donderdag 10 oktober 2013

This is not funny and a short Autumn break...

Oké.
Dit is niet leuk.
Het is natuurlijk niet het einde van de wereld.
Er zijn véél ergere dingen.
Maar soms is het gewoon even niet leuk...
Okay.
This is not funny.
Of course it's not the end of the world.
There are much more terrible things happening in this world.
But sometimes it's just not funny...




...mijn zwarte haakgaren is op...
en ik wil zó graag mijn omslagdoek afmaken
...i've run out of black crochet yarn...
and i just want to finish my shawl


...ik brak een bord...
...i broke a plate...


...ik kreeg post waar ik niet echt op zat te wachten...
...i got mail that i've just not been waiting for... 


...ik ben verkouden, alweer, of nog...
het verwoest mijn energie peil
en er is geen zonnetje buiten
om me op te peppen
...i have a cold, again, or still...
it's ruining my energie level
and there's no sun outside
to cheer me up


...en als ik dan diep ademhaal
(niet te diep anders krijg ik een hoestbui)
even bij wil komen met een goede bak zwarte troost
omdat ik het hard nodig heb...
...and when i take a deep breath
(not to deep or i will cough my longs out)
and i just wanna recover a bit with a good cup of black comfort
because i need it so bad...

...is het blik leeg
en ik kom erachter dat ik
-en ik ben net terug van the supermarkt-
ook geen koffie heb meegenomen...
...that tin is empty
and i discover that i
-and i've just returned from the supermarket-
did not bring any coffee with me...


*zucht*
*sigh*



Nu was ik van plan om over een paar dagen, als de Meisjes
herfstvakantie krijgen, een weekje pauze te nemen.
Maar ik heb besloten, die pauze begint vandaag.
Ik voel dat ik het nodig heb om even uit te rusten.
Mijn Lief is ook vrij en we gaan tijd met elkaar doorbrengen, we gaan
naar buiten met de Meisjes, uitslapen een week lang niet om half zeven opstaan,
wat lezen, haken, knutselen, lekker koken, eten en drinken.
En koffie drinken.
Grote kans dat we het strand nog even opzoeken.
Well, i had planned a little break in a few days when the Girls start their Autumn
schoolholiday.
But i decided, that break will start today.
I feel i need some time to relax.
My Love is also free from work and we're gonna spend some time together,
we will go outside with the Girls, sleep long not wake up at six thirty in the 
morning for a week, doing a bit of reading, crocheting, crafting, delicious cooking, 
eating and drinking.
And drink coffee.
There's a good chance we will head off to the beach.




Zo af en toe ben ik nog te vinden
mijn Etsy shop is nog een paar dagen open
Fijne week iedereen!
tot later 
geniet
xx

Once in a while i'll be on Pinterest and Instagram
my Etsy shop will still be open for a few days
Have a lovely week everyone!
see you later
enjoy
xx









39 opmerkingen:

  1. Soms is rust gewoon ff nodig! en misschien heb je nog wat aan mijn tips op mijn nieuwe blog? ik heb t gedurfd na onze mailwisseling! Steek die maar in je zak, dat voelt ook goed toch? Kom maar Es' lang:www.craftfulness.wordpress.com
    Groet Sandra geleynse
    Maar eerst relaxen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaargh, ja balen, soms valt het allemaal niet mee. Van een rust moment zul je vast weer opknappen. Ik wacht geduldig weer af tot je er weer klaar voor bent. Kan ik weer genieten van je leuke berichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap!! De rust en ontspannen zal je goeddoen! Tot snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhhh de zee, daar wil ik ook wel naar toe. Geniet ervan. En groot gelijk dat je heerlijk vrij neemt als de rest het ook heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap en lekker genieten met en van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Enjoy!!!!
    En succes :)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet er lekker van en hopelijk knap je ook weer snel op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap en er lekker even tussenuit!
    Hopelijk voel je je snel weer beter.
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aaaaarggh!! Mens kan nog alles hanteer, maar dat die koffieblik moet leeg wees :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. aaah arme jij, doe maar lekker uitrusten en van harte beterschap !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sounds like you need a break. Enjoy v

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat herkenbaar, en vervelend. Ik hoop dat de week herfstvakantie met het gezin je goed gaat doen. Als het dan ook nog lekker zacht weer is, komt het helemaal goed. Daar ben ik van overtuigd.
    Veel beterschap en een fijne week gewenst.
    Groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Get well soon Sweetie and have a good rest! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vooral even goed voor jezelf zorgen, zo belangrijk! Ga maar lekker genieten samen met manlief en de kids en hoop dat je uitslapen toch weer op je lijstje erbij zet al is het maar tot 8 uur of zo ;).
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Doe het rustig aan! Lekker genieten van de meiden en de leuke dingen van de vakantie, jaaaaa, die wekker, daar verheug ik me ook het meeste op.
    Fijne vakantie!
    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beterschap!!! en geniet van je rustmomentje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och arme!! Het zit ff niet mee. Lekker uitrusten en opladen dan maar! En met dat haakwerk komt het natuurlijk dik in orde, ziet er mooi uit!!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beterschap, want vanaf overmorgen als de meiden thuis zijn krijg je weer een golf van energie van 3 van zo 'n schatjes...
    Een hele fijne herfstvakantie...en geniet ervan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh ja ik had ook al zo'n leuke brief,doe maar rustig aan en geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Owwwwwwwwwwwwww...dat is echt drama: haakgaren tekort komen.
    Als dan de koffie ook nog op is, en de overheid je verblijdt met een enveloppe die je kunt missen als kiespijn (pfffffffffffffff...wij kregen twee van die verrassingen....grmbl...ze zijn daar echt gek geworden) en alles tegenzit, dan is dat zwaar niet leuk!

    Beterschap! Doe rustig aan en geniet van je gezinnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vandaag is gewoon zo een dag. Je bent niet de enige... in het kader van gedeelde smart. Ik hoop dat de rustpauze je goed doet. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geniet ervan!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Neem even lekker de tijd voor jezelf en je gezin...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Voel helemaal met je mee (blikschade, lekke band, hoofdpijn, verbouwstress, enz. Enz.) en nog een week langer wachten op de herfstvakantie... Zucht. Ik wens je bakken nieuwe energie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oooo...volgens mij krijg je een hoop tekens dat het tijd is voor een stapje terug. Geniet lekker van je vrijheid en elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, je bent er echt aan toe. Geniet ervan!! En tank lekker bij.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ooohhhg hele fijne dagen en opknappen maa!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Verkoudheid, lege koffiebus en scherven, ja die hadden wij deze week ook :-( Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wishing you a good rest week, kind regards, Marie from Belgium

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Aw ek hoop jy voel vinnig beter en kry swart haakgaren om die mooi omsladoek mee klaar te maak! Groete uit Suid Afrika!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Tjeetje wat een pech heb je,hopelijk gaat het snel allemaal weer beter,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. He bah, je hebt van die dagen dat je het gevoel hebt de hele wereld tegen je is. Even een stap terug doen en bijtanken, succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hi, ik heb je blog door "Attic24" net gevonden. (Een Engelse blog over haakwerk).
    Ik woon in Manchester en heb het Nederlands al 5 jaar geleerd, sinds ik naar Belgie in 2008 ging.
    Ik vind je blog heel interessant en kan van je Engelse vertalingen meer leren.
    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goed plan! Even gas terug. Geniet van het strand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. I hope that your week improved! I don't know how many times that has happened to me too...to almost get to the last round of a project, just a few stitches to go and the yarn runs out. It really is a pain! You are not alone! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh dear...hope things get better my friend...have a great break.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ooooh, ik HAAT zulke dagen! Wat mij gebeurde: op het station komen en dat dan het rek waar je fiets in stond is verwijderd (om een of andere reden). GRR!! Mag ik geld gaan betalen om mijn EIGEN fiets terug te halen. Die past best in het rijtje: koffie op, haakgaren nét voor het einde op en BTW-aangifte toch? Grom!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen