zaterdag 11 mei 2013

About a not so perfect perfect patchwork blanket...

Jullie weten het vast nog wel...
Dat ik een tijdje terug aan een patchwork zomerdeken begon?
You probably remember it...
That i started to make a patchwork summer blanket a while ago?



Nou, die is nog niet af.
Well, it's not finished yet.



De deken
een schrik voor alle quilters
zal denk ik nooit helemaal af zijn
This blanket
a fear for all quilters
i think will never be finished...



Maar oh, wat is ie mooi
en bijzonder
kleurig
maar werkelijk schots en scheef en rommelig
en dus nooit af...
But oh, it's so pretty
and special
colourful
but really higgledy-piggledy and messy
and never finished...








Wat is er nou fijner om onder een deken te kruipen waar je af en toe
een steekje aan kan geven?...
What's better than a blanket which you can give a stitch here and there
while sitting under it?...



...onder mijn mooie dekentje liggen en er een mooi vintage knoopje opnaaien?...
...sew on a pretty vintage button while lying under my pretty blankie?...


...lijkt mij perfect.
...sounds perfect to me.



Ik ben echt verliefd op mijn niet zo perfecte perfecte patchwork
zomerdeken...wat vinden jullie?
I'm in just in love with my not so perfect perfect patchwork summer blanket...
what do you think?





Ik gebruikte stofjes die ik vond in die gekke oude koffer, een lakentje en kleertjes
die alledrie de Meisjes droegen als baby en nieuwe stofjes...
I used fabric i found in that silly old suitcase, a sheet and baby clothes that all of my  
three Girls wore as a baby and some new fabrics...


...ik gebruikte geen voering en een achterzijde van een dekbedhoes.
...i didn't add padding and used a bed sheet as backside.



*
it's 
patchwork
blankie
love
i
feel
*

xx






34 opmerkingen:

  1. love it! echt, ik ben er helemaal weg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw!!! het is super geworden! En het geeft je zo'n zomers gevoel (kunnen we op dagen als vandaag echt wel gebruiken).
    Ik vrees dat ik daar nooit het nodige geduld voor zou kunnen opbrengen, dus heb er des te meer bewondering voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yes!!!! Embrace the inperfection!!!
    Ik vind hem prachtig!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt prachtig! Erg mooi zo alle kleurtjes samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love your perfectly imperfect blankie. Imperfections lead to perfect adventuring with twists and turns and limitless possibilities.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wilde wel dat ik het zo kon! Mijn complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als alles recht was.....
    Hij is echt prachtig met zijn vele lapjes en kleuren en natuurlijk herinneringen, daar kun je heerlijk onder wegdromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige deken!! En wat een superstofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo ik vind hem echt zo ontzettend mooi!!! Het is gewoon een kunstwerkje. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De deken is geweldig scheef of niet, alleen al het idee met stofjes van de kinderkleding is al mooi...
    Love it :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind hem prachtig! Ik begon ook aan mijn eigenversie, maar ik sta nog lang niet zo ver als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem echt prachtig! Ik hou juist van dec"imperfectie" dat is lekker menselijk;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very pretty! A beautiful summer blanket, like bringing a flower garden inside!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is te gek, helemaal retro en hip! En je kussen ook met die verschillende stofjes, toevallig heb ik een witte gemaakt, maar jij zet me aan het denken... Fijne moederdag. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  15. piep

    oh wat is hij mooi, zaaaalog, op een frisse zomeravond zo nog lekker ingewikkeld even buiten zijn

    knufmieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een erg leuk geschlagt project.
    Super moooooooi


    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je deken echt super vrolijk. Erg mooi gedaan. Leuk detail die stiksels erdoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Af of niet, hij is prachtig ! Die van mij is nu zover dat er een achterkant op kan, yeah !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig. Of iets mooi is zit m niet in perfectie :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is erg mooi en kleurrijk geworden. En hij hoeft toch niet "perfect" te zijn? Uniek in zijn soort!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. It's gorgeous, what's not to love. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. it's absolutely gorgeous! such a treasure.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Just my sort of patchwork! And I too have one that I continue to sew while snuggling under it. I cannot think of a more perfect way to follow your craft. Beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk!! ik 'vrees' dat als ik er ooit aan ga beginnen die het toppunt van schots en scheef gaat worden :) zie op een van de foto's een geweldig kussen, heb je daar ook een patron / uitleg van hoe je die hebt gemaakt? alvast bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige kleurtjes, motiefjes... Heerlijk om aan te werken en het te zien groeien. Je wordt gewoon ontzettend vrolijk van al die printjes.

    Ik heb een grote bak staan met geknipte vierkantjes van 10 x 10... maar moet nog even bedenken wat ik voor tussenlaag moet gebruiken, hahaha, maar ik ga er mee aan de slag.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt prachtig! Maar het geeft toch niet dat het zomerdekentje nog niet af is? De zomer, wat zeg ik, de lente is ook nog niet helemaal 'af'. Moet nog een hoop aan gebeuren want voor nu is de lente toch wel een beetje lek met al dat water uit de lucht ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. So pretty! I love the colors and prints.

    BeantwoordenVerwijderen