woensdag 9 januari 2013

DIY-Tutorial; kleurig muur-hang-ding...colourful wall-hangy-thing

Je hebt nodig;
-mooie ansichtkaarten (Hema)
-dun haakgaren
-haaknaald
-naald
-schaar
-lijm
-knoopjes, bloemetjes of plakroosjes
-lint of strikjes

You need;
-pretty postcards (Hema)
-fine crochet yarn
-crochet needle
-needle
-scissors
-glue
-buttons, flowers or little roses
-ribbon or little bows

...een DIY in plaatjes, 
want mijn woorden zouden het niet duidelijker kunnen uitleggen dan dit...
...a DIY in pictures, 
because my words couldn't explain it better than this...





































Deze zes kaarten wil ik graag versturen!
Wil je er graag eentje ontvangen? laat even een reactie achter
onder dit bericht en laat je favoriet weten.
Ik verloot deze zes kaarten volgende week...
xx
I really like to send these postcards!
Do you want to receive one? leave a comment on this post
and let me know your favorite one.
I will raffle these cards next week...
xx

81 opmerkingen:

  1. ooh wat een lieviess ik doe graag mee voor die met het duifje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Origineel, fleurig, kleurig, je wordt er zo weer vrolijk van met dit regenweer!
    Ik ben fan van het koppeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, die zie er even prachtig uit!! Super leuk idee, en wat een
    goede beschrijving erbij..
    Ik zou het wel heel leuk vinden, zo´n mooitje op mijn mat!
    Die met die kinderwagen zou super staan op de babykamer!
    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaaaauw, zo mooi! Mijn favoriet? Zonder twijfel het koppeltje, dus met het fuchsia randje en groene strikje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gepimpt deze kaartjes. Een favoriet kiezen is moeilijk.
    Maar ik zal het toch doen, mijn favoriet is dan die met het gele randje.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. PRACHTIG! zo'n randje haken, ik kan dat dus echt niet, maar wat zou ik het graag kunnen...
    Ik vind ze eigenlijk allemaal even mooi, maar als ik moet kiezen springen die met het lichtroze en het gele strikje ertussen uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi ! Ik doe dat ook graag , kaartjes omhaken, maar zo met een strikje zijn ze extra feestelijk!
    Ik hou het meest van het babytje.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe doe je het toch? Lekker retro :-) Ik hou er wel van, en dan in het bijzonder van die met het wiegje en die met de duif.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wow!Super gaaf! Mijn favo is het meisje met de bloemen..
    ben even uit de lucht met mijn blog..maar doe graag mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wow!Super gaaf! Mijn favo is het meisje met de bloemen..
    ben even uit de lucht met mijn blog..maar doe graag mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk..
    ik doe graag mee voor het jongetje en meisje:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love them - especially the one with the flower basket and butterflies - gorgeous!
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jep...love to get post!!!
    En ze zijn prachtig...Mim maakt ze ook maar dan met een engel bedeltje ook zo cute!!!
    X Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Me, please!!!
    I like them all, but my favorite are the card with the two lovers.. so romantic!, and that with the bunch of flowers and the butterflies..very very vivid and joyful

    have a very good morning,
    Francesca from Italy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk en mooi kleuren! ik doe graaag mee :)
    Mijn favorieten zijn het bloemenmeisje met de gele rand en de 2 kinderen met roze rand

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee. Ziet er mooi uit. Mijn favoriete is de kaart met de duif.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje wat leuk!, Moet toch echt eens haken gaan leren. Heb alles in huis om het te leren, behalve de zin om te beginnen. Vanavond toch maar eens proberen, vind het wel erg leuk om mijn postcrossing kaarten met een gehaakt randje te versturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Adorable! Love them all! I found you through Lucy at Attic 24 and I'm so glad I did....what perfectly lovely creations you make!
    Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er super uit zeg en wat een prachtige kleuren. Ik vind het koppeltje het leukst. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oh wat een geweldig leuk idee zeg! Tja, dan ga ik voor die met de mand met bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit zijn toch weer echt Silly Old Suitcase-kaartjes. Ik vind post fijn, dus kom maar op ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha, leuk! Ik maakte deze ook al eens precies van dezelfde kaart met de bloemenmand.
    Ziet er weer prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. What a great tutorial. Thank you very much for this great idea.
    Oh, and I would be so happy to get post from you. I love the card with the flower basekt and the butterflies.
    Have a nice week.
    Moni :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah wat gaaf! Kiezen is wel moeilijk zo. Ik vind het koppeltje super, maar ga dan uiteindelijk toch voor het bloemenmandje met vlinders. En nu duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk, die met het gele randje vind ik heel mooi en ik zou hem aan mijn dochter Sam geven omdat ze van mooie kaartjes houdt en nu heel hard aan het studeren is.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ooh wat mooi! Bedankt voor het idee!
    Ik wist niet dat ze bij de Hema van die leuke kaarten hadden..
    Ik vind die met het babytje het leukst! (heb binnenkort een babyshower..:))
    Groetjes! Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh, so beautiful and sweet! I love them all!! What size yarn did you use? I would love a chance to win one of these lovelies!! Thanks! xo Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuk idee! Ik ga voor die met dat meisje met de gele jurk.
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat stikleuk gedaan Maartje !
    kan ik nog meedoen ? ik ga voor de witte duif !

    liefs, Ellen
    ps: ben bezig met mn 1e give-away wie wil er mee doen ?
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ook ik ga graag voor het duifje!
    Zo mooi!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een vrolijke "hang ding" kaarten. Dat wil ik eigenlijk gewoon ff melden. MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. They're all beautiful but I think the one with the butterflies on is my favourite.. you are a very talented lady :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nou, ik ben nummer 35 volgens mij!
    Jeetje zeg, je maakt er altijd wel weer iets moois van!

    Ik vind dat kindje met de grote bos bloemen erg leuk!

    Lovely! :-)

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie kaartjes! Ik wil graag meedoen om er eentje te ontvangen. Maakt wat mij betreft niet veel uit want ik vind ze allemaal mooi. Als ik er eentje moet aanduiden, zou ik voor de bloemenmand gaan. Kwestie van de zomer al wat binnen te brengen in deze druilerige dagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw,hoe mooi zijn die allemaal seg !!! Ik zou wel heel erg graag zo'n kaartje ontvangen ! Welke maakt niet uit,ik vind ze stuk voor stuk prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ow wat een heerlijke schilderijtjes heb je ervan gemaakt. Ik vind ze allemaal even mooi maar mijn blik wordt toch het meest getrokken naar het jongetje en meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Leuk! Wie krijgt er nu niet graag zo'n kaartje?!
    mijn favoriet zijn de postduif & de dame met de bos bloemen

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Beautiful,lovely idea.My fav is basket with flowers and butterflies.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. oooh, zooo mooi!!! Kon ik ook nog maar haken... Ik ben helemaal vergeten hoe het moest, al kon ik het vroeger wel wat :-( Misschien tijd om het eindelijk eens (terug) te leren :-)
    Ik ben alleszins fan van het kaartje met de vlinders. En op de tweede plaats die met het mevrouwtje en de ruiker bloemen. Hopelijk win ik :-)
    Nog veel creatief plezier, ik kijk altijd uit naar nieuwe posts van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtig. Wat een super kleuren!
    Ik doe ook graag mee voor het mandje bloemen met de vlindertjes erboven.
    Ga dit zeker ook zelf doen voor Post Crossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Echt geweldig leuk zijn ze allemaal!! Zo vrolijk. Ik zou heel graag de kaart met het jongetje en meisje willen winnen... Ze doen mij erg denken aan mijn eigen twee schatjes ;-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wauw, wat een leuk idee! Ik vind de postduif en die met het meisje en het gigantische boeket bloemen echt helemaal geweldig! Zou zo mooi zijn aan mijn muur! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ze zijn heel leuk!!!! Allemaal!!!! De allerleukst is dan toch misschien die met de bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Fantastisch! Ik heb zelf twee oude kaarten en een geborduurde goudvink met gehaakte randjes aan de muur hangen. (De omschrijving muur-hang-ding spreekt mij direct aan!) Daar kan zeker nog zo'n mooi schilderijtje bij! Ik vind die met de gele rand het mooist. En als tweede die met het mandje bloemen en de vlinders. En als derde...ik vind ze allemaal geweldig!
    Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dank je voor de uitleg, alleen nog even uitvinden hoe zo'n gehaakt randje moet. Ik vind je kaarten geweldig, ik ben fan van de kaart met de duif maar iedere andere kaart zou ook goed zijn. Ik wil heel graag meedoen om een kaart te winnen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  47. This is the most difficult decision I've made all day ;) think the little girl in the yellow dress! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Leuk! Ik doe graag mee voor de kaart met de vlinders bij het grote boeket. Waarom? Onze dochter heet Yara en dat betekend kleine vlinder in het Arabisch, sinds zij er is spaar ik allerlei leuk vlinderspullen voor haar en deze kaart zou er ontzettend goed bijpassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ze zijn Prachtig, ik heb wel eens een randje langs een paar kaarten gehaakt, maar jou extra versiersels met deze kaarten extra mooi. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Een hele duidelijke uitleg dmv prachtige plaatjes... kan helaas zelf niet haken, maar ga binnenkort een cursus volgen! Wat leuk dat je met deze kaarten zes mensen blij gaat maken, zelf vind ik de kaart met de bloemenmand erop het mooist.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ze zijn stuk voor stuk prachtig!
    Ik doe graag mee voor het bloemenmandje met de vlinders.
    Groetjes, Liz.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. I love the one with the baby in the pram!!!!
    May you send it to me here in JK??? :oD
    Thank you for the lovely diy,
    xxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  53. What a great idea, so bright and cheery.....I love the bird bringing the letter from afar.
    They all look lovely, a wonderfully creative idea.

    CLaire ;}

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Helemaal geweldig. Ik ga ze snel maken als ik bedacht heb hoe je dat randje hebt gehaakt. Ik ben dol op post! Ik vind het meisje met die hele grote bos bloemen het mooist. elf heb ik als goed voornemen voor dit jaar dat ik zoveel mogelijk vrienden zelfgemaakte post ga sturen. De eerste 3 zelfgemaakte enveloppen met een met vulpen geschreven brief en dingetjes en stickertjes enzo zijn de deur al uit en ben al hard aan het bedenken wie de volgende is die post krijgt. Natuurlijk wel iemand die het kan waarderen. Dus als ik een kaartje van je krijg dan krijg je zeker post terug. Ik hoop dat mijn lot me gunstig gezind is tijdens je verloting! Lieve groetjes Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  55. What a great idea. Thanks for sharing. I like the little boy and girl. Have a lovely day. XO Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  56. What a great idea. Thanks for sharing. I like the little boy and girl. Have a lovely day. XO Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat ontzettend tof zeg! En ik wil best een kaartje van jou ontvangen! (je krijgt er natuurlijk ook een terug dan) Mijn voorkeur zou uitgaan naar het bloemenmandje. En mocht ik niet in de prijzen vallen dan kan ik ze dankzij jouw duidelijke tutorial ook gewoon zelf maken natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Heel, heel mooi! Ik wil er graag eentje winnen (maakt me echt niet uit welke) om aan mijn oma te geven! Zij handwerkte vroeger altijd, maar dat kan ze nu (i.v.m. reuma) niet meer. Ze wordt altijd heel vrolijk van alle ' handwerkdingen' die ik haar laat zien. Vooral omdat het altijd oude technieken zijn, in een heel nieuw jasje! Zelf kan ik helaas (nog) niet haken. Nu maar hopen dat ik win:-)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. wauw,,,,,wat een leuke kaarten-hang-dingen :)
    Aangezien ik gisteren tante ben geworden zou ik die met het wiegje wel willen krijgen, voor mijn lieve nichtje Jasmijn!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wauw wat zijn ze gaaf geworden! Super leuk om te ontvangen!
    Ik zou kaart nr 5, bloemenmand met vlinders, erg leuk vinden (maar kaart 2 en 3 zijn ook super leuk ;-) hihihi)
    Groetjes,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Oohh they are so pretty. My favourites are the dove, and the basket of flowers with butterflies. I would treasure either one.
    Thank you for being a constant inspiration. x

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Die blauwe met de stipjes, het roze randje en het meisje en het jongetje met het hartje mag je naar mij sturen!

    Morgen maar eens bij de Hema kijken naar die andere mooie kaarten...

    Groeten,


    Miranda



    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ik vind ze er prachtig. Zeker om er een te ontvangen om daarna weer door te sturen. Ik heb, geïnspireerd door de winterflow, mij voor genomen om mensen die mij lief zijn eens wat vaker post te sturen. Gewoon om te genieten van het schrijven, versturen van een beetje liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Echt heel erg leuk dit! Heb 'm gepinned en ga dit zeker een keer uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Een voorjaarsboeketje per post zou heel gezellig zijn.
    Ook ik heb het voorjaar wel in mijn hoofd, zeker nu ook de bloembollen al boven de grond uitpiepen
    Met groet,
    Françoise

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Hello, i enjoy your site very much, You are very creative. The postcards are all sweet. I especially like the baby in the crib one.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Natuurlijk wil ik graag van jou een kaartje krijgen!! En moet ik echt kiezen?? Ik vind ze allemaal zo tof!!

    Liefs, Judith

    www.degrannys.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  68. ooooh super die kaartjes en het idee, dat ga ik meteen stelen ;)
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Wat een beauties!! Ik doe graag mee en mocht ik winnen laat ik me graag verrassen....

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Heel mooi! Ik doe graag mee, maakt niet uit welke. Ik vind ze allemaal super. gr Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Wow! Ik ben gek op post, op gekleurde kaartjes, op haken! Ik doe dan ook heel graag mee... :)

    (En ik ga ze pinnen hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Knap, ik doe ook mee! Mijn favoriet is het meisje met het hoedje op en de bloemen (1e). Maar een ander is ook leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Ik doe ook graag mee, ik kan absoluut niet haken :) Aangezien ik nog niet zo lang mama ben geworden, gaat mijn voorkeur naar het kaartje met het wiegje erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. These very nice! I like pink polka whit butterfly or meybe... with latter bird ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  76. I love the boy and the girl holding the heart. Reminds me of new young love.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Wat een geweldig mooie kaarten heb je gemaakt, heerlijk om naar je blog te kijken.

    Groetjes,
    Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Oh wow die kaarten zijn super. Ohhh zucht kon ik maar haken...
    Ik ben nog steeds op zoek naar een gek die het me kan leren, maar dat komt nog wel vanzelf op mijn pad als de tijd rijp is...hoop ik ;).

    Mijn favorieten zijn dat meisje met gele jurk en bloemen en de laatste rode kaart met bloemen en vlinders. Helemaal super gedaan. Ik krijg een dezer dagen ook zo'n omhaakte kaart met strik van Ellen van ietsiepietsiekitschie, ik stuurde haar een hertjes stempel :). Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Ik ben helaas telaat maar ze zij. Echt geweldig! Helaas kan ik niet haken, heb het al een paar keer geprobeert maar het wil gewoon niet lukken.

    BeantwoordenVerwijderen