woensdag 4 september 2013

Busy doing busy...

Nou, hallo daar! alles oké?
Ik ben maar weinig hier, maar ja, ik ben zó druk...
Well, hello there! everything okay?
I'm not around here much, but hey, i'm so busy...

Net wanneer ik dacht balans te hebben gevonden en alles soepeltjes
leek te gaan werd ons oudste Meisje héél verdrietig.
Een enorme verlatings angst komt bij haar op en het was huilen in bed tot elf
uur 's avonds, huilend naar school lopen en een strijd om haar achter te laten
op het schoolplein.
Stel je daarbij voor; een "mama" schreeuwend kind en een juf die haar bij de arm
vasthoudt en tegen mij roept "ga maar, ga maar"...
Mijn hart breekt maar mijn verstand zegt dat dit zo moet.
De rest van de dag voel je je rottig en het vreet energie!
Dochterlief zit de rest van de dag op school en heeft het reuze naar haar
zin zodra ik uit het zicht ben...
Just when i thought i found my balance and everything was running smoothly
our oldest Girl got very sad.
A enormous separation anxiety grabbed her and she cried in bed till eleven
in the evening, cried while going to school and it's a struggle leaving her
behind at the schoolyard.
Imagine; a "mama" yelling child and a teacher holding her arm telling
me to "leave, leave" ...
My heart breaks but my mind says it's something you have to do.
The rest of the day i feel terrible and it eats my energy!
My Girl is a happy one the rest of the day as soon as i'm out of sight...



Na veel troosten, praten en geduld
gaan we nu voor de pedagogische manier
om van deze angst af te komen
After lots of comfort, talking and patience
we'll try a more pedagogical way to help her
get rid of this anxiety


we maakte een stickervel met rijen van 5 cirkeltjes
iedere schooldag van de week is één cirkeltje
huilend naar school is een rode sticker
lachend naar school is een groene sticker
bij drie groene stickers mag ze een kadootje uit de schaal pakken
iets wat ook voor haar twee zusjes is

*het lijkt te werken*

we made a sticker paper with rows of 5 circles
each schoolday of the week is one circle
going to school crying is a red sticker
going to school laughing is a green sticker
with three green stickers she can pick a present from the bowl
which is also fun for her two sisters

*it seems like it's working* 






tussendoor was ik bezig met mooie dingen maken
voor de Yvestown Fair
zoals deze thee kop kaarsjes...
in between i was busy making pretty things 
for the Yvestown Fair
like these cute tea light candles...





maakte ik een colsjaal van mijn favoriete King Louie herfst jurk
-er zat een gat in-
i made a cowl scarf of my favorite King Louie Autumn dress
-there was a hole in it-



Heb ik enorme lol in het inpakken en klaarmaken van kofferschatten...
I'm having lots of fun wrapping up and finish lots of suitcase treasures...


...ik word blij van zoveel kleur!
...all those colours make me happy!



Komende dagen ben ik dus druk bezig met druk zijn
en ga ik met de Meisjes genieten van het laatste beetje zomer
naar buiten!
heerlijk
Ik wens je een fijne week!
xx

I will be busy doing busy these days
and i will enjoying the last bit of Summer with the Girls
outside!
nice
I wish you all a happy week!
xx


19 opmerkingen:

  1. Oeh moeilijk! Dan worden je moedergevoelens toch wel even flink op de proef gesteld.. Hoop dat je meisje gauw weer helemaal heppie is!
    Sinds ik zelf moeder ben, begrijp ik, als juf, nog beter hoe moeilijk zulke momenten voor ouders zijn. En ja, heel vaak is het verdriet van de kinderen binnen 5 minuten over en hebben ze weer de grootste lol!

    Wat een heerlijke kleuruitspattingen op de foto's!! Supermooie pakketjes!
    Hele fijne week en volgens mij veel warmte bij jullie! Pfff, ben nu wel ff blij dat ik in het Noorden woon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ojaaaa dit is zo herkenbaar. Mijn jongste (hij is inmiddels 10) heeft nog altijd last van verlatingsangst. Huilen doet hij niet meer maar hij vraagt heel vaak: mam, kom je me wel halen? Vorig jaar was het heel extreem, hij zat echt niet goed in z'n vel, zo bang! Het doet wat met je hè. Het gaat wel steeds beter. Ik heb het een poosje omgedraaid. Aan hém gevraagd of hij er wel zou staan na schooltijd. Nou dat vond ie maar raar want natuurlijk was hij er. Het besef dat mama er dus ook altijd staat en hem echt nooit zal vergeten op te halen lijkt met ingang van dit schooljaar goed te gaan.
    Wat heb je weer een heerlijke kofferschatjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herken je verhaal een beetje, mijn dochter heeft het met zwemles...
    Ze zwemt hartstikke goed, maar ze vind de juf niet lief, dus wil je niet meer...
    Huilend in het water, ik ga je idee opvolgen om ook maar beloningssysteempje in te voeren.
    Want ze is al zo ver.... Nog even doorzetten en dan mag ze afzwemmen :-)

    En wat een leuke kofferschatten heb je weer gemaakt, lekker vrolijk!

    Fijne dag!
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar is dat wel ja dat doet wel wat met je.
    Wat een kleurrijke pakketjes heb je weer gemaakt leuk!!
    En de sjaal vind ik helemaal leuk!!
    zo heb je nog weer wat en het is helemaal in dat printje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Maartje,

    Wat leuk allemaal weer, behalve dat dan van je dochter, maar daar vind je nu ook weer je weg in.

    Mag ik je wat vragen over kaarsen maken. Ik wilde oude kaarsen gebruiken om nieuwe kaarsen te maken. Moet je dan nog iets toevoegen om de kaarsen langer te laten branden of niet? Heb je al eerder geschreven over kaarsen maken? Ik wil graag kaarsen gaan recyclen, omdat ik altijd zoveel van die stukken over hou.

    groetjes,

    Dorothé

    ps de vraag heeft geen haast hoor, nu je het zo druk hebt met allerlei dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Maartje, wat moeilijk maar wat los je dat mooi en lief op. Wat een mooie spulletjes heb je verzameld en gemaakt. veel plezier. Liefs Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooooh BAH......Dat is echt moeilijk!!!!
    Ik had ook een verdrietig jongetje (na schooltijd) en ik vind het zoooo lastig, dat loslaten.....!!!
    Ik vind je oplossing heel goed, weet je, het klinkt misschien gek en misschien is het toevallig, maar het raakt me dat de rode gezichtjes kleiner zijn dan de groene............
    Succes, ook met die prachtige schatten....het ziet er super uit!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het verhaal van je dochter komt mij zó bekend voor.
    Ook wij hebben deze "strijd" geleverd en op een zelfde manier opgelost, want dat doet het hoor. Écht het gaat over.
    Onze dochter is inmiddels 18 jaar en is gaan studeren in Tilburg (wij wonen in Haarlem) Zonder verlatingsangst, zonder tranen en met heel veel plezier en zin.
    Je ziet......het komt goed!

    Voor nu heel veel sterkte, want al die "succes verhalen"...
    Op het moment zitten jullie er midden in en doet het heel veel zeer om je dochter zo te zien.

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend voor jou en jullie oudste meisje zeg.
    Hier is Meis ook wel een beetje zo. Ik merk het bij haar ook meteen als ze het op school niet zo naar haar zin heeft. Vooral ook als ze niet genoeg uitgedaagd wordt om nieuwe dingen te leren. De eerste weken ging het goed, maar nu begint ze al weer met 'ik voel me niet zo lekker' en 'ik wil niet naar school'. Binnenkort maar weer eens een gesprekje met de juffen. Kijken wat we er aan kunnen doen.
    Fijn dat het bij jullie al weer een beetje beter gaat nu met het beloningsplan. En mooi dat de cadeautjes voor alle drie samen zijn die ze mag pakken.
    Veel succes voor jullie allebei.
    En jij ook veel succes met de voorbereidingen voor de Yvestown fair. Het ziet er allemaal super mooi uit.

    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zou ik graag bij de fair bij je mooie spulletjes kijken, maar het is toch net iets te ver. Het ziet er werkelijk fantastisch uit!! Je bent goed bezig met je dochter! Knap hoor, om het op deze manier aan te pakken!! Hou vol met je toch wel dappere meisje. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie dingen heb je weer gemaakt!

    Mijn middelste heeft het ook vreselijk gehad! Pfff maar het gaat vanzelf weer over!! Heb moed! Ut komt goed! ;)
    Maar vervelend is het wel! Ik kon toen de tijd geen enkele moeder die hun kind bracht omdat ik altijd snel mijn kind aan juf gaf en weer vertrok, want niets anders werkte! Maar mij (ons) konden ze wel haha! En weten dat ze het toch naar haar zin heeft op school is het belangrijkste!
    Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. It's awful when they don't settle, I've worked with young children for many years. It's very rare for them to continue crying when their parents have left so don't worry, I'm sure she will soon settle and your little reward chart will work miracles! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ah wat moeilijk!!! bij Payal in de klas zit een meisje met separatieangst ... was ook zo erg om te moeten zien hoe dat kind huilend aan de meester zijn hand mee naar de klas ging ... en gisteren was ze niet eens op school ... moeilijk, heel moeilijk!
    Wel leuk om te zien dat er al een lachend gezichtje op de stickerplaat hangt! Misschien kunnen jullie het inderdaad zo onder controle houden hé!
    Voor de rest ... gewoon naar jouw foto's kijken is vaak al voldoenden voor me om even weg te kunnen dromen ... ik hou van die gekke ouwe koffer van je!
    Veel succes nog de komende dagen en ik hoop dat er nog veel lachende gezichtjes zullen volgen deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend vervelend voor je dochter. Dan breekt je moederhart.....onze zoon van 2 heeft er ook last van maar dat is volgens mij de leeftijd.
    Wat een gave blikken! Dat hagelslaglik hadden wij vroeger thuis ook. Nostalgie! Je hebt trouwens een superfijne blog. Ik ga je volgen! Groetjes Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh Maartje ... I hope you see lots of smiling faces for school ... it must be difficult to leave your little girl but I think it is the best thing ... love all your little packages ... so cheerful and tempting ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maartje, wat heb je toch een goede en liefdevolle oplossing gevonden voor je dochter, hoop dat er vele lachende stickertjes komen want je hart breekt keer op keer als je ze zo naar school moet brengen...
    En wat een mooie kofferschatten heb je weer gemaakt, dat gaat zeker en vast lopen op Yvestown... ik hoop even te kunnen gaan maar ben bang dat het er niet in zit, in ieder geval veel succes ;)

    Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een goed idee die lijst met gezichtjes, ik hoop dat het goed werkt.
    Die theekopjes zijn echt te schattig, heel erg leuk en ook je sjaal (goede oplossing trouwens) en je kofferschatten zijn geweldig!!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vervelend met je dochter, hopelijk blijft dit goed werken.
    En wat een leuke, fleurige kadootjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schattige theekopjes! En goed idee om de lontjes met wasknijpers overeind te houden. Ik maakte laatst kaarsjes in afsluitbare blikjes, kaarsjes-to-go voor bij een picknick! xx

    BeantwoordenVerwijderen