zondag 9 december 2012

While decorating our Christmas tree...

...en daar gaan we dan, kerstboom optuigen met drie kleine Meisjes.
Na een nachtje in onze gang te hebben gelegen mocht onze Boom eindelijk de
huiskamer in.
En dat was maar goed ook, want de Meisjes vonden het maar zielig voor de Boom
dat ie in een wit net op de koude tegelvloer moest liggen.
Ze hadden hun winterjassen al over de Boom heen gelegd...
...and there we go, decorating a Christmas tree with three little Girls.
After spending the night in our hallway, our Tree finally could enter our
livingroom.
A good thing because the Girls were feeling very sorry for our Tree, lying in
a white netting on a cold tiled floor.
They had already put their wintercoats on the Tree...



Nu hadden wij twee jaar achtereen geen boom, dus kochten we deze keer
een mooie grote.
Om dat een soort van goed te maken.
En hij past dan ook maar net in het hoekje naast de bank.
Maar oh! wat is onze Boom mooi.
En hij ruikt lekker.
Toch voelt het een beetje vreemd.
Nu ik weet dat hij er 12 jaar over heeft gedaan om zó mooi en groot te
worden...
Now, we didn't have a Christmas tree for the last two years, so we bought us
a big one this time.
To make it up in a sort of way.
And he just fits in the corner of our livingroom next to the couch.
But oh my! he's so pretty.
And he smells delicious.
It does feels funny though.
Now i know he did 12 years about getting this beautiful and big...





Samen met de Meisjes versier ik onze Boom.
Ik help ze hier en daar, maar laat ze vooral zelf hun gang gaan.
En na de lichtjes en kerstballen komen de speciale hangers.
Gekregen, gevonden maar vooral zelfgemaakte hangers.
En bij iedere hanger sta ik even stil, denk ik even na en besef ik...
Together with the Girls i decorate our Tree.
I help them a bit but let them do their thing.
After adding the lights and Christmas baubles the special ornaments
come.
Received, found but mostly homemade ornaments.
And with each hanger i hold still, i think and i realize...




...dat het puur geluk is dat dit kan.
En ik tel mijn zegeningen.
...that it's pure luck this is happening.
And i count my blessings.

Bij elke hanger denk ik eventjes na...
Ik denk even aan mijn moeder.
Aan iedereen die een dierbare verloor.
Ik denk aan degene die ziek zijn of een zieke geliefde hebben.
En aan degene die het even héél moeilijk hebben.
Jullie weten vast wie jullie zijn
Al snel zijn mijn hangers op, hangen ze allemaal in onze Boom.
Ik beloof de Meisjes dat we er nog wel wat bij kunnen knutselen de
komende weken, maar liever niet teveel...

With each ornament i think...
I think of my mother.
Of everybody who lost a dear one.
I think of those who are ill or having a ill dear one.
And of those who are having a hard time.
You know who you are.
Soon i'm out of ornaments, they're all in our Tree.
I promise the Girls to craft some more the next few weeks, but not 
to many please...




Fijne nieuwe week iedereen! xx
Happy, new week everybody! xx



24 opmerkingen:

  1. Het ziet er prachtig uit allemaal!! Heerlijk!!! En ja..... juist in deze tijd missen we onze dierbare, heel herkenbaar. Liefs, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi moment van bezinning!
    De meisjes hebben er een mooie boom gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een gezellig moment, maar ook een tijd om herinneringen op te halen...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie fleurige versieringen! Prachtig, net als de begeleidende woorden. Fijne Decembermaand!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for this post....

    My mother died today... she will live on each Christmas through her decorations from my childhood, which now hang on my tree.

    Sleep peacefully Mum x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, jij ook zo'n vrolijke kleurrijke boom!! Mooi hoor! En ik vind je raam en vensterbank ook super gezellig!! Geniet er fijn van! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a beautiful tree and lovely sentiment ... I know how things can hold and release memories ... so lovely ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi, zowel de boom als de gedachte erachter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie boom en wat een mooie woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We've decorated our tree today too, an activity that I love! Your decorations are lovely, they have meaning and that's so special! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, mooie boom, mooie post! En je meisjes hebben gevoel voor stijl; je boom ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi boom! fijne herinneringen, dat heb ik ook elk jaar weer als ik de doos erbij haal.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Que bonito te ha quedado!!!!
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh my sweet friend, I know the mixed feeling of the holidays and understand some of your thoughts. It will be 3 years on Christmas Eve that I lost my Mom… and in January, one year since I lost my Dad. It is hard, but our little ones give us faith, courage and strength. Lots of love to you and a Merry Christmas! XO Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw prachtig!!
    Mooi geschreven ook! X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige boom, leuk verhaaltje over de jassen op de boom, wat een gezelligheid bij jullie thuis, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Such a beautiful post full of love and warmth. Your tree looks beautiful and so pretty and colourful. I love handmade decorations so many lovely memories go with them. Your little girls did a great job. Best wishes to you and your family, dee x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kippenvel, niet van de mooie, warme foto's maar van de woorden. Herkenbaar en ook ik tel vaak mijn zegeningen!
    Geniet van deze dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat een prachtige versiering, heel sfeervol! Kerst vind ik inderdaad altijd een beetje dubbel, ik denk aan de mensen die ik mis, maar juist ook aan alle mooie momenten van het afgelopen jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook hier staat de kerstboom, wij hebben dan wel een nepperd. Vorig jaar heb ik een nieuwe iets kleinere gekocht. Je woorden raken me.... Tuurlijk ik tel m'n zegeningen maar ik mis m'n lief..... De eerste kerst na zijn overlijden hebben we een boom in het bos omgezaagd(bij staatsbos beheer) omdat we de 'grote boom' niet neer konden zetten want het deed zo'n pijn...Vorig jaar ging het nog niet en werd ik alleen al misselijk als ik de doos, met boom, zag staan. Heb de boom toen weggedaan en een nieuwe gekocht, andere ballen erin.... dit was goed, dit jaar gaat het tot nu toe allemaal toch wel iets beter, ik hoop dat dit zo blijft. We doen ons best maar wat gaat een jaar toch snel....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldig mooie boom! Prachtige versieringen!

    BeantwoordenVerwijderen