedoe met kinderen die mekaar in de haren vliegen om niks ... Ik heb ze twee dagen naar oma gegooid ;-) Zo konden wij er met twee op uit naar Brussel en Gent. Leuk! En als het me thuis teveel wordt vlucht ik net zoals jij met koffie en de 101 Woonideeën de zetel in. Of maak ik kussens, ook altijd een zen-moment. De kinderen kalmeren wel weer, als alle kerst- en nieuwjaarsdrukte voorbij is en ze weer gewoon naar school kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoon had vanochtend een voetbaltoernooi dus kon zich even lekker uitleven en dochter had zwemles, allebei hadden ze het even nodig om te bewegen en nu spelen ze ieder weer heerlijk. papa en ik kunnen lekker achterstallige klusje in huis doen.
    Om afstand te nemen ga ik naar zolder achter mijn naaimachine werken of in hoekje van de bank kruipen en lekker haken.
    Alvast een fijne jaarwisseling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben nog steeds met de gang en de trap bezig. Maar het eind is in zicht. Ook moet ik 's ochtends echt nadenken wat voor dag het is, ik ben een beetje mijn ritme kwijt....
    Verder geen drukke kinderen, maar een rustige Sam, die af en toe iets op You-tube laat zien...
    Ik lees afwisselend in het Flow-winterboek, VTwonen, Nico Dijkshoorn kijkt naar kunst en het boek Tonio en dan vliegt de tijd voorbij...
    Vakantie-gevoel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mmmm koffie.

    Het klinkt als een heel normale kerst vakantie ;-)

    Liefs,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig was het vandaag droog en gingen de kinderen lekker naar buiten. Om te fietsen, klimmen en druk doen.....hopelijk zijn ze morgen een stukje rustiger. Zowel bij jou als bij mij. Succes en geniet van je koffie en moois

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kinderen worden druk en gespannen van deze periode en wij dus ook. Het ritme is weg, het is herkenbaar je verhaal. Ook ik kreeg een lief briefje met een hartje en daarop... sorry mama.... we houden van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Stiekem wel fijn om te lezen dat het er 'op een ander' ook zo aan toe gaat
    Heel herkenbaar!
    Vandaag is ons buurmeisje bij ons komen spelen, één extra kind in huis en ik had er geen omkijken naar, hoe fijn is dat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh the little heart garland is the cutest ... Bee xx

    PS We have the mess here too ... I have resigned myself to reading magazines as well ... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dubbel smelt bij lieve zelf-maaksels van je eigen kindjes.......en dan die getekende prinses---met mobieltje in haar hand (ge-wel-dig!)
    Tja ik gebruik allerlei afleidings-tactieken ;-).......samen in het zolderatelier fröbelen.....voila achter het gordijn op zolder een kist speelgoed vandaan halen (maanden uit het zicht dus als nieuw ;-) ) of grote broers en zus tevoorschijn toveren hahaha.....xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I have learned to crochet - granny squares anyway - as of today. I received beautiful cotton yarn for Christmas so that I can make a blanket for my son who is due in April. I have really enjoyed the process so far and it's been so nice to sit and make something just for the fun of it. You have inspired me to learn to crochet, and I'm glad that I took the leap to learn something new!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hier nog veel gasten in huis. We genieten van elkaar. We genieten van de liefde, het bij elkaar zijn. Eten, drinken, genieten en aandacht hebben voor elkaar. We levensonderhoud tijd, zonder klok zonder regels.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Levensonderhoud moet natuurlijk zijn: leven zonder tijd. Zonder klok. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Rommelige dagen... hier een logeetje gehad en dus ook weinig slaap en dat resulteert dan in een dagje van vervelen ;) Een spelletje op zijn tijd doet wonderen.

    Fijne (rustige) avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen