zondag 20 januari 2013

...a Granny square pillow cover..

...dat is het.
...that's what it is.



Weet je nog dat ik fanatiek begon met grannies haken, voor een sprei
voor op ons bed?
Het ging best lekker, de stapel grannies groeide gestaag...
Do you remember i started to crochet grannies very enthusiastic to make
a blanket for our bed?
I was doing good, the pile of grannies was slowly getting bigger...




...maar voor een deken moest ik toch nog even doorhaken...pffff.
Kon ik dan niet beter een babydeken maken?
of een kussensloop?...
...but i had a lot of crocheting to do for a blanket....pfhew.
Couldn't i just make a baby blanket?
or a pilowcover?...




Daar zat ik dan met een vierkant van 70cmx70 cm gemaakt van 64 grannies...
There i was with a 64 granny squared square measuring 70cmx70cm...




Perfect! precies groot genoeg voor een kussen van 50cmx50cm.
Ik legde het kussen diagonaal op het gehaakte vierkant en maakte het dicht
als een envelop.
Perfect! just big enough for a pillow of 50cmx50cm.
I laid my pillow down on the crochet square and closed it like a envelope.






...past perfect bij mijn nieuwe rondje...
...suits my new roundie perfectly...




Zo.
Project afgerond.
Kan ik snel aan iets nieuws beginnen ;-)
Well.
Project finished.
Can i start something new soon ;-)

Heb een mooie Zondag! xx
Have a nice Sunday! xx

45 opmerkingen:

  1. Geweldig mooi! (ook hier werd een gepland deken zo al een kussen ... goeie oplossing als je 't mij vraagt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is super leuk geworden.
    Geniet ervan.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is super leuk geworden! Ik heb ook nog niet de energie en het geduld op kunnen brengen voor een heel sprei. Wie weet ooit nog eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik ben ook met een granny square kussen bezig, daarom geniet ik nog meer van jouw mooie uitvoering in deze heldere kleurtjes. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, projecten moeten niet té groot worden hè?! vind ik ook. leuk dat je een dwarse versie hebt gemaakt. kussens heb je nooit teveel. op naar het volgende project, al heb ik er vaak meerderen tegelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hmm goed idee kan ik mssn ook doen met die granny's die hier al een paar maanden liggen klaar om in elkaar gestoken te worden. Zou een deken worden, maar was dan toch niet helemaal tevreden met deze versie van granny's en ben dan gestopt maar rond een kussen zouden ze wel mooi staan. Nu nog op de zolder geraken om ze te gaan halen ;)
    groetjes en fijne zondag nog
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is mooi geworden! Al had ik een sprei ook mooi gevonden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superidee om ze diagonaal te doen! Leuk effect!
    Nog een fijne zondag!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om ze diagonaal aan elkaar te maken! Zo vormen de kussens een gezellig hoekje op je bank. Op naar een nieuw project...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Maartje

    Wat een ontzettende leuke blog heb je!!
    IK word er vrolijk van !!

    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha!! Ja, zo kan het ook en leuk datie is geworden!! Heerlijke kleurtjes! Wie weet hoe mijn granny's eindigen..
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. It's lovely ... the perfect pillow ... and if you can be bothered you can always continue it again ... I love starting a new project too ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, moeilijk kiezen hè, wat je allemaal kan maken van Granny Squares? Maar dit kussen is echt prachtig geworden met die frisse en vrolijke kleuren!
    Groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooi!!!! Ik heb ook geen geduld voor héél veel granny's... ben bezig voor een kussen, maar al een paar dagen niks gedaan. Een sjaal is veel makkelijker. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lovely pattern and colours! a nice cushion, grannys are so lovely aren't they! Heather x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super vrolijk eindresultaat is het geworden zeg!

    Van sprei naar kussen, ik vind het super leuk!

    Ik ga je blog volgen.

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat een super gaaf en gezellig kussen. Mede door de leuke dingen die je gehaakt hebt ben ik ook gaan leren haken. En ik vind het echt super leuk. Ben nog bezig net de begin steken maar al doende leert men. Bedankt voor je leuke blogs en i inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat een super gaaf en gezellig kussen. Mede door de leuke dingen die je gehaakt hebt ben ik ook gaan leren haken. En ik vind het echt super leuk. Ben nog bezig net de begin steken maar al doende leert men. Bedankt voor je leuke blogs en i inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Love your cushions! Especially that round one!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhhh meid, wat ziet het weer geweldig uit! Echt genieten hoor.
    Groetjes Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beautiful. The way you put colours together always says Maartje made this. Very much your own gorgeous style.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. This is lovely. Ive just learnt how to make granny squares soperhaps I should make a goal to make something like this!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig gewoon! Wat een vrolijke kleurtjes om blij van te worden. Ben benieuwd naar je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijk kleurige stapel (en eindresultaat uiteraard!), misschien toch nog maar een keer dat haken proberen...
    Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah mooi, Ik maak die ook graag! Maar deze is wel heel mooi met al dat wit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. What gorgeous colours. This post made me giggle - i am 12 granny squares into my first blanket that needs 42 (with 7 rounds). The end does seem a long way away, but it is very relaxing doing it (other than all those pesky tails).

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig en ondanks dat het een kussen geworden is bewonder ik je doorzettingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Partyleer is 'n kussing die perfekte oplossing :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. suuuuuuuuuuuuperleuk ! ik ben ook aan een sprei bezig (combi stof/gehaakt) maar ik ga dat ook niet afkrijgen haha. Super trouwens dat diagonaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super mooi! Ik ben ook bezig met granny's maar hoe heb je ze met die rand ertussen aan elkaar gehaakt? Dat maakt het super mooi af!Ik hoop dat je dit een keertje wil uitleggen op je blog.

    Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel tof! Echt heel leuk ook dat je ze diagonaal om het kussen hebt gedaan. Dat is net even iets anders! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een mooi kussen zeg! prachtig! enne bedankt voor je lieve en mooie kaartje. super leuk! ik heb ook nog even een linkje van je blog op mijn blog gezet.

    gr. Judith en Heidi

    ik heb een give away doe je mee?

    www.degrannys.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Beterschap en je kussen is geweldig, net als je ronde kussen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  34. het is interessant en leuk te delen, ik ben blij om je interessante en informatieve blog te bekijken, ga het houden in mijn bookmarks en zal laten zien aan mijn vrienden, die speciaal dit bericht van uw blog, hoop dat u het zult houden en zal je blog maken meer informatief en nuttig en voor dat je zal moeilijk worke,
    http://www.fashiontrends.pk/accessories/lenses/

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een geweldig mooi kussen heb je gemaakt/gehaakt. Het ziet er echt heel leuk uit! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. That is beautiful - such cheerful colours too!

    BeantwoordenVerwijderen