maandag 26 augustus 2013

...around here...


Hallo daar!

Het gaat hier goed en ik ben lekker bezig met van alles.
En ik heb het best druk.
Ik vind het niet erg hoor, want een beetje druk, daar word ik alleen maar beter van.
Iedere vrije minuut die overblijft (zijn er niet zoveel...)
gebruik ik om mooie kofferschatten te maken
voor de Yvestown Fair (over 12 dagen!!)
Hello there!
I'm doing well and i really enjoy doing what i like the most.
It's quite busy.
But i don't mind because a little pressure is making me better.
I use every spare minute (don't have a lot)
to work on pretty suitcase treasures
for the Yvestown Fair (in twelve days already!!)













Het is echt zó fijn om wat meer tijd te hebben voor alles wat ik wil doen,
nu alledrie de Meisjes naar school gaan.
Die enorm lange to-do list wordt steeds iets korter...
Het gaat goed op school met de Meisjes en ik vind het heerlijk als ik ze om
drie uur weer op kan halen, en ben er dan ook 100% voor ze.
Ik heb mijn eigen werk dan klaar en ben daar blij mee want ze nemen alle drie
de nodige huiswerk en verhalen mee naar huis.
Ja, die balans hè...
It's just so nice to have some more time for everything i want to do,
now my three Girls are all going to school.
That very long to-do list is getting shorter slowly...
The Girls are doing well at school, i love to pick them up around three o'clock
and be there for them 100%.
I finished my work by then and i'm happy with that because each of them have
homework to practise and want to tell how their day went.
Well, it's all about balance you know...




"van naar school gaan word ik wel moe hoor" 
"going to school makes me so tired"



...ik doe dus klusjes van mijn to do lijst en zo verfde ik deze grote houten doos,
ik kreeg 'm ooit van mijn moeder.
Het is een hoedendoos maar vanaf nu heeft het een andere functie...
...i'm doing lots of chores from my to do list and so i painted this large box 
which my mother gave me once.
It's a hatbox but from now on it has another function...






...met de deksel erop, opgeruimd en netjes en beschermd
tegen drie paar nieuwschierige grijpgrage kinderhandjes...
...with the lid on, storaged tidy and clean and protected against three
pair of nosy little hands...




...met de deksel eraf, naast me op de bank, een prima opbergplek
voor al mijn haakwerkjes...
...with the lid of, next to me on the couch, a perfect storage box for
all of my crochet projects...



Het huis wordt iedere dag opgeruimder
er wordt weer eens uitgebreid gekookt
en maakte ik eens een grote voorraad pastasaus...
The house is getting more organized each day
there's some extensive cooking going on
and i made a stock of pastesauce...



*
Ik kookte in drie kilo tomaten
gooide het vocht niet weg
schonk het in kleine bakjes 
en stopte het in de vriezer
snelle en perfecte basis voor een soepje
i boiled down three kilos of tomatoes 
and i did not throw the tomato moisture away
i have poured it in plastic cups 
and put it in the freezer
easy and perfect base for a soup
*


af en toe even tot rust komen
met een bakkie koffie 
en een moi tijdschrift
take a break once in a while and rest
with a cup of coffee
and a pretty magazine



Het nieuwe ritme
in balans
het bevalt mij prima
The new rythm
in balance
i like it a lot


Fijne Maandag!
xx
Happy Monday!
xx

*
Je kunt nog één week shoppen 
met 20% korting
voordat ik mijn Etsy shop tijdelijk sluit!
You can still shop one week  
with 20% discount
before i close my Etsy shop for a while!





18 opmerkingen:

  1. Wauw wat een heerlijke kleurrijke foto's vooral die van je slapende meisje is prachtig. En fijn dat je zo de balans in alles hebt gevonden, geniet van alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk je kleine meisje nou toch, echt wel dat je moe wordt van school. Ik kan me de eerste kleuterjaren van mijn kindjes nog zo goed herinneren. Vielen ze gewoon tussen de middag in slaap.... Je hebt prachtige schatten gemaakt zeg! En ik zou zoooooo graag eens naar de YvesTown Fair gaan om al die mooie spullen in het echt te zien maar België is me dan toch net even te ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat baal ik dat ik niet bij de fair kan zijn want ik zou zo graag al jouw prachtige schatten eens in real life bewonderen..
    Goed bezig hoor en fijn dat je zo kunt genieten :D

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je een hele goede fair hebt, dat kan bijna niet anders met al die vrolijke spullen die je maakt. Jammer dat het niet echt in de buurt is... Ik geniet altijd erg van je mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, vrolijk en smakelijk allemaal weer! Succes met de voorbereidingen voor de fair.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What inspiring pictures! I love the one of the little one napping. I am off to check out your etsy shop.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's van al die schatten en vooral dat
    kleine schatje, onze meid was de eerste schoolweek ook
    helemaal op, herken de foto zo lag ze er ook bij ;)

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely photos and stories as always x x good to hear your new routine is working out just fine love from Jane x x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stiekem een klein beetje jaloers op zoveel "vrije tijd"... Geniet ervan, je wordt er alleen maar gelukkiger van!
    (En ik hoop langs te kunnen komen op de Fair, lijkt me leuk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's!! Hier begint er ook weer een beetje ritme in te komen nu de meiden naar school zijn.

    Wat een mooie kleurrijke spullen heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke spulletjes alweer!
    Geniet van die momenten home alone, je verdient ze echt wel! En zoals je zelf aangeeft kan je er daarna 100% zijn voor je prinsesjes, dus iedereen tevreden :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat klinkt dat goed en heerlijk allemaal, super!! (behalve dan dat je meiden huiswerk krijgen, nou jaaaaa zeg, op die leeftijd..... ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je klinkt lekker ontspannen wij moeten hier nog het ritme vinden en ik moet de balans nog zoeken hoor, maar ik ga er voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke foto maar vooral wat een leuke spulletjes!

    Groetjes charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is pas bijslapen in stijl, geweldige foto van je dochter!
    Ik hoop ook langs te komen op de fair.
    Groetjes Elke
    WelkeElke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie spulletjes! En prachtige foto's :)
    En laat ik nu net bij mijn ouders in Limburg zijn het weekend van de Fair.. misschien kan ik iemand overhalen met mij mee te gaan ^^ Ik zou ook zo graag eens met een kraampje op een markt willen staan, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen