woensdag 22 mei 2013

DIY;Vogeltjes maken...DIY;making birds...

Nee, ik ben niet geïnspireerd door het liedje van Anouk.
Wel door Mollie Makes birds!
Ik heb het boek een week in huis en ik vind het geweldig...
No, i'm not inpired by the song from Anouk.
But i am inspired by Mollie Makes birds!
I own the book for a week now and i think it's great...




Toen ik er via Mollie Makes achter kwam dat er een leuke
win actie wordt gehouden werd ik enthousiast.
Je kunt zelf een vogel maken en je laten inspireren
door het boek.
Je maaksel kun je dan naar Freubelweb sturen en er zijn mooie
prijzen te winnen! het winnende idee komt in de Mollie Makes
te staan!!
Lees er meer over hier.
When i discovered throught Mollie Makes they run a
fun contest i started to get really excited.
You can make your own bird inpired by the book.
Then you can send your idea to Freubelweb and you can
win beautiful prices! The winning idea will be featured in the
Mollie Makes!!
Read all about it here.

Ik besloot mee te doen en om mijn eigen lieve vogelslinger in te zetten.
Met stap voor stap uitleg.
Wat zou het gaaf zijn als mijn lieve vogeltjes ooit in de Mollie Makes zouden
staan?...mocht ik winnen ;-)
I decided to join and add my own cute birdies garland to the contest.
With step by step tutorial.
How cool would it be if my cute birdies will be featured in 
the Mollie Makes?...if i win ;-)




DIY vogeltjes slinger (5 vogeltjes)

-houten kraaltjes 10mm
-lapjes katoen in verschillende prints
-stukjes vilt in verschillende kleuren
-naald en draad
-stukje karton
-schaar
-stukje touw of koord
-zacht vulmateriaal

DIY birdies garland (5 little birds)

-wooden beads 10 mm
-pieces of cotton in different patterns
-pieces of felt in different colours
-needle and sewing thread
-piece of cardboard
-scissors
-piece of yarn or cord
-soft padding



...teken en knip een vogel uit karton en leg deze op de dubbelgevouwen stof...
...draw and cut a bird of cardboard and lay this on the folded fabric...


...knip de vorm uit de stof en knip een driehoekje uit het vilt...
...cut the bird and also cut a little triangle of felt...


...vouw het driehoekje één keer en leg de stukjes stof met de goede kanten op elkaar...
...fold the little triangle once and put the pieces of fabric together with the right sides...


...speld vast en steek het vilten driehoekje met de vouwkant tussen de stof...
...pin it and put the felt triangle between the fabric with the fold to the inside... 


...stik vast, laat 2 cm open aan de onderzijde, knip het vilt dat uitsteekt af...
...sew, leave a 2cm hole at the bottom, cut off the extra felt...


...draai om...
...turn it...


...zorg bij het omdraaien dat de hoekjes en randjes netjes plat zijn...
...note when turning that corners and edges are neat and flat... 


...vul het vogeltje...
...fill up the bird...


...maak het stevig...
...make it steady...


...naai de onderzijde dicht met de hand...
...close the bottom by stitching by hand...


...neem het touwtje, vouw dubbel en maak een lusje...
...take the cord, fold it once and make a loop...



...begin met rijgen van boven naar onder...
...start beading from top to bottom...


...wissel kraaltjes en vogeltjes af, gebruik een stevige naald...
...repeat changing beads and birds, use a thick needle...


...maak aan het einde een knoopje, kraal, kwastje of belletje...
...finish with a knot, bead, tuft or bell...


..en klaar!
...and ready!



xx















20 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik heb het boek ook maar van deze actie wist niets. Ik ga ook meedoen! Eerst nog even iets bedenken.
    Succes met je slinger. Hij is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er gezellig uit zo'n vogelhanger!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, daar ga ik zeker een keer mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Adorable! Your birds make me smile today...What a cute idea. Good luck and happy new week to you.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super!!! Bedankt!
    Succes met winnen...

    X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knap gedaan!
    en heel veel succes!
    liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel schattig en duidelijk. mooi hoor! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk de vogeltjes slingers,ik kocht ze in Egypte voor mijn 2 nichtjes,daar zaten belletjes tussen,maar zelf gemaakt zijn ze nog leuker,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. So cute! I want to make this too!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk!!
    Bedankt voor het delen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. They are so cute and your tutorial is great. I wish you the best of luck with the competition! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als we ergens op je moeten stemmen, horen we het wel! Heb het boek ook net gekregen, maar nog geen daad bij het woord kunnen voegen... Jou slinger zou er niet in misstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop dat het gaat lukken! Zal voor je duimen!

    Fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Excellent. Very generous of you to share this as this is a shop item for you. Lovely. Showed it to my daughter who really wants to make her own. Pretty pretty birds!!!
    Annette
    My Rose Valley

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind ze zooooo leuk.... zag nu weer de link bij Dinaz. Ik duim voor je dat het lukt. Ik ga ze in ieder geval binnenkort als ik tijd heb eens proberen. Leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Muy bonito blog. Te deseo muchos exitos.Dios te bendiga por transmitir cosas lindas.Desde Colombia con gran cariño.Desearia si es posible me llegara a mi correo esto tan maravilloso.Nuevamente muchas gracias.Mercy

    BeantwoordenVerwijderen