maandag 18 februari 2013

Knutselen met kinderen...Crafting with kids...

Grote bloemen maakte we.
Van de voorraad papieren bordjes uit die gekke oude koffer.
Dit heb je nodig om ze na te maken;

*papieren bordjes in mooie printjes
*schaar
*nietmachine of lijm
*stevig ijzerdraad
*knopen

We made big flowers.
From the stock of paper plates from that silly old suitcase.
This is what you need to make them;

*paper plates in pretty colours
*scissors
*stapler or glue
*solid metalwire
*buttons

Dit deed ik;
This is what i did;



...neem voor één bloem twee bordjes...
...take two plates for one flower...


...vouw één keer...
...fold one time...


...vouw nog een keer...
...fold again...


...draai om en vouw nog eens...
...turn and fold again...


...en vouw nog een laatste keer...je krijgt dan dit...
...and fold one last time...you'll get this...




...knip één vouw in...
...cut one fold in...


...plak of niet beide stukken samen...
...glua or staple both parts together...


...op deze manier...
...like this way...



...je kunt bordjes in verschillende kleuren en maten combineren...
...you can mix different sizes and colours of plates...





...neem een stuk ijzerdraad met een knoop...
...take a piece of metalwire with a button...




...en haal door het midden, kijk zo...
...and pull through the middle, like this...


...achterkant...
...at the back...












succes en veel plezier!
good luck and have fun!
xx


oh enne...de papieren bordjes kocht ik ooit bij de Hema.
Oh and...i once bought these paper plates at the Hema.

16 opmerkingen:

  1. so so beautiful!!!!!
    thank you, xxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een leuk idee! Ik heb thuis nog van die bordjes liggen, maar ik wil ze nooit gebruiken, omdat ze zo ... wegwerp... zijn. Dit is nog eens een leuk recycle-idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee!! Ga ik zeker eens proberen... Fijne dag! Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heerlijk wat een mooie bloemen hebben jullie weer gemaakt, daar wordt je toch vrolijk van!!!
    Ga ze ook eens maken met ons meid, bedankt voor het delen van dit leuke idee.

    Lieve groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I think they are going to look great on my Easter breakfast table!!! Thank you for the great idea and easy tutorial!!!
    Love
    AMarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leukjes weer, ik moet ook eens op zoek naar die bordjes, zag er al meer leuke ideetje mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er leuk uit! Ik heb nog wel een paar bordjes liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal leuk, word er vrolijk van ^_~

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een leuk idee! Helaas kan ik bij mijn zoon niet aankomen met bloemetjes.... tja, dan zal ik maar moeten bekennen dat ik ze zélf graag wil.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super leuk idee ga ik zeker maken samen met mijn dochter thanks xx marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend goed bedacht. Deze zijn ook leuk om met een verjaardag op te hangen.

    Bedankt voor het delen van je idee.

    BeantwoordenVerwijderen