woensdag 11 september 2013

Een nieuwe koelkast...A new refrigerator...



Hij ging kapot, een tijdje geleden al.
Onze koelkast.
Tenminste, soms deed ie 't, soms niet.
Slaan op de zijkant hielp, aan en uit zetten ook.
Maar nu was het toch echt einde verhaal.
In mijn gedachten zag ik mij al staan in de Smeg winkel.
Hard nadenkend of ik de lichtblauwe, mintgroene, zacht roze of zwarte zou kopen...
It broke, a while ago.
Our refrigerator.
Well, sometimes it worked, sometimes it did not.
Hit it at the side helped make it work, turn it off and on too.
But now it was the end of a story.
In my imagination i saw myself standing in the Smeg store.
Thinking hard about choosing a lightblue, mintgreen, softpink or black fridge...

bron




Helaas.
geen ruimte in de keuken
geen budget op mijn bankrekening
dan maar een eenvoudige inbouwkoelkast 
als ie 't maar doet
die Smeg die komt er wel een keer
Unfortunatily.
no room in my kitchen
no budget on my bankaccount
we we'll have the built-in refrigerator
as long as it works
that Smeg will come to me one day

We aten de oude koelkast leeg
want jammer om het zomaar weg te gooien
er kwam aardig wat lekkers uit voort...
We ate everything from the old fridge
because to pity to just throw it away
i made pretty much delicious food from it...



supersoepje van alle groenten uit de koelkast
salade van restjes en licht geroosterde kikkererwten
hapjes uit de oven met ei en diepvries erwtjes
supersoup made with all vegetables from the fridge
salad of leftovers and lightly roasted chickenpeas
snacks from the oven with egg and frozen peas




hij staat inmiddels op z'n plek
vanavond mag ie aan
en als ik denk aan een vriezer die het doet
krijg ik zin in het maken van ijstaart
ook al is het koud weer
mmmm
xx
it's already on his spot in the kitchen
tonight we will turn it on
and thinking of a freezer that is on
make me feel like making icecream cake
even if the weather is cold
mmmm
xx




17 opmerkingen:

  1. Tja.... soms moet je voor het praktische gaan (en afgaan op je budget) maar die babyblauwe...ooooow!!
    Je hebt er veel lekkers uitgehaald, uit je oude koelkast, mjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo herkenbaar :-) zou ook wel zo een smeg willen, maar tja....dezelfde redenen als jij.
    zou ik het recept mogen hebben van die "ei-in-cake-vormpjes" aub?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, supersimpel!
      Eitjes klutsen in een schaal en ingredienten toevoegen die je lekker vind zoals
      doperwtjes, cherrytomaatje, kaas, courgette, (lente) uitje, gehakt, spekjes of wat je wilt.
      In cake vormpjes scheppen-ik gebruik siliconen vormpjes omdat het eier cakeje dan goed los gaat en
      het nog mooi uitziet als je het wilt serveren.
      Bakken in oven op ongeveer 220 graden, 20 minuutjes maar dat ligt aan je oven, even uitproberen dus.

      Succes, smakelijk x

      Verwijderen
  3. De kunst is juist om leuke alternatieven te vinden voor de mooie, dure, designdingen...... ;-) Veel plezier vanavond en geniet straks van je ongetwijfeld heerlijke ijstaart!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo op mijn lijstje! Mocht ik ooit een keuken hebben die groot genoeg is voor al mijn wensen, dan maggie op bezoek komen, om nooit meer weg te gaan (er was ook een vrolijke gele geloof ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahhhhh i'm with you on the Smeg love, although, we had a Smeg dishwasher, and it was the worst piece of (expensive) junk in the world! It's hard to convince the other half that a Smeg fridge would be better but I keep on trying!!!!! Enjoy your new fridge and your ice cream cake when you make it!

    Vanessa x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die smegs zien er echt super mooi uit ja.

    En bedankt voor de inspiratie voor het avondeten.
    Ik heb nog wat aardappelen en wat courgette. En zo in een vormpje uit de oven ga ik het ook nog eens makkelijk aan Meis en Kleine Man kunnen slijten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zucht...ja, ik droom met je mee!!!

    Wat knap dat je zulke heerlijkheden uit je mouw schud zeg...ziet er heerlijk uit!
    Succes met je ijstaart! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh de smeg is ook super mooi. Maar je moet wat te dromen over houden he ;)
    Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier staat na jaren sparen een mintgroene smeg en ik ben er elke dag weer blij mee.....met de hele keuken trouwens en wat doe je dan????? Dan zet je je huis te koop met de koelkast ter overname want hij past er zo goed bij....oeps....
    Tot we het huis hebben verkocht geniet ik van mijn smeg!!!!
    Bedankt voor het ei-recept...ga ik zeker proberen!!!
    Liefs Theetje
    ps...mocht je de keuken willen zien:)
    http://www.funda.nl/koop/veenendaal/huis-48745974-componistensingel-20/fotos/#foto-12

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Theetje, ben je zeker dat je die geweldige ijskast niet liever wil meenemen naar je nieuwe huis?
      De nieuwe eigenaar hoeft dan maar zelf een Smeg te kopen en dan kan jij tenminste elke dag in je nieuwe huis met een lach op je gezicht beginnen... ;-)

      Verwijderen
  10. Ach soms is dromen ook leuk. Je heb wel mooie sfeer foto's uit gezocht.
    Doe mij er gelijk zo'n huis bij... zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha....zelfde verhaal hier.. Ze zijn ook te stoer die smegs!!! Wij hebben ook nog een niet echt merkwaardig ding. Ben trouwens nog best tevreden met mijn kleine ouwetje. Is ook wel weer enigszins cool!!! En hangt nu vol met gezellige magneten en knipsels en tekeningen van kind en foto's.... Soort van koelkast prikbord!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jouw keuken is ook zonder smeg superleuk!!
    Eetse, ook de herfst is een goed seizoen voor ijsjes!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We got a new refrigerator about eighteen months ago and it was such a good decision. The old one was broken so we really needed a new one anyway, but we decided to get a really good one and it's so much better than the old junker ever was, even when it worked fine!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat zijn die mooi he...maar goed dromen moet je blijven houden toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen