dinsdag 4 februari 2014

Mijn favoriete haakgaren...My favorite crochet yarn...

...ik krijg vaak de vraag
met welk haakgaren ik graag haak
dat zijn er momenteel twee;

1
de Lammy Rio
omdat dit garen precies de goede glans heeft
mooi blijft tijdens het haken
niet pluist
verkrijgbaar is in mooie kleuren
en betaalbaar is

cotton perlé garen
omdat dit dunne garen
prachtig is voor fijne werkjes
van de kleine kleurige bolletjes garen
heb ik er nooit genoeg

...i often get the question
what's my favorite crochet yarn
well,currently i have two;

1
the Lammy Rio
because this yarn has the perfect shine
it stays beautiful while i crochet
it doesn't get fluffy
is available in pretty colours
and is affordable

2
cotton perlé yarn
because this thin yarn
is so perfect for fine crochet work
i never have enough
of those little colourful balls of yarn












...omdat die gekke oude koffer vol zit met garen
en ik het graag met jullie wil delen
maakte ik een hele berg pakketjes
pakketjes garen om mee te haken
mee te rijgen of te borduren
je vindt ze in mijn Etsy shop
voor een aardig prijsje...

...because i have that silly old suitcase stuffed with yarn
and i like to share it with you
i made a pile of packages
packages with yarn to crochet with
to sew or stitch with
you can find them in my Etsy shop
for a pretty price...
















xx





8 opmerkingen:

  1. Prachtige kleurtjes heb je daar.... Ik heb vooral Limone katoen liggen, waar ik mee haak! Ik vermoed dat het bij jullie ( Nederland) wel goedkoper te vinden is dan hier bij ons, maar ja, voor onze hobby hebben we soms wat over, niet?!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ören Bayan is a Turkish brand :) Before using -DMC mouline -collected hundreds of it, then I gave all of them to my aunty :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke kleuren heb je verzameld. Ik word zwaar in de verleiding gebracht om te gaan bestellen. Misschien vanavond, wie weet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar word ik blij van... wat een heerlijke kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow super leuk al die kleurtjes! en schitterende foto's! Groetjes Lisanne

    draad en praat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na het zien van al je mooie kleurtjes en foto's moet je wel zin krijgen om te gaan haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héérlijke kleurtjes! Om vrolijk van te worden :-)

    Fijn weekend!

    madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb in het voorjaar na het lezen van deze post meteen 10 bolletjes besteld, zo mooi vond/vind ik de kleuren! Alleen is het garen voor mij persoonlijk te dun (naalddikte 2,5-3,5) waardoor het zooo lang duurt om iets van een behoorlijke grootte te haken. Ik hoor dat veel mensen granny dekentjes maken met haaknaald 4,5, heb je voor die dikte misschien ook een aanbeveling voor garen? Zou heel fijn zijn!

    BeantwoordenVerwijderen