woensdag 2 januari 2013

A bit of shopping #9...

Hé hallo, welkom in 2013! allemaal een héél mooi nieuwjaar gewenst!
Oh hello, welcome in 2013! a beautiful New Year to you all!

In 2013 shop ik graag nog even door, maar deze mooie dingen kocht ik
pas geleden (vorig jaar)...
I will continue shopping in 2013, but i have bought some beautiful things
recently (last year)...


...een stapel oude spellen, deze kon ik echt niet weerstaan tijdens een
bezoekje aan de Kringloopwinkel...
...a pile of old games, i really couldn't resist these while visiting the Thriftstore...











Dankzij  haar, bestelde ik deze prachtige theedoeken hier...
Thanks to her, i ordered these lovely teatowels here...








...ik kocht deze servetten...hoe blij kun je worden van een pak servetten!?
...i bought these paper napkins...how happy can i be with a package of napkins!?





...en voor de verzameling, twee vintage blikken...het eerste blik heb ik al maar met
een ander bloemetje op de deksel, zó mooi!
...and for my collection, two vintage tins...i already have the first tin but it has another
floral pattern on the lid, so pretty!








...en bij de plaatselijke supermarkt kocht ik dit kookboek
Er staan heerlijke recepten in, makkelijk te maken en de ingrediënten zijn
allemaal te koop bij deze supermarkt!
...i bought this book at my local supermarket.
It's full of delicious recipes, easy to make and i can purchase all of the ingredients
in this supermarket!












Wat was jullie eerste leuke, mooie of speciale aankoop van dit jaar?
What is your first nice, beautiful or special purchase this year?


Fijne dag! xx
Have a lovely day! xx





29 opmerkingen:

  1. Pop over to mine to find out! We're on the same brain wave today, creepy or what! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi ! nog helemaal niets gekocht ! (ziek) (virus).
    bloemenblik leuk :-) heb dezelfde van dochterlief laatst gekregen.
    ik vind dat andere blik van je mooier, haha.
    je bent weer leuk geslaagd !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kocht nog niets...nou ja, gewoon nuttige boodschappen, dat wel. En vanochtend heb ik spullen naar de kringloop gebracht en heb er niet geshopt, goed he! Je blikken zijn prachtig, ook ik heb hier altijd een zwak voor en kan ze niet laten staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo fijn!!!
    Ik kocht al een kado voor de jongste,Lego!
    En ik ben een zakspiegel machine aan het kopen,Lijkt me zo leuk om beugelbeursjes te maken met matching spiegeltje!!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit jaar nog niets maar nog net op de valreep bij de kringloop een Verkade kwartet spel uit 1955. Daar werd ik dan weer heel blij van. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ha, toevallig vandaag een kaartenwandrek bij de Hema voor aan de muur op mijn "freubelzolder"

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen aankoop maar wel een verkoop: ons oude huis, zonet! :-) Mooie spullen heb je weer gevonden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh oh oh hier word ik weer zó blij van. Die spellen/puzzels gaan ook altijd met mij mij, al is het alleen maar om de mooie prenten. De servetten heb ik ook haha te leuk hè en dat eerste blik, volgens mij heb ik die ook... met een ander blommetje erop.
    Je nieuwe theedoeken zijn ook snoepjes!
    Met mijn eerste aankoop van dit jaar kwam ik vandaag thuis, te mooie bolletjes haakkatoen in heerlijke kleurtjes die ik nog niet had en ook daar kan ik heel heel blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog geen nieuwe aankopen in 2013. De kringloop is 2 weken dicht.
    Hoop wel mooie schatten te vinden bij de kringloop voor ons nieuwe huis. Die is nog in aanbouw (bouwer schiet aub een beetje op want kan niet wachten om ons nieuwe huis in te richten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige spullen allemaal!
    Ik kocht vandaag een hele stapel oude borden en glaasjes in de kringloop, die moeten nog omgevormd worden tot etagères... Heerlijke buit, pure nostalgie, een geweldig begin van het jaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige aankopen heb je gedaan! Ik vind die theedoeken echt super. Ik heb nog geen aankopen gedaan....ga toch eens even kijken waar je die theedoeken vandaan hebt.
    Groetjes, Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Such lovely finds! I also love old games and puzzles - especially ones illustrated by Dick Bruna! I haven't bought anything yet in 2013 but when I do I expect it will be lovely vintage fabric...Happy New Year! Rachel x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat eerste blik heb ik ook van mijn grootvader! En het Dick Bruna memoryspel kocht ik een hele tijd geleden ook in de kringwinkel. Die theedoeken zijn ook geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke aankopen! Hier nog geen mooie spullen gescoord (alleen wat boodschappen van de AH ;)) Het Dick Bruna memory wacht hier ook nog op een creatieve ingave...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige theedoeken!! Heel erg leuk terug komen van vakantie met het nieuws dat ik 1 van de winnaars ben, van de advent calender wedstrijd. Heel erg bedankt! Ben er heel blij mee!
    Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Some beautiful and fun buys there Maartje glad you didn't resist.

    Well today I spotted and then bought some divine vintage floral fabric and it had 25% off so even better.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tja , ik heb mooie verf besteld waar ik mijn raamachilderingen en andere dingetjes mee in kleur, gelijk maar duikbommetjes voor het zwembad en klei .
    Dat beloofd in Iedergeval mooie en gezellige knutsel momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja , ik heb mooie verf besteld waar ik mijn raamachilderingen en andere dingetjes mee in kleur, gelijk maar duikbommetjes voor het zwembad en klei .
    Dat beloofd in Iedergeval mooie en gezellige knutsel momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie spullen ben je tegengekomen. De theedoeken zijn prachtig. Ik was met mijn Meidjes in Het Goed en daar kwam de Jongste een spaar-badeendje tegen, helemaal goed voor haar badeendjes-verzameling (die nu 35 eendjes telt, nooit meer in hun 1-tje :), en ik kan de boeken niet voorbij lopen. Vooral die uit het begin van de vorige eeuw, met veel zwart-wit foto's van ontdekkingsreizigers, maar deze keer nam ik 'Het grote borduurboek' uit 1972 mee (mijn bouwjaar :).

    En over kookboeken gesproken: Ik wil meer opruimen en heb een Give Away op mijn blog, met een prachtig Italiaans kookboek als prijs. Doe je ook mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een fijne spulletjes :) Mijn eerste aankopen van het jaar kwamen (wederom) uit de kringloopwinkel: Een pot om kruiden in te zaaien, een ovenschaal met aan de binnenkant mooie vruchten geschilderd en een opbergkoffertje voor al mijn garen. Helaas was de stoel waar ik eigenlijk voor naar de winkel ging al weg. Helaas pindakaas! Dan was ze gewoon niet voor mij bestemd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tsjonge, jij bent goed bezig dit nieuwe jaar!! Ik ben helemaal dol op
    je mooie blikken, prachtig zijn ze!!
    En mijn eerste aankoop dit nieuwe jaar? Moet ik even goed nadenken, maar dat waren toch gewoon de alledaagse booschapjes!
    Ook nodig he ;)
    Groetjes Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw! Wat een gave aankopen! Goed geslaagd zeg! En wat dat kkok betreft... ziet er goed uit!! Waar heb je m vandaan?

    mijn eerste aankopen in 2013 is... een hond, Joep!
    Ben er zo blij mee! Ik zal er snel eens over bloggen!
    groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heerlijke post en ik wens jouw ook al het goeds voor het nieuwe jaar, en mijn aankopen van dit nieuwe jaar hihihi net een rondje kringloop gedaan en hele leuke vintage spullentjes gevonden ook net als jij veel spelletjes zoooooo leuk :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie theedoeken! Je zou afdrogen bijna leuk gaan vinden ;-)
    Mijn eerste aankoop was er een van de kringloopwinkel: 2 groene 70er-jaren soepkommen met lekker motiefje, ik wil eigenlijk meteen kippensoep maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke aankopen heb je op het randje van het oude en nieuw jaar gedaan. Mijn favoriete aankoop tot nu toe is een turqoise vaas. Niet oud, maar wel erg mooi :-). Je koektrommel vind ik prachtig. Wij hebben een trommel die er een beetje op lijkt, maar met roosjes op de deksel.

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh dat blik met die bloemetjes heb ik ook gehad, welke versie weet ik niet meer. Misschien heb ik het nog, ben me net aan het bedenken waar mijn doos met blikken gebleven is, bij mij op zolder óf bij mijn moeder in de garage???
    Ik had als tiener een verzameling van zo'n 150 blikken. Ik stond vroeger al zelf te verkopen én te kopen op de stationsstraat in Maastricht ;). Wat een bijzondere tijd was dat...
    Ik heb bij de kringloop een groot memobord gekocht voor mijn dochter. Ze zei pas als ik eens zo'n grote als de onze (bijna 2 meter breed) zou tegenkomen dat ze dan eentje wilde hebben. Deze zal de helft kleiner zijn maar voor een tientje kon ik hem niet laten staan. Ook nog een roze plastic bak gekocht niks vintage maar wel leuk dus allebei. Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat geweldig allemaal.
    en die theedoeken ze zijn echt super.
    heerlijke post en zo als altijd genieten hier.
    ik wil je een heel mooi en gezond 2013 toe wensen .
    Liefs en warme groet Margarita

    BeantwoordenVerwijderen