zondag 27 oktober 2013

DIY-quick and easy crochet-cute toadstool acorns...

Omdat er zoveel enthousiaste reacties waren op de gehaakte
paddestoel eikeltjes...zó maakte ik ze...
Because there were so many enthusiastic comments on the crochet
toadstool acorns...here's how i made them...

maak een ring van 4 lossen 
make a 4 chain ring

10 vasten in de ring
10 single crochet in ring


2 vasten, 2 vasten in één steek
herhaal dit twee keer
2 vasten in de laatste steek
2 single crochet, 2 single crochet in one stitch
repeat this two times
2 single crochet in the last stitch


haak twee keer rond in vasten
haak deze strak
two rings of single crochet
make it tight



borduur kleine stippen met wit of offwhite katoen
stitch some dots with white or offwhite cotton




plak de hoedjes met een drupje lijm op de eikels
glue the little hats on the acorns with a drip of glue



klaar!
ready!


xx



21 opmerkingen:

  1. Dank je wel! Erg leuk! gr. Hennie p.s. ik heb inmiddels weer een stofje van je gebruikt, staat nu op mijn blog. Weer helemaal blij mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan niet haken maar ik word er wel heel vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. very, very cute! thank you for the instructions
    http://ahandfulofhope.blogspot.co.uk/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!!! Die gaan we pinnen! Dank u x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, vind U vingerhoedje ook heel leuk ;)
    Zal het eens gaan proberen.

    Grtzz :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn tuin ligt vol met hazelnoten. Ik ga eens proberen of ik daar op jouw manier een paddenstoelhazelnoot van kan maken. Dank je wel.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a lovely and sweet pattern. My daughter brought some back from her walk with Dad at the weekend, so I will give this a go. Thank you xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn geweldig! Haken is helaas niet mijn sterkste punt...

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had ze bij jou gezien, en heb gelijk zondagochtend zitten haken. Zoonlief van 5 heeft op school het thema Roodkapje in het bos. Dus een stel eikeltjes die we in de vakantie hadden geraapt kregen allemaal een rood kapje. De juf vond ze erg leuk vanmorgen en samen met mijn zoontje hebben ze de klas voor de gek gehouden door te zeggen dat hij ze zo, met mutsje en al, in het bos gevonden had! Heel veel kinderen hadden het gelooft! Leuk he? Dus: bedankt voor de inspiratie!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha ik had toen ik net reageerde deze post nog miet gezien ;-) Bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stomme auto-correct, 'niet' natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi there, just stopping by to say how delightful your blog is. Thanks so much for sharing. I have recently found your blog and am now following you, and will visit often. Please stop by my blog and perhaps you would like to follow me also. Have a wonderful day. Hugs, Chris
    http://chelencarter-retiredandlovingit.blogspot.ca/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thank you so much for sharing, I had so much fun with them: http://jansschwester.blogspot.de/2013/11/ferienwerke.html
    Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen