vrijdag 4 oktober 2013

De grote Herfst schoonmaak #1...The huge Autumn cleaning #1...

Gek word ik er soms van.
Van al die spullen en troep in huis.
Met drie kleine Dames heb ik het gevoel dat ik echt alleen maar aan het
opruimen ben.
Het is meer het verplaatsen van spullen naar een ander plekje,
van het ene doosje naar het andere blikje.
En ik kan mijn blog beter silly old suitcases noemen ;-)
It drives my crazy sometimes.
All those things and stuff in the house.
With three little Ladies i feel like tidy up this house constantly.
It's more like shift stuff to another spot in the house,
putting stuff from one box to another tin.
And i better call my blog silly old suitcases ;-)









En steeds vaker heb ik behoefte aan wat meer rust om me heen.
Ik heb zin in schoon, opgeruimd en fris.
Ik wil overzicht creëren
Dus er moet iets gebeuren.
Opruimen.
Een grote herfst schoonmaak.
Oh, dat klinkt fijn en nu al opgeruimd in mijn hoofd...
More and more i feel the need to create some peace and quiet in the house.
I feel like clean, organized and fresh.
And i want to create overview on things.
So i really have to do something about it.
Organize.
A huge Autumn cleaning.
Oh, it sounds so pretty and already cleaned up in my head...







Iedere week ruim ik minimaal één kamer of ruimte héél goed op.
Sinds mijn nieuwe ritme, kan ik daar tijd voor maken.
Zo is de badkamer inmiddels netjes.
Zijn de kledingkasten flink uitgemest.
Is de bijkeuken weer begaanbaar.
De Meisjeskamers zijn bijna klaar en gezellig.
Every week i clean up one room or space in the house really good.
Since i have a new rythm, i can make time for that.
And so the bathroom is already done.
The wardrobes have been mucked out.
Our scullery is passable again.
The Girls rooms are almost done and cosey.





Langzaam aan is mijn werkruimte op de zolder ook aan de beurt.
En 'opruimen alsof ik ga verhuizen naar een hutje' is mijn motto...
Dus hou mijn Etsy shop in de gaten.
De komende dagen vul ik deze weer aan met handgemaakt moois en allerhande
(geweldig ouderwets woord) kofferschatten...
Slowly i will do my workroom at the attic too.
And 'clean up as if i'm moving to a little shed' is my motto.
So keep your eyes on my Etsy shop.
The next few days i will add handmade pretties and sundry suitcase treasures 
to my shop...










Fijne vrijdag!
Have a lovely Friday!
xx


24 opmerkingen:

  1. Oeh...dat klinkt als een goed plan! De opgeruimde kastjes op de foto's zijn er erg fijn uit....wie weet ga ik je voorbeeld wel volgen! Fijne vrijdag, X.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik krijg ineens zin om op te ruimen, ik geloof dat ik even gebruik moet maken van dat gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er altijd zo mooi uit bij jou/je foto's, dat ik me haast niet kan voorstellen dat niet heel je huis een droom is van opgeruimde vrolijke fleurige gezelligheid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voelt goed in je hoofd he? Succes met je werkkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Strak plan. De laatste jaren word ik steeds beter in weggooien, verkopen, naar kringloop brengen, weggeven...hoe minder spullen, hoe opgeruimder het lijkt. Als je het speelgoed even wegdenkt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Strak plan. De laatste jaren word ik steeds beter in weggooien, verkopen, naar kringloop brengen, weggeven...hoe minder spullen, hoe opgeruimder het lijkt. Als je het speelgoed even wegdenkt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I'm in the clearing mood too....happy decluttering! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe herkenbaar! Ik geef je een (virtuele) hand! Hier ook aan het opruimen, maar wat een klus... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je klaar bent, dan mag je ook wel bij mij komen...

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil daar ook tijd voor! Ik heb 's avonds meestal niet meer dan een uurtje puf om nog wat te doen. En als ik dan ga opruimen is dat gewoon te kort en eindig met grotere chaos dan ik begon :( Ik blijf maar gewoon dromen van een opgeruimd huis...
    Fijn weekend! Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo herkenbaar...en ik zie weer mooie stofjes en behang. Kheb nog een beetje ruimte over dus ik houd jouw etsy shop in de gaten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha wat toevallig, dat is precies waar ik ook mee bezig ben, wel in een iets lager tempo maar toch ;-) Hier is de keuken nu gedaan en staan er dozen klaar voor de kringloop, dus dat ruimt lekker op!
    Dan moet ik alleen niet in je shop gaan kijken, want voor ik het weet is die nieuwe ruimte weer gevuld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel herkenbaar, ik voel me al maanden onrustig en heb ontzettend behoefte aan een opgeruimd huis. Mijn man werkt thuis sinds dit jaar en had zijn werkplek in de woonkamer (wel een hele grote hoor), naast mijn werkhoek. Dit werkte dus niet, ik werd er helemaal gek van!!! Sinds deze week heeft hij een eigen kantoor! Helemaal goed! Voor mij was het alsof ik niets kon doen totdat dit moment gekomen was. En nu heb ik dus ineens ook die opruimdrang en alles weer helemaal op de rit te krijgen...Heerlijk! Maar het is wel een beetje veel......maar ik heb me ook voorgenomen, iedere week een dag ervoor uittrekken, dan lukt het uiteindelijk wel.

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja! Een net, fris, overzichtelijk, opgeruimd huis, GRAAG! Soms heb ik het gevoel dat ik in de buurt kom, soms vind ik de puinhopen oneindig en niet te overzien.. zucht...
    Maar je bent heel goed bezig!! Veel succes! Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. awel, dat ken ik ! Ben ook in zo'n bui vandaag trouwens. Er was hier precies ene bom ontploft en ik woon dan nog alleen ... Maar vandaag had ik er genoeg van : ik begin met het kuisen van de ramen en man man man ! er staan er precies geen meer in ! Zalig gewoon ! Waarna het opruimen een stuk makkelijker ging omdat ik er goesting in kreeg ;). Nog veel opruimplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh heerlijke plaatjes!!!! Hier net klaar met de herfst schoonmaak.....steeds kijkers in huis helpt ook heel goed.....:) liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe fijn dat anderen dat ook hebben! Ik denk altijd dat ik de enige ben met zoveel rommel in huis! Afgelopen week heb ik de bovenverdieping aangepakt. Gewoon elke dag een beetje om het leuk te houden. Helaas 1 kamer niet gedaan omdat daar allemaal gereedschap van mijn man ligt. Hij gaat de badkamer verbouwen en heeft net wat aan het washokje veranderd en de ketel verplaatst. Omdat hij het zelf doet en heel precies, ligt die troep er al heel lang en blijft ook nog wel even liggen. Jakkie! Maar goed, er komt iets moois voor terug hopelijk! Ooit... Nu moet ik nog speelgoed op mp zetten. Ik dacht dat ik al foto's had gemaakt maar ik kan ze echt niet meer vinden, dus dat wordt nog een klus, want ooo die zolder, die staat verschrikkelijk vol! Maar stap voor stap werkt goed bij mij tot nu toe! En het voelt zo lekker als het opgeruimd is!!! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. HayHay!
    Dit is ook mijn missie!
    Meer orde in de "chaos"! Ik ruim ook steeds meer op en neem afscheid van spullen. Tja het moet soms.
    Happy Weekend!
    Liefs Danielle
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig, als ik jouw blogberichtje en alle reacties hierboven lees...ik ben niet de enige met dit 'probleem'! Maar niets zo fijn als een opgeruimd huis. Geeft rust in je hoofd, zo heerlijk :) Deze fijne opruimfoto's van jou geven inspiratie om zelf ook weer eens aan de slag te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een herkenbare post, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart... Fijn om dan af en toe eens goed op te ruimen.

    Fijn weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kunnen we mekaar de hand geven. Ik ben ook aan het opruimen. Het werd te veel te vol.
    En dan ben je het opeens zat. Alleen die tijd om echt goed op te kunnen ruimen dat valt soms niet mee.
    Maar ja we gaan gewoon door.
    Groetjes sandracreaties.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh dat lijkt me ook wel wat. Misschien hier ook maar eens invoeren. Niet alles tegelijk willen doen maar gewoon 1 ruimte per week :) Trouwens, I LOOOVE je deken op de kinderkamer. Zelf gemaakt neem ik aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Herfsttijd roerige tijd? Wind, bladeren die vallen, einde van het jaar in zicht..
    Onrustig, en dus alles willen ordenen en opruimen! Ja, herkenbaar! Succes met je opruiming!

    BeantwoordenVerwijderen