woensdag 25 september 2013

Around here...

Het besef 
dat de zomer echt voorbij is
en de herfst langzaam dichterbij komt
is er inmiddels
de Meisjes kwamen gisteren aan met de eerste kastanjes :-o
het is 's morgens en 's avonds koud
mijn weerstand is lager
en het is donker
te donker om fatsoenlijke foto's te maken
ook al schijnt de zon
i realize now
Summer has really ended and Autumn slowly comes closer
The Girls brought the first chestnuts with them yesterday :-o
it's a lot colder in the morning
and in the evening
my restistance is much lower
and it's dark
to dark to make proper pictures
thought the sun is shining

het is tijd voor een herfst remedie
om het zo comfortabel mogelijk te maken...
it's time for a Autumn remedy
to make it as comfy as it can be...



ik maak verse muntthee
lekker en héél gezond
I make fresh mint tea
delicious and very healthy


in de avonden pak ik mijn rust
en ontspan door te haken
i the evenings i take my rest
and i relax by do some crochet



ik haak een nieuw project
daarover later meer
i'm working on a new project
more about that later




ik haak African grannies 
het wordt een kussen
ik puzzel nog een beetje met de kleuren
i crochet more African grannies
it will be a pillow
i'm still puzzling with colours a bit


en ik haak mini nep eten
voor de Meisjes
and i crochet mini fake food
for the Girls



ik maak de bedden
van de Meisjes op
lekker warm
met mooie zachte dekens
i make the beds 
of the Girls
cosy and warm
with soft colourful blankets



en trakteerde mezelf
op een 
fijn, warm, streperig
vestje
and i treated myself
on a 
nice, warm, stripy
cardigan


Wat doe jij om de Herfst zo fijn mogelijk te maken?
What do you do to make Autumn as comfy as it can be?

xx

27 opmerkingen:

  1. Mooi allemaal!! Vooral je patchworkdekens en de african granny's. Welk garen gebruik jij?
    Ik zit op dit moment vooral op de bank, letters haken. Echt mobiel ben ik niet meer. Ik luister naar de radio en cd's die ik al heel lang niet meer gehoord heb. Verder veel thee en bisquitjes en waterijs ;-) En kaarsjes aan!
    Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haak met cotton 8 van Annell en en Rio van Lammy Yarns
      en heb lichte voorkeur voor de laatste, omdat het fijn haakt, het is glad, splijt
      en pluist wat minder...
      Cotton 8 heeft wel mooie kleuren en is voor mij strakke haker perfect voor naald 3.

      hou je rustig en groetjes!

      Verwijderen
  2. Ik had helemaal geen zin in de herfst: maar langzamerhand ga ik om. De kleuren buiten, heel veel sierappeltjes in de boompjes in de tuin, zelfs van een spinnenweb kan ik genieten (als ik er maar niet door loop....) en natuurlijk: kaarsjes aan! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn inderdaad de fijne dingen van de herfst, laten we ons daar maar op richten!

      x

      Verwijderen
  3. Wauw, nou hier word ik weer een beetje vrolijk van. Hoewel het nu niet echt koud is buiten, is het zo grijs. Wat kleur graag... en daar zorg jij voor. Ik probeer nu eerst m'n huis een beetje op te ruimen en dan stiekem wat kleur aan te brengen, niet te heftig want dan krijgt manlief het benauwd haha! Ik ben ook bezig met een groot project, hopelijk gaat dat ook eens afkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, benauwde mannen, dat moeten we niet hebben ;-)
      Succes met je project!

      x

      Verwijderen
  4. Ik kruip vooral weg op de bank onder een deken, pot warme thee en een lekkere serie op. Had het gisteravond toch ook zo koud. Denk ook dat ik maar eens op zoek moet gaan naar hele lekkere warme sloffen.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O jeetje, had je het zó koud? en de winter komt er ook nog aan...
      Snel op zoek gaan naar die sloffen!

      x

      Verwijderen
  5. Wat ik doe om de herfst zo fijn mogelijk te laten zijn? Heeeel vaak op jouw blog kijken, genieten van je mooie plaatjes vol kleur en inspiratie! Krijg ik het vanzelf weer warm.. :-) Ben erg benieuwd naar dat nieuwe project!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel hoor, voor het lieve compliment!
      Nog eventjes geduld, dan laat ik mijn nieuwe maaksels zien...

      x

      Verwijderen
  6. Eigenlijk hou ik wel van de herfst, hij hoort net als de andere seizoen bij het jaar. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een herfst met weinig regen en redelijke temperaturen, zoals nu.

    Groeten van Juffrouw Mier

    P.S. Vandaag is de laatste dag dat je mee kunt doen aan mijn mini-give-away

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als de herfst wordt zoals vandaag het weer was, vind ik het ook heerlijk.
      Maar regen en kou...brrrr.
      Het is ook niet meer zo erg als je gewend bent, maar dat gaat héél langzaam bij mij...

      x

      Verwijderen
  7. Ik hou heel erg van de herfst, het is echt mijn favoriete seizoen, waarschijnlijk omdat ik in de herfst ben geboren:) Ik geniet van opgeruimde kasten, met alles voor de herfst voor het grijpen (thee, kaarsjes, spelletjes, boeken, veel badschuim en (sorry:() pepernoten...mmmmmm)
    Ik denk trouwens dat ik die heerlijk warm opgemaakte bedden die je laat zien ook heel snel tot mijn favoriete herfstige herfstonderdeel ga bombarderen:) ZOooooooo mooi!!!
    En dat gehaakte eten.....echt te leuk:)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De herfst is prachtig en heeft zeker z'n charmes!
      Het kost me alleen wat moeite en tijd om eraan te wennen... ;-)

      x

      Verwijderen
  8. Oooh, dat gehaakte eten, dat moet ik ook maar eens gaan doen! Ik hou van de herfst, maar inderdaad wel als het droog is of iig niet de hele dag regent. Al die mooie kleuren in de natuur! We gaan al snel op vakantie naar de veluwe!!! Herten, zwijnen, eekhoorntjes, hefst blaadjes, hout vuurtje, warme wollen kleden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de herfst is prachtig.
      En als het in de herfstvakantie droog weer is, is het puur genieten met de kinderen.
      Kastanjes, nootjes en mooie bladeren zoeken in het bos, naar het strand waar het dan
      héél mooi is...
      Goh, ik krijg er bijna zin in ;-)

      x

      Verwijderen
    2. Haha goed zo! Elk seizoen heeft wat moois! Alleen die korte donkere dagen, daar zie ik wel tegen op. Maar voor je het weet is het weer lente en hebben we een winter vol mooie sneeuw en ijspretdagen achter de rug ;-) Ook daar kijk ik naar uit! Geniet er van!!

      Verwijderen
  9. Wat is dat gehaakte eten leuk!! Wat ik doe in de herfst? Weerstand op peil houden door vooral buiten te zijn en de fiets te blijven pakken, kaarsen aan, fleeceplaid weer op de bank en meer hobbyen.
    groet,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zeker aan de weerstand werken en buiten de frisse lucht opsnuiven is fijn!
      Binnen lekker warm onder dat dekentje ook! :-)

      xx

      Verwijderen
  10. Ooh wat ziet dat er allemaal mooi uit! En wat is dat nep eten goed zeg.
    Ik ben het huis hier en daar aan het 'oplichten'... nieuwsgierig? http://confettilab.blogspot.nl/2013/09/opgelicht-diy.html

    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je...wauw, dat oplichten doe je goed, ziet er superleuk uit!

      xx

      Verwijderen
  11. Waauw Maartje, dat gehaakte eten is echt geweldig! En je dekens in al die mooie stofrestjes... Ben er helemaal verliefd op, ik geloof dat ik daar ook een keer werk van ga maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel hoor! met de dekens ben ik ook wel erg blij :)
      Nu ik in de huiskamer weer even wat andere kleuren wil voor de herfst mochten
      de dekens dus naar boven, meisjes waren helemaal blij!

      xx

      Verwijderen
  12. Grappig, jij zet je voeten net zo neer als ik altijd van mijzelf op foto's terugzie.
    Jouw foto's bekijkend bedenk ik dat ik morgen ook maar weer eens het -met bloed zweet en tranen- gemaakte oude-baby-kleertjes-quilt van mijn dochtertje op haar bed ga gooien. EN een munttheetje pakken, met extra honing <3

    Liefs Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? en eigenlijk is het best gek als ik mijn voeten zo zie ;-)
      En lekker hoor, muntthee, mmmmm....

      x

      Verwijderen
  13. Grappig dat jij je rust pakt door te haken, alsnog altijd bezig dus (kan ook haast niet anders als ik zie wat er hier allemaal voorbij komt)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan gewoon niet stilzitten en niksdoen ;-)
      Mijn Lief vraagt zich wel eens af of ik wel helemaal tot rust komt als ik 's avonds
      op de bank nog zit te haken, breien, rijgen.
      Maar ik vind het echt heerlijk...

      x

      Verwijderen