vrijdag 17 januari 2014

Van theedoek naar kussen...From tea towel to pillow...

Vorig jaar kocht ik mooie gebloemde canvas stof
en
een aantal Pip theedoeken
 daarvan maakte ik kussens...
Last year i bought some floral canvas fabric
and
some Pip tea towels
  i made some pillows of it... 


...één van de kussens is favoriet
en mag dit voorjaar weer op de bank...
...one of these pillows is my favorite
and may return to the couch this Spring...


...maar ik had zin in nog een nieuw kussen
en ik had nog een mooie theedoek in die gekke oude koffer liggen
een witte met roze print van Dutch Door Press
vorig jaar gekocht.
...but i needed another new pillow this time
and i knew i had kept a pretty tea towel in that silly old suitcase
a white one with pink print from Dutch Door Press
i bought it last year.




Omdat ik de grijze variant verloor 
aan een man die er de tuintafel mee schoonmaakte
!
besloot ik de rode en de roze te redden
deze theedoeken zijn té mooi om als theedoek te gebruiken vond ik
en de roze zou ooit een kussen worden!...
Because a lost the grey one 
to a man who cleaned the outdoor table with it
!
i decided to save the red and pink one
 i thought they where to pretty to use as a tea towel
and the pink one would be a pilllow once!...




...en zo ik maakte een kussen van de Dutch Door Press theedoek,
mooie gebloemde canvas
en de zelfgemaakte paspelband in de kleur van mijn nieuwe Hema deken...
...and so i made a pillow of the Dutch Door Press tea towel,
pretty floral canvas
and homemade piping in the same colour of my new Hema blanket...





...twee verschillende kanten
mix and match...
two different sides
mix and match...






...ik gebruikte plastic drukkers om het kussen te sluiten...
...i used plastic kam snaps to close the pillow...









ik ben er blij mee!!!
laat de Lente maar komen
i'm so happy with it!!!
let get Spring started

xx

32 opmerkingen:

  1. echt prachtig!!! Ik ben ook helemaal blij met de Hema deken en kan niet wachten om er mooi kussens bij te maken. kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat een super fabrics. Fantastische verzameling kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh I love this post! It is my plan to make lots of different patterned cushions this year for my chairs and sofas. They need a pick me up and I feel the need to make friends with my swing machine! Thispost has been an inspiration! Thank you!

    Have a super rest of a day!

    Vanessa xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kussens om te zien en ook zo mooi afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Naar zo'n theedoeken kijk ik ook eens uit. Zeer mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wow wat een prachtige kussens maakte je. Vandaag voelde het al als het voorjaar, nou de laatste tijd al vaker. I can't wait... Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch idee! En wat zijn ze leu-heuk! ~^-^~

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat jammer dat ik niet kan naaien. Toch maar op les, want deze kussens zijn wel heel erg gaaf!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De regen tikt hier tegen de schuifpui, maar als ik naar jouw foto's kijk word ik spontaan vrolijk! Wat een leuk idee om kussens te maken van theedoeken...

    Fijn weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn helemaal top! Ik krijg spontaan ook zin in nieuwe kussenhoesjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! Heerlijk fleurig. Gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. they are wonderful :)
    I've made a pillow of tea towel some time ago, it is here if You would like to see it;
    http://sentymentyiprezenty.blogspot.com/2013/12/przedswiatecznie.html
    I love your blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gorgeous ... so bright and cheerful ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee om theedoeken te gebruiken, ik hoop dat jouw kussens helpen om het voorjaar te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vrolijke boel bij jullie op de bank!!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wát een briljant idee zeg!!!

    Liefs,
    Lola

    http://lolaishooked.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zien er zo knap uit. wauw

    Groetjes
    Patricia x ( pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be )

    BeantwoordenVerwijderen
  18. This post just started my cloudy Canadian morning off perfectly! Just gorgeous colours - like a shot of sunshine!
    Thanks muchly!
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige kunstwerken heb je er van gemaakt en wat een heerlijke stofjes!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooooh prachtig, ik ben er helemaal verliefd op

    BeantwoordenVerwijderen
  21. simply brilliant ...and much better as cushions than that awful core of drying dishes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. als je ze ooit beu bent dan geef je ze maar aan mij ;)
    MOOOOOI!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een tof idee om van theedoeken kussenhoezen te maken! Heeeeel mooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen