vrijdag 11 januari 2013

Me...computerhero...

Hoe leg je nu uit aan mensen dat je eigenlijk niet bent wat ze denken dat je bent?
Ik bedoel
dat zij denken dat je iets héél goed kan maar dat je er soms je er eigenlijk
geen bal van snapt?
Nou, het zit zo...
How do you explain to people that you are not what they think you are?
I mean
that they think you can do something really well and honestly you sometimes haven't 
got a clue of what you're doing?
Well, it's like this...

Ik heb dit blog, een Flickr pagina, een Etsy shop en een Facebook pagina.
De eerste drie kan ik goed bijhouden, gewoon op een eenvoudige manier
zoals ik het wil en kan.
Van mijn Facebook pagina snap ik de helft nog niet, maar een link plaatsen naar een
blogpost lukt me nog wel, en dat is voldoende.
Maar ik twitter niet, what'sapp niet, heb geen I-phone en typ met één hand.
Ik maak foto's met een eenvoudige digitale camera die batterijen vreet.
Mijn laptop is zó langzaam, dat zelfs de Meisjes er geen spelletjes op willen
spelen en daarvoor liever de I-pad pakken.

I have this blog, a Flickr page, an Etsy shop and a Facebook page.
Now i can manage the first three pretty good, in a simple way like i want it.
But i don't understand half of what i'm doing on my Facebook page, but i'm able
to place a link to a blogpost, and that's okay by me.
I don't twitter, don't what's app, haven't got an I-phone and i do type with one hand.
I make my photo's with a plain digital camera which eats batteries.
My laptop is so slow that even the Girls don't wanna play games on it and rather
take the I-pad to play.





Het lijkt dus misschien zo, maar ik ben echt niet zo'n whizzkid, echt niet!
Als er iets niet lukt op mijn oude laptopje raak ik bijna in paniek, of erger.
En ik roep dan meestal "ik ben 100 jaar te laat geboren!"
Als ik iets niet snap in deze digitale wereld, kleine kans dat ik ga onderzoeken waarom,
dan vind ik het zonde van de tijd.
Ik geef het op.
Ik ga liever haken, breien, naaien of rijgen.
(waarvoor ik wel bereid ben urenlang te ploeteren als er iets niet meteen lukt)
of ik zet koffie.
You maybe think i'm a whizzkid,but i'm really not!
If i can't get things done on my old laptop i nearly panic, or worse.
I often yell "i have been born 100 years too late!"
And if there's something i don't understand in this digital world, there's little 
chance i will take time to discover why...i feel like i'm wasting my time.
I will give up.
I rather do some crochet, knitting, sewing or beading
(and therefor i'm willing to muddle for hours to get it done)


pins?


Nou wilde ik ook misschien wel een keertje op Pinterest, en spontaan maakte ik
een account aan.
Dat lukte.
Na een aantal pogingen
(naam te lang, naam al in gebruik, naam niet leuk)
en een paar keer diep ademhalen.
Nu moet ik dus gaan pinnen...
en repinnen, en gepint worden, en gerepint worden, en gevolgd...
Ik krijg die pin it button niet eens in die balk.
Want ik heb die balk niet.
Denk ik.
Now i was thinking i maybe wanted to go on Pinterest, and 
spontaneous made an account.
It worked.
After several attempts 
(name to long, name already in use, stupid name)
and a few deep breaths.
And now i have to start pinning...
and repin, be pinned, be repinned, followed...
I cannot even get that pin it button in that Bookmark Bar.
Because i don't have a Bar.
I think.


Het is vrijdag, bijna weekend.
Ik ga genieten van het koude weer en de blauwe lucht.
De laptop schuif ik even aan de kant.
Mocht je alvast een kijkje willen nemen op mijn Pinterest pagina, dat mag maar
weet, hij is nog in de maak.
Voor zover ik het snap vind ik het wel erg leuk!
Goede tips en adviezen zijn altijd welkom ;-)
It's Friday, almost weekend.
I'm gonna enjoy the cold weather and the blue sky.
I will put my laptop to the side.
If you like to take a peek at my Pinterest page, be welcome but please note
it's still under construction.
As far as i get it i like it a lot!
Good advice and ideas are always appreciated ;-)



Fijn weekend!! xx Geniet! tot Maandag...
Have a happy weekend!! xx Enjoy! See you Monday...




31 opmerkingen:

  1. Oh, maar ik snap het volledig, ik doe ook maar wat als het over computers gaat! En ik geef ook op en ga dan koffie zetten, haha! En je Pinterest nog in de maak? Hij staat al behoorlijk gevuld, me dunkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your blog! I gave up on Facebook when it locked me out and there was no support and here ya go....I work in computers! As for your camera, you don't need a fancy camera to take fabulous photos and you have a wonderful "eye" for lifestyle photography!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha grappig, ik herken je gevoel. Door te bloggen begint het typen bij mij vlotter te verlopen, tot hier toe heb ik mijn banner vernieuwd maar daar blijft het bij hoor.groetjes en fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh, ik had dit blogje kunne schrijven! Eén en al herkenning! :)
    Ik klap mijn laptop dicht en ga lekker verder beien aan mijn sokken... ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ;-) wacht maar tot je helemaal gewend ben op pinterest... erg verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had er toen ook moeite mee maar weet echt niet meer hoe het uiteindelijk goed is gekomen, heb je ook niets aan. Ik gebruik nu Google Chrome voor het bloggen en daar heb ik inderdaad ook geen balk. Tsja, zolang het allemaal wat meewerkt is het reuze handig, maar anders...... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gaat helemaal goed komen hoor met dat pinterest, maar pas op, er gaat zomaar erg veel tijd in zitten. Tenminste, dat is dan mijn ervaring (http://pinterest.com/paulinevemer/)

    geniet van je koffie,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. PAS OP want het is wel erg verslavend!! Die pin-it button heb ik ook zo erg mee zitten prutsen. Op de pc staat is erop, maar op de iPad is het me niet gelukt! Ziet er al erg inspirerend uit!! Veel succes! X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap je helemaal. Maar pas op Pinterest is echt te leuk. Maar wel goed dat je een eigen page hebt.
    Nog een tip wat betreft het vreten van batterijen van je camera. Ik heb 1x geld geïnvesteerd in batterijen en een oplader. De naam eneloop en bij een goede fotozaak te koop. Geloof me je doet er heel lang mee voor je weer moet opladen. Enne ik heb geen aandelen erin hoor.
    Ik wil je ook nog laten weten dat ik altijd erg blij wordt van je blog. Goed weekend. Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg herkenbaar, kijk eens op welke.nl, heel simpel en heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tip om je bladwijzerbalk op je scherm te krijgen:
    hier
    Je volgt de aanwijzingen afhankelijk van je web browser (internet explorer, chrome....)Eens die balk zichtbaar is sleep je gewoon de 'pin it' button er in en dan gaat pinnen heel vlot.
    Tip: altijd goed kijken dat je het bericht zelf aangeklikt hebt voor je gaat pinnen (te zien in de adressenbalk). Pinterest staat VOL doodlopende linken en dat is heel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip, dankje...ik had al wat moeite met foto's
      zonder link of bron.
      Vooral als je foto's repint.
      Het voelt zó oneerlijk.
      Ik ga vanaf nu alleen foto's pinnen als ik de bron of link
      erbij kan vermelden.
      Ik hoop namelijk dat mensen dat ook met mijn foto's doen...
      xx

      Verwijderen
  12. Ziet er toch goed uit?! Ik volg je al op Pinterest hoor...Leuk!
    En ik heb al een paar keer van jouw blog mooie foto's gepind op mijn boards...met referentie naar jou natuurlijk ;-)
    Veel plezier met ontdekken!

    Groetjes,
    Jolijn
    Ps via mijn blog kan je ook naar mijn pinterest mocht je willen kijken, en anders sta ik tussen jouw volgers

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Just popped over and followed you ... you've got so many pretty pins already ... and thank you so much ... I received my gorgeous deer ... so beautiful ... Bee xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ajajaj... pinterest.... zoooooooooooooo verslavend haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pinterest is geweldig! Ik kan niet meer zonder. Vergeet Facebook, vergeet Twitter. Pinterest is all you need!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En ja hoor! ik heb 'm te pakken, die pin it button!!
    ...i'm on Pinterest!

    And yes! i have found that pin it button!!
    ...I'm on Pinterest!



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi deedt je dat nu met de pin button... Het lukt mij alleen om te pinnen via de app. Ook leuk maar ja....ik wil ook een knop.
      Ik vind het er allemaal wel goed uit zien! Ik doe met allen ook maar wat..... Ik heb nu ook weer iets met mijn blog uitkijk gedaan...,, tja, wat ik daar nou van vindt.... Ik weet het niet. :-) veel pin, fb,bl en derg ��

      Verwijderen
  17. haha herkenbaar :-)
    en als je iets niet weet gewoon in je blog vermelden, grote kans dat iemand je te hulp schiet !!

    Fijne dag,
    Liefs Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. glad you found the button. will enjoy following you on pinterest too xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gezellig we zijn op dezelfde dag op Pinterest begonnen. Ik heb gister ook zitten ploeteren en snap ook nog lang niet alles maar de aanhouder wint nietwaar. Succes ermee en ik ga een kijkje bij je nemen op Pinterest.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk, ik volg je hoor! Ben ook een behoorlijke digibeet, maar pinterest vind ik goed te behappen :-). Dat geeft moed he?!

    Fijn Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Klinkt super goed.. Haha, kmoet er wel een beetje om lachen hoor!!
    Maar je bent super goed op weg, en je verhaal is super herkenbaar..
    kGa ook maar eens op Pinterest kijken..
    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou volgens mij is het dik in orde gekomen met Pinterest en jou want ik zie toch echt een heel goed gevuld profiel met veel borden en pins! :) Ben je direct gaan volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heb met een grote glimlach je stuk gelezen! Ennuh... niet om je uit te lachen ;) maar om de herkenning. Geweldig. Ben net bezig met blogs, facebook, pinterest enz enz enz en loop al dagen met rode wangen van het lezen, googlen en tips vragen :D.

    Vind je pinterest er al gezellig uitzien! Leuk om weer nieuwe ideeën op te doen.

    Fijne zondag, Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik volg je ook en ga nu heerlijk door je boards wandelen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Love the irony in your post today. I am with you. All the way... I feel every word... FB? I have a page but haven't really figured out how to use it efficiently yet. And Pinterest??? You are brave. I have an account but have no clue what to do with it... I received my first iPhone ever for Christmas and signed up for Instagram. THAT is fun and dead simple. Yet, I haven't really figured out the "tagging" part... I actually spontaneously popped over to let you know you are featured in Emma Lambs latest post. In case you didn't know... Happy New Year. May 2013 be another year full of your colorful creations. And also, my friend LOVES her neckless. She wears it ALL the time. Make more please, make more...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ook ik zit zo te rommelen. Ik ben op pinterest maar snap er eerlijk gezegd niet heel veel van. Soms lukt het me en soms ook niet....
    Facebook heb ik ook, maar doe er helemaal niets mee.
    Kost ook allemaal zoveel tijd....en ik blog al vrij regelmatig...
    je kunt niet alles ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Just went to visit your pinterest page and it's phantastic! So no need to worry! Love your blog. Greetings from Germany

    BeantwoordenVerwijderen