dinsdag 29 januari 2013

...van Griepvirus naar Maakvirus...from Flu to Flow...

...omdat ik niet zo fit was (ik voel me al veel beter nu)
deed ik overdag wat ik moest doen
en bleef ik avond aan avond lekker warm op de bank met een dekentje.
Ik deed een beetje haken, beetje breien, zat met een bakkie met kralen op mijn schoot,
en scheurde lapjes stof...
...because i wasn't feeling fit (i feel much better now)
i did what i have to do during the day
and stayed on the couch evening after evening comfortable and warm under my blankie 
I did a little crocheting, knitting, spent time with a box of beads on my lap and ripped
strips of fabric...

...en dat is waar het Griepvirus overging in een Maakvirus, en het voelt wel goed.
Ik denk dat ik er nog niet vanaf ben, van het maakvirus, een hele stapel projecten
ligt klaar op mijn tafel.
...and that's when the Flu turned in a Flow, a flow of making, and it feels good.
I think i'll be in this flow for a little while, a pile of projects is waiting on my desk
to be finished.



Ik maakte nieuwe snoeperige kettingen...
I made some new sweet necklaces...







...kleurrijke stoffen kransen...
...colourful fabric wreaths...





...lieve bloemen broches...
...cute flower brooches...







...en nog veel meer.
Dat kreeg ik niet goed op de foto.
Want het is zó donker!
Een beetje meer daglicht is gewenst.
Maar de voorspellingen zijn somber...
...and much more.
I couldn't get it pictured properly.
It's such a dark weather!
A little bit of daylight is wished for.
But the forecast is pretty sad...


wodovrzazo
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
10 | 114/5 | 8/94/5 | 7/81/2 | 4/5-1/1 | 5/6


Ik blijf gewoon lekker breien, haken en rijgen onder mijn warme dekentje.
Tot de zon eens komt...
Fijne avond! xx
I just will continue knitting, crocheting and beading under my warm blankie...
Till the sun will come...
Have a nice evening! xx

31 opmerkingen:

  1. Hier heeft mijn kleine grote meid ook de griep. Het heerst echt hè. Veel beterschap.
    Je hebt trouwens veel gemaakt zeg. Prachtig weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige kettingen! Op mijn lijstje voor als ik wel weer geld uitgeef! Prima voor wat saaie zwarte outfits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijf jij maar even lekker onder je dekentje...dan komen er hele mooie dingen tevoorschijn!! Ooit zal dat zonnetje ook wel tevoorschijn komen (hoop ik:-) Beterschap nog!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn voorkeur gaat ook naar de kettingen! Zo mooi. Mijn favorietje is die met de pastelkleurtjes, maar ze laten me allemaal dromen van de zon :-)
    Nog veel beterschap gewenst! Liefs Zonneprinsesje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You still create when you're ill! Hope you feel better soon! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You are the most productive sick person I've ever seen! Get better and keep on crafting....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het maakvirus is veeel beter:) zijn leuke dimgen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Doe mij ook maar zo'n maak virus... Misschien wordt het ook wel een epidemie.... HOERA... Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je niet zo ziek bent, dat je geen inspiratie meer hebt. Het ziet er erg gezellig uit bij je. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jouw kettingen zijn altijd zo vrolijk ! ik hou daar wel van ! laat dat maakvirus maar welig tieren !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blijf maar lekker onder je dekentje... Mooie spullen heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje... zelfs ziek ben je nog creatief bezig :D
    Kan je niet wat maak-virus in een envelopje naar mij toe sturen??
    Het ziet er allemaal erg vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig maakvirus heb jij zeg! Ik hoop voor je dat het het griepvirus snel helemaal verdrijft.
    De bloemenbroches vind ik helemaal geweldig. Heerlijk, in die vrolijke kleuren. Denk dat ik dat idee maar eens van je ga lenen. Er liggen hier zoveel losse gehaakte bloemetjes rond gestrooid die nog een bestemming moeten krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo te zien kan een griep ook productief zijn!
    Ziet er allemaal super leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige spulletjes heb je gemaakt, ook ik lig onder een dekentje te wachten op de zon en natuurlijk allerlei klusjes om me heen :-) groetjes Eshter.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige spulletjes heb je gemaakt zeg, zo wil ik ook wel een beetje ziekjes zijn, lekker onder een dekentje.
    Hoop dat de zware griep je bespaard blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De zon is er hoor, elke keer als ik jouw blog lees!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zou niet gek zijn wanneer dat Maakvirus net zo besmettelijk zou zijn als het Griepvirus....! Mooie dingen heb je gemaakt, ga zo nog even door! Groetjes Arda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beterschap!!! Maar je maakt ondertussen wel hele leuke dingen hoor!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hopelijk zijn de ziektekiemen bij jou thuis snel allemaal op z´n retour maar ik moet je zeggen dat je wel super leuke dingen hebt gemaakt!

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er erg gezellig uit!
    Het beste ermee hoor, groetjes, Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lovely makes as always Maartje ... glad you are feeling better ... hope the sun comes out again very soon ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. WOW!! You really are a busy bee!! I hate the flu!!! Usually, I drown myself in self-pity when I'm sick so how do you do it??!! Please share your secret!!!
    AMarie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aha! Dus dat is wat Johan Cruijff bedoelde met zijn "Elk nadeel heb z'n voordeel"! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What a beautiful blog you have! I have to say that I'm very excited to have found you! I love your style, and your colourfulness!!! :-)
    Sorry to read that you've been ill. I hope you're on the mend now! But what a lot of crafting you got done!!! And such gorgeous projects too!!! I've wanted to try out making a rag wreath for aaaages. Now I'm inspired to get on with it!
    Carly
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke plaatjes, daar voelen we ons vast allemaal wat beter door! Ik hoop dat jij en het weer ook snel opknappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je bent er mooi druk mee geweest. Voel je je nu ook een stuk beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtig gekleurde kettingen heb je gemaakt! Waar je ziek voelen soms niet goed voor kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een heerlijk tijdverdrijf met dit trieste weer!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen