donderdag 10 januari 2013

Ik heb de Lente in mijn hoofd...Spring is in my head...

...en ik weet heus wel dat het nog lang geen Lente is.
Ik verwacht zelfs dat echte winter nog moet komen.
Maar toen ik naar de lucht keek vanmorgen...
...and i know it isn't Spring yet.
I even do expect some real winter to come.
But when i looked out of my window this morning...


...maakte mijn hart toch een sprongetje.
...my heart skipped a beat.

De zon die scheen en blauwe lucht, het voelde zó goed.
En dus wilde ik meteen vogels en blauwe druifjes in huis...
The sun shine and that blue sky made me feel so good!
And so i immediately wanted birds and blue grape hyacinths in my house... 






...ik vierde de blauwe lucht met het nieuwe nummer van Mollie Makes...
...i celebrated this blue sky with the new issue of Mollie Makes...


...en echte zwarte koffie... 
...and real black coffee...


...in een nieuw, romantisch kopje.
...in a new, romantic cup.


Ik ruimde op
Ik maakte schoon
Ik haalde alles uit de kast!...
I organized.
I cleaned.
I pulled everything out of my kitchen closet!...


...om het vervolgens weer terug te zetten op schone planken.
...and put everything back on clean shelves.


Ik hing mijn honeycomb ballen in de kast...
I hang my honeycomb balls in the closet...


...en ik was blij.
en ik ben het nog.
want ik heb de Lente al in mijn hoofd.
...and i was happy.
and i still am.
because Spring is already in my head.


Ik zette een schaal met frisgekleurde stofjes neer op tafel...
I put a bowl with bright coloured fabrics on my table...


...om naar te kijken.
...to look at.

Voelde jij het ook al een beetje vandaag?
Did you feel it a bit too today?

xx


27 opmerkingen:

  1. ABSOLUUT! Al duurde die blauwe lucht hier amper tot de middag, ik heb het gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat weer vandaag en dat kwam bij ons ook heel goed met de foto's voor de blog!! Het lijkt wel zomer op onze foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful post! Everything looks so fresh and gorgeous!
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn was het hè, die blauwe lucht en het zonnetje. Tussen de middag op het werk hebben we lekker even een rondje gewandeld. Het bos was nog nat en modderig, maar het zonnetje was zo heerlijk en maakte alles goed!
    Waar haal jij je Mollie Makes trouwens, als ik vragen mag?

    Liefs, Pauline (www.beejplien.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is wel de Nederlandse Mollie Makes hoor...
      Ik haal deze altijd bij de plaatselijke Primera, maar
      ze hadden ´m niet binnen gekregen.
      Vanmiddag bij de Jumbo ontdekte ik dat zij ook de Mollie
      Makes verkopen!

      xx

      Verwijderen
    2. Bij de Jumbo, dat is goed nieuws! Die hebben we hier ook op het dorp. Dat wordt morgen zelf de boodschappen doen in plaats van manlief er op uit sturen met een lijstje, dan kan ik het tijdschriften vak eens even goed doornemen aldaar.
      fijne dag, Pauline

      Verwijderen
  5. Wat is dat toch altijd met voorjaarsgevoel en poetsen :P
    Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De zon was hier maar even, maar ik zag 'm!! En vanmorgen hoorde ik wel heel veel vogeltjes fluiten, had toen ook even het voorjaarsgevoel!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb de zon hier in Brabant vandaag niet echt gezien, maar door het lezen van jou berichtje krijk ik ook een echt lentegevoel :) En morgen ben ik in Maastricht...dus wie weet, zie ik jouw zonnetje dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke kleurtje! daar word je blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schei uit !~!!! dat werkt veel te aanstekelijk !!!!
    hahahahaha
    pff nu MOET ik morgen ook hyacinten en blauwe druif
    en natuurlijk moet ik ook poetsen en boodschappen doen.
    Maartje !? je wordt bedankt hey :-)
    Liefs, Ellen

    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahh so timely is your post as we are getting serious snow right now and are expecting quite a bit of the white stuff in the next day or two! So your colors brought a bright addition to our dreary snowy day.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ik vond het ook heerlijk toen ik vanochtend de gordijnen open deed. Ik krijg door jouw foto's meteen zin om ook bloembolletjes te kopen en wat een gezellige schaal zo met al die mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat kun je dan heerlijk genieten van zo'n blauwe lucht, he? En wat een mooi kopje?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja inderdaad de lucht was prachtig en wat fijn dat een mens daarvan kan genieten. X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi kast! Ziet er prachtig uit met al die kleurtjes <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben ook dol op die ouderwetse, bloemerige kopjes. Ik herken er een aantal, die ik ook heb.

    Lentebloemen sta ik mezelf pas toe na 21 maart.

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Herkenbaar!! En wat heb je een prachtige kast vol moois.. Ooo, die
    blikken ;)
    Maar vanmorgen was het schrappen, dus de lente zal nog wel even duren..
    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik voel gewoon de lente door jou blogbericht! HEERLIJK!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou ik voel het in elke vezel van mijn lijf! jammerdebammer dat ik vanmorgen weer de ramen van mijn auto stond te krabben... Daarom heb ik een vrolijke, fleurige give away gemaakt! Als je zin hebt in nog meer lente gevoel dan nodig ik je van harte uit om mee te doen :)

    http://tantejannie.blogspot.nl/2013/01/ontkennings-give-away.html

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Thank you so much for this post. Yes, now I can feel a little bit
    of spring in my head, too. And just now the sun shines here a little, also. Have a nice weekend.
    Moni:)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige kast met prachtige spullen!
    Ik krijg door je berichtje weer helemaal zin in de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik hoorde echt al zoveel vogeltjes fluiten....blauwe luchten....en rook echt even om te checken of de lente niet toch al stiekem begonnen was :-)
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En ook vandaag was het een lente-achtige aanblik vanuit huis, buiten was het wel erg fris, maar ook wel weer erg lekker...

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wow love de vrolijke kleurtjes in je kast en in je huis. Prachtig en die prachtige luchten ja daar was ik ook heel blij mee. Ik hoop dat ze snel weer terug komen :).

    BeantwoordenVerwijderen