woensdag 13 februari 2013

Perfectly tiny...

Het voelt een beetje als een oude liefde die weer tevoorschijn komt...
een verslaving die weer begint;
het maken van miniatuur eten van klei.
Door mijn moeder, die antiek speelgoed en poppen verzamelde, kreeg ik
een facinatie voor miniaturen.
Dus als kind maakte ik veel van dit kleine spul maar jarenlang heb ik er niets
meer mee gedaan.
It feels like an old love that suddenly appears again...
an addiction that starts all over again; 
making miniature food of clay.
I have always been facinated by miniature things, i got that from my
mother who was an antique toys and doll collector.
As a child i made a lot of this tiny stuff but i didn't made anything for years.


Nu ik met de Meisjes  een 'muizenhuis' aan het maken ben,
begon het weer te kriebelen...
Toen ik ook nog via Pinterest ontdekte wat er allemaal gemaakt
kan worden met klei, moest ik het weer eens proberen!
Ik kan het echt niet laten.
Now that i'm building a 'mouse house' with the Girls it started to itch again...
When i also discovered on Pinterest what kind of amazing things people made
with clay, i had to try it!
I really can't resist doing this.

Ik maakte eerst maar eens wat mini zoetigheid...om te zien of ik het nog kan...
I first started to make some tiny sweetness...to see if i still have it...






























is het niet zoet?
isn't it sweet?

heb een fijne dag xx
have a lovely day xx


33 opmerkingen:

  1. Weet je zeker dat die niet kunt eten (-: ze zien er heeeerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn die kleine snoepjes ook te koop? Onze drie meiden verzamelen Blythes van LPS en we willen daarvoor ook een soort huis maken. Het zou mooi staan in zo'n ieniemiene jampotje. Dan lijkt het net een grote snoeppot.

    Groeten,


    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat Lief.. ik heb net als jij een voorliefde voor miniaturen, al weet ik niet waar de mijne vandaan komt :) (zo heb ik dat ook met bootjes in een flesje)
    Miniatuurtaartjes vallen ook heel goed in de smaak bij kleine meisjes en natuurlijk ook bij muisjes ;)

    Dank je wel voor elke keer je prachtige berichten, het is elke keer weer een feestje je blog te lezen!
    Warme groet, Machteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er uit om op te smullen...heel leuk

    Lieve groetjes Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh, i love your tiny sweeeeeets! great work ☺
    regards, dana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt wat enorm schattig al die miniatuur snoepjes! Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die zien er zo echt uit! Niet te geloven! Ik zou ze zo opeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gedaan en zo leuk geworden. You did it. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig!!!
    Ik spaar ook miniaturen, voornamelijk Re-ment, maar deze zouden er prachtig tussen passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh such lovely photos! Now I feel like a yum strawberry boiled sweet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er goed uit.
    Om op te eten.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. he das mooi, mss als oorbelletjes te gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O..wat te gek zeg!! Echt leuk, hoe krijg je het voor elkaar!...ik hou er van (zowel van de echte snoep als de 'nep':-))!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Niet van het echt te onderscheiden! Wat ziet het er lekker uit! Allemaal kunstwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. So realistic ... really lovely ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kan me voorstellen dat je daar heerlijk zoet mee bent geweest. Ziet er geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh my goodness, I thought the sweeties were real! They are amazing.
    If you are making a mouse house, check out the boot mouse made by my father on the sidebar of my blog. There is a little story that goes with it that they may like ... just click on the picture.
    M x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. That is very sweet and amazing! I can't wait to see the mouse house. You'd be able to make one rockin gingerbread house with clay and all those little sweets.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Minimoek heeft ook al jaren een minihobby al staat hij momenteel even stil dus ik ben helemaal "in love" met je candy!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed gelukt zeg, echt heel leuk. Met wat voor soort klei heb je dit gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Joh, wat echt en wat ben je r goed in ! Super. X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze zijn geweldig en net echt! Leuk voor in je shop...

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. How fun! I love the ones with the spinkles a lot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nu je bent het dus niet verleerd! Tjee wat zien die er zoet uit ;)
    Om op te eten.....

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. o hoe leuk! Ze zien er uit om op te vreten!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ziet er super uit! Doet me denken aan m'n "Pullip" poppen tijd :) Ik heb veel miniatuurtjes (eten e.d.) uit Japan besteld, eens kijken waar ze zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mjam mjam, die muisjes gaan nogal kunnen smullen ;-)
    Echt leuk seg!
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh lekker!! Niet denken aan de tandarts ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja hoor je kan het nog!!!
    Geweldig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen