donderdag 17 januari 2013

...volgens het boekje...by the book...


Vandaag
Today

Het boek; 
The book;




Het Idee;
The Idea;




Mijn materiaal;
My supplies;




en dan...
and then...




...meten; de strook van lapjes wordt 130 cmx 20cm...
...measuring; the strip will be 130cmx20cm...


...lapjes knippen, aan elkaar naaien en strijken...
...cut scraps of fabric, stich them together and press...


...ik maakte mijn strook iets langer dan de omtrek van de cirkel,
 ik naaide met een grote stiksteek langs één zijde en trok het draad aan,
zo creëerde ik een extra rimpelig effect aan de buitenrand van het kussen...
...i made my strip a little longer than the lenght of the outside edge of the circle,
i sewed along one side with a large stitch and pulled the thread,
and so i created a extra wrinkly effect at the outside edge of my pillow...




...en verder volgens het boek...
...and continue by the book...













...en ik heb mijn eigen perfectly round Granny Chic kussen!!
...and i have my own perfectly round Granny Chic cushion!!






xx
















56 opmerkingen:

  1. zo mooi zeg, en jij hebt ook altijd zo'n heerlijke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It's BEAUTIFUL! So colourful and BEAUTIFUL! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!! Ontzettend mooi, lekker vrolijke stofjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk boek en wat een geweldige stofjes. Ik zie daar wat stofjes tussen die ik ook maar weer eens ga bestellen bij Gelrebloem. Ik had er al eens kussen van gemaakt voor op Laura d'r kamer, ik word er nog steeds vrolijk van als ik daar naar kijk! En dat kan ik misschien wel combineren met m'n vintage stofjes (als ik durf te knippen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooooo....daar word ik heel blij van! Supermooi! Dat boek ziet er ook veelbelovend uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So beautiful and you make it look easy!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig resultaat!! Die ga ik meteen pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super mooi resultaat met super mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf, dat wil ik ook wel een keer gaan proberen. En wat een mooie combinatie van stofjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooimooimooi! Helemaal jaloers hier;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er mooi uit! Gaaf, zie al voor me welke stoffen ik daarvoor zou willen gebruiken ... als ik zou kunnen naaien ;)
    Misschien ooit nog eens.. ik ga 'm iig onthouden!

    Het staat erg gezellig, op je bank bij alle kussens.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love it!

    Groetjes van Bettina uit Düsseldorf

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig al die kleuren bij elkaar.
    Echt een plaatje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. That is amazingly pretty and I remember seeing pillows like that at my grandparents homes growing up.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt super gaaf! Heb het boek ook maar ben nog niet verder gekomen dan lezen ; )
    Mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. It is absolutely gorgeous - I love it!
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw..té gek kussen!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoorah that does indeed look fine and dandy...every home should have a roundie in my opinion Rxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig, heb het boek ook maar nog geen tijd gehad om er in te lezen maar nu word ik nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, onwijs mooooi!! Geniet ervan!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, I love your granny chic cushion. So pretty also the colours you have chosen. And I also love this book.
    Moni:)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik ben niet jaloers, op je mooie kussen en mooie stofjes! ik ben niet, ik zeg NIET jaloers.....nou ja, klein beetje dan zwijmelzucht.

    Prachtig! groetjes Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi!!!! Moet ik ook eens doen.... één van die vreselijk leuke Dottie-to-do-projectjes aanpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mega-mooi! Wat een heerlijke foto's
    (en dat dat dan zomaar je eigen bank is:-) Hmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, ziet er gezellig uit. Misschien moet ik m'n naaimachine ook maar weer eens afstoffen (en gebruiken)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lovely colors, very cheerful on this winter day!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow, this is just so lovely! And the colours are just so beautiful and bright. Just my cup of tea!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. It looks lovely, your colours and fabrics are spot on,
    Happy weekend dear Maartje, hope all is well xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo leuk, zo kleurig, zulke leuke stofjes. Gewoon om helemaal van weg te dromen. Ik ben jaloers op een gezonde manier. Ik gun het heel hard, maar eigenlijk had ik die wel op mijn bank gewild.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. WAUW! Echt, wat een geweldig kussen! Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ben zwaar onder de indruk van zoveel moois!! Wouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik word elke keer opnieuw vrolijk van jouw kleurrijke creaties te zien! Mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat leuk, dat wil ik ook nog eens proberen!!
    Heel leuke kleuren. super!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik heb het al gepind! Zo mooi geworden.. gr Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  35. These are so fun and beautiful :D !

    BeantwoordenVerwijderen
  36. I just love the round cushion. It is perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw, zo mooi...zo'n duidelijke foto-tutorial......deze gaat op mijn to-do-lijstje( zeg maar gerust LIJST! )

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zag dit kussen al net op je bank met het granny square kussen en dacht al dat ik die hier ergens tegen zou komen. Echt super mooi dit kussen. Oh ik wil ook meer fleurige kussens, maar op onze bank waar ik ze zou willen passen ze niet hihihi. Mmm maar ooit...
    Eerst maar eens weer mijn naaimachine aan de praat krijgen. Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wow that is such an amazing looking cushion...I think I have to make that one...and of course I will need to buy just a few more pieces of fabric too!! Happy Weekend

    BeantwoordenVerwijderen