donderdag 24 januari 2013

first tulips and a flu...



...zijn ze niet prachtig? mijn eerste tulpen van dit jaar.
Altijd een heerlijk moment.
Traditie getrouw zou ik mijn moeder ook een bosje geven, de eerste tulpen
van het jaar kreeg ze altijd van mij...
Ik kocht nu een extra bos voor mezelf en ik zette er overal wat neer huis...
...aren't they gorgeous? my first tulips of this year.
Always a special moment.
Traditionally i would give my mother a bunch too, she always received the
first tulips of the year from me...
I bought myself an extra bunch now and i put them everywhere in the house...







Tulpen fleuren mijn humeur op...
Tulips brighten up my mood...







...net als dikke neonroze tricot garen ;-)
en ik kan wat vrolijkheid gebruiken want ik wordt geplaagd door een griepje.
Ik ben na twee dagen plat wel weer op de been
(ik heb geen keus, de Meisjes moeten naar school)
maar zo'n beetje alles doet zeer van het hoesten en moe dat ik ben, oh oh...
...just like thick neonpink tricotyarn ;-)
and i can use some happiness because a flu is bothering me.
Now i'm on my feet again after two days being off 
(i don't have a choice, the Girls have to go to school) 
but nearly everything hurts because of my couching and i'm so tired, oh my...



Ik ben blij dat iemand ooit thee met honing heeft bedacht...
I'm very happy someone invented tea and honey...

Er was nog net een beetje energie over om aan een nieuw
project te beginnen...
There was a little bit of energy left to start a new project...





...een gebreide streepjes deken.
op naalden nummer 4, 230 steken, één naald recht, één naald averecht...
Lekker makkelijk, lekker langzaam.
...a knitted stripy cotton blanket
Needle no 4, 230 stitches, one needle K, one needle P....
Just easy, just slow.

Fijne avond! xx
Have a nice evening! xx



31 opmerkingen:

  1. Beterschap voor jou!
    Tulpen? Ik hou ervan! :-)
    Teken voor de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, je tulpen, laat de lente maar komen!!
    En wil je heel veel plezier van je tulpen? Heel klein laagje water, ze mogen best een dagje zonder en als je niet wil dat ze gaan hangen, met een mesje aan een kant een klein sneetje onder de tulp doen... (Tip van mn oma ;)
    Beterschap! Groetjes Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje...ik prik altijd een gaatje met een speld vlak onder de bloem...ik vind het mooier als ze rechtop blijven...x

      Verwijderen
    2. Ah, je wist het al.. ;) Je hebt gelijk, ik hou ook niet
      zo van die `hangers`.. Geniet ervan!

      Verwijderen
  3. De Husband bracht zaterdag ook de eerste tulpen mee, ik hou er ook zo van. Hopelijk voel je je snel weer tiptop! Ik voelde me vandaag geweldig want er zat een prachtig kaartje in mijn brievenbus :-)) Dankjewel! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Take care, hope you are feeling better soon! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoop dat je je snel weer beter voelt, ondertussen even rustig aan doen en genieten van je tulpen en breiwerk.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop dat je snel opknapt! Doe rustig aan en geniet van je tulpen, ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beterschap! En de tulpen zijn prachtig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, moederschap én ziekzijn is niet zo'n lekkere combinatie, hé..
    Gelukkig brengen de tulpen wat goed-humeur in huis.

    Warme groet en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beterschap!!!! Je hebt wel weer vrolijkmakende foto's, prachtig de tulpen. Geniet ervan en gauw beter worden, moeder moeten niet ziek zijn..... Liefs! X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel beterschap! Ik denk wel dat je prachtige tulpen je er snel terug bovenop helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. beterschap !! heb gelukkig de griep achter de rug wat een ellende !
    Tulpen zijn prachtig ! ik ga toch voor de Gerbera's :-) gek hey zo heeft iedereen (denk ik) zn lievelings bloem.
    breien.. je brengt me op een idee.. dat kan ik ook wel weer eens gaan doen .. zou ik dan ooit de haaknaald los laten > haha

    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hoop dat de tulpen je omringen met liefde! Beterschap, t heerst hier ook helaas....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tulpen zijn ook mijn lievelingsbloemen, zeker in deze tijd.
    Beterschap gewenst!!!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sending healing wishes your way and your new project is my two favorite colors!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie tulpen! Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beterschap ermee! Fijn he tulpen, ik mag morgen weer, eerst al de uitgebloeide bolletjes verwijderen, de vazen schoonmaken en bedenken wat ik nu weer wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. take care and get well soon!
    your color combo for the knitting is amazing!!!
    xxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Your home looks very Spingy Try adding a litlle ginger and a tot of brandy to your honey tea - it really works!!!Get well soon
    Love AMarie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beterschap.....ik herken het wel een beetje hoor, mama´s kunnen niet ziek zijn. Pas goed op jezelf en geniet van al het moois in je huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie kleur die tulpen ! En zo heb je je mams toch ook een beetje dichtbij, dat zijn weer van die momentjes hè. Ik hoop dat je snel weer bent opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, 230 steken? Dat is een mooi werkje :) Wat naar dat je nog ziek bent. Ik hoop dat je je vlug weer fit voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Your post is a happy reminder that I planted tulips in the fall. They are buried under the snow, but they will come along in a couple more months. Take good care of yourself!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook hier de eerste tulpen in een hele mooie speciale tulpen-vaas. Natuurlijk rood. Vandaag een rood bord beschilderd met witte bloemen allerlei voor iemand die ook heel dol is op ROOD. En jou wens ik veel lekkere thee-tjes met honing en extra beterschap-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  24. So sorry to hear you were ill, hope you feel better soon. By the way, LOVE the colors of your blanket. Can't wait to see it finished.

    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige bloemen. En wat een heerlijke kleuren op die naalden!!!
    Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen