vrijdag 28 juni 2013

About pressure, a party and a piece of cake...

Geen tijd, geen tijd! ik moet nog zóveel doen!
De laatste schoolweek, oh oh, zó druk...
En dan nog een verjaardagsfeestje op woensdag, daarvoor moet ik
nog zoóóóveel doen!...
I have no time you know! i'm so terribly busy!
The last week of school before Summer holiday, oh my, it is busy...
And i've a birthday party planned on Wednesday, i have to prepare soooo many
things for that!...


'doing groceries
bake cupcakes
sew little present bags
make a tablecloth, stamp it by hand
bake sausages rolls 
stamp some nametags
blogpost Tuesday
blogpost Thursday
DIY pictures+preparing it
post office
make presents for teachers 6x
the last visit youngest daughter at the dispensary
check up doctor for bloodpressure 08.45
make party crowns
make bows and hairclips' 


Ik las mijn lijstje door
schonk een kop koffie in
en dacht
"waar ben ik mee bezig?"
en
"ik ben gek"
met een rode stift ben ik toen gaan strepen...
I read my to do list
grabbed a mug of coffee
and thought
"what on earth am i doing?"
and
"i'm crazy"
and with a red marker i began to scratch-out...



'doing groceries
buy bake cupcakes
buy sew little present bags
make a tablecloth, stamp it by hand
buy bake sausages rolls 
stamp some nametags
blogpost Tuesday
blogpost Thursday
DIY pictures+preparing it move to next week
post office
make presents for teachers 6x with shells and soap
the last visit youngest daughter at the dispensary moved to August
check up doctor for bloodpressure 08.45
make party crowns
make bows and hairclips use the ones i've already finished' 


Zo.
Dat voelde al een stuk beter.
Bij de Hema kocht ik alle laatste dingen om van het feestje
een succes te maken.
De gekochte cakejes versierde ik zelf en smaakte overheerlijk.
net als de gekochte saucijzenbroodjes.
de gekochte zakjes met gekochte traktaties waren een succes.
De juffen waren blij met mooi verpakte gekochte plantjes
en
mijn bloeddruk was goed ;-)
Well.
This feels much better.
I bought the last things for a fun birthday party at the Hema.
The by me decorated but purchased cupcakes tasted delicious
just like the purchased sausages rolls.
The purchased little present bags with purchased treats where a succes.
All of the teachers liked their pretty wrapped up purchased little plants
and
my bloodpressure was okay ;-)










Mijn middelste Meisje vond haar feestje geweldig
en ik was weer eens 
de liefste mama van de wereld
My Middle One enjoyed her party so much
and again called me
the best mum of the world



wood&word sign from Ingrid

Het leven is al druk genoeg.
Het hoeft niet allemaal perfect te zijn
laat de dingen af en toe
'a piece of cake'
zijn
en je geniet zelf ook meer...
xx
Life is busy enough
It don't have to be perfect all the time
Let life be 
'a piece of cake'
once in a while
and you'll see you enjoy it even more...
xx













26 opmerkingen:

  1. Brilliant :) we should all do this with our to do list...and your party looks fab!! win win :)
    Have a lovely weekend sweet Maartje
    Jane x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JA!!!!! Inderdaad....embrace the imperfect and it will be perfect!!
    Waar is mijn rode stift?????????:)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed van jou!!!
    Het feestje ziet er super uit! En wat een fijne uitdeelzakjes!
    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love what you did to your to do list ... we are always putting so much pressure on ourselves to do it all ... there is really no need ... the party looked brilliant ... have a lovely weekend ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh hier gaat het ook zo! Ik moet ook nog van alles regelen. In een weekend een feestje, afzwemmen en een dansvoorstelling! Ik maar het me een beetje makkelijk hoor. Niet veel zelfgemaakte dingen.
    Groetjes,
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. so sensible! sometimes I think what we don't do is as important as what we do do! love the bows on the chairs! Heather x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige oplossingen!
    Te veel zelf willen is nooit goed!
    Het ziet er geweldig uit!
    Leuke traktaties voor de verjaardag!
    Liefs, Linda
    Ps. Blijf dit doen he! Dat is goed voor je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed gedaan van jou: het strepen, maar ook de foto's van het feestje zien er heel leuk uit. Je kunt trots zijn op jezelf. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sometimes our to do lists is just too ambitious, and we have to settle down with the time and energy one is having. It can be hard, but it can also be liberating, i'm glad you felt the last. I envy you, i often find it the other....

    Julie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a pretty party, we should all take a red pen to our to do lists and make ourselves a little more time to enjoy the parties ~ Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een gezellig feestje zo te zien! Wie had dat gedacht, dan een rode stift zou helpen voor een goede bloeddruk :)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoera voor Goed Genoeg Moederschap!
    Jaah ik lees je berichtjes nog met regelmaat! Fijn dat je meisjes groeien en bloeien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Groot gelijk! Soms moet je eens aan jezelf denken ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Maartje,

    Ik zet wel eens bovenaan het lijstje: bloemetje kopen voor mezelf ;-)
    Wel done.

    groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldige blog.. ga ik eens aan terug denken als ik zelf weer eens voor een te vol todo-lijstje zit...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ziet er allemaal prachtig uit. Je dochtertje zal genoten hebben!

    Ik zal je blog zeker in gedachten houden, want woensdag hebben wij feest.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er echt mooi uit!!

    Bedankt voor je bericht op mijn blog. Ik ben er idd goed kapot van. Vooral omdat het om mijn jongere zus gaat die het nodig vond om me even zo een veeg uit de pan te geven en haar frustraties om me te botvieren. Ze mag het dekentje hebben en houden, ik kan er eerlijk gezegd niet meer naar kijken en wil het geen minuut langer in huis hebben.

    Fijn weekend,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt groot gelijk, No Stress!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk om te lezen dat ook jij stress hebt en gaat strepen. We kunnen ook doorslaan in het zelf maken.. Geniet van de zelf gecreeerde rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat heb je goed aangepakt! Genieten is zo veel belangrijker dan zogenaamde 'perfectie'!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bravo!
    Thank you for posting this!
    Kerstin♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel verstandig! Zo doe ik het ook (twee feestjes deze week)!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel verstandig! Zo doe ik het ook (twee feestjes deze week)!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goed zo, het is al druk genoeg!
    Beetje voor jezelf zorgen kan helemaal geen kwaad... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. OOh... hoe herkenbaar!! Altijd vol ideeen is zo leuk maar soms ook net iets te veel! Lang leve good old HEMA !! Feestje zag er super uit ( had niet anders verwacht haha)
    Lijstjes zijn leuk maar afstrepen nog leuker..!
    Rustig fijn weekend, big hug Mir

    BeantwoordenVerwijderen