donderdag 5 februari 2015

Dollhouse miniatures and remembering my mom...

Antieke poppen, poppenhuizen, miniaturen, kleine serviesjes,
Ik ben ermee op gegroeid en ons huis stond er vol mee.
Mijn moeder was erdoor gefascineerd
ze had zelfs haar eigen kleine museum aan huis
gevuld met prachtige items en verzamelingen
én een poppenhuis
gemaakt door haar vader, mijn opa, die een getalenteerd timmerman was... 
Antique dolls, dollshouses, miniatures, tiny tableware,
I grew up with that and our house was filled with it.
My mom was fascinated by it 
she even had her own little museum next to our house
filled with beautiful items and collectables
and a dollhouse
made by her father, my grandfather, who was a talented carpenter...

Door mijn moeder ben ik gek op miniaturen
Als klein meisje maakte ik al mini dingetjes van papier en klei
laatst vond ik nog miniatuur verftubes en een huisje van karton
dat ik maakte toen ik 10 was...
It's due to my mom i'm crazy about miniatures
When i was a little girl i always made tiny things of paper and clay
recently i found some miniature paint tubes and a tiny house made of cardboard
I must have been 10 years old when i made that...







Jaren en jaren dacht ik niet aan miniaturen en maakte ik niets
maar de laatste tijd ben ik er weer door geobsedeerd
Ik denk in miniatuur...ja, dat is wat een maker van miniaturen doet...
Zo probeerde ik vorig jaar al eens of ik het nog kon
zulke kleine dingen maken...
For years and years i didn't made or think about miniatures at all
but lately i'm obsessed by it again
I'm thinking in miniature...yes, that's what a maker of miniatures does...
Last year i tried to see if i still had it
making such a tiny things...





Vandaag is de dag dat mijn moeder overleed, 3 jaar geleden
en vanaf vandaag zal ik mijn passie voor miniaturen met jullie delen
Er komt een nieuwe sectie in mijn Etsy shop
met handgemaakte poppenhuis en miniatuur items
ter herinnering aan mijn moeder
ze zou het geweldig vinden... 
Today is the day my mother died, 3 years ago
and from today i will share my passion for miniatures with you
I'll be creating a new section in my Etsy shop
with handmade dollhouse and miniature items
in remembering of my mom
she would love it...



Ik weet dat dit niet iets is wat veel mensen zullen kopen
maar neem af en toe eens een kijkje in mijn Etsy shop
al is het maar om weg te dromen in een kleine wereld
en te genieten van wat klein geluk...
I realize this might be something not many people will purchase
but just take a peek so now and then in my Etsy shop
if it's only to dream away in a small world
en to enjoy a little happiness...

Om voorzichtig te beginnen
zette ik deze snoepjes in mijn shop
heerlijke zoete merinque toefjes
handgemaakt van klei, 4mm klein, niet eetbaar, schaal 1:12
To start carefully
i'll add this candy to my shop
yummy sweet merinque tufts
handmade of clay, 4mm small, not edible, scale 1:12




Binnenkort meer kleine items in mijn Etsy shop!
en natuurlijk ook mooie sieraden
en andere kofferschatten!
Soon there will be more little items in my Etsy shop!
and of course some pretty jewelry too
and other suitcase treasures!

xx












20 opmerkingen:

  1. HayHay!
    Wat een prachtig verhaal!
    Heel mooi hoe je alles beschrijft.
    Sterkte vandaag.
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gebaar! En omkijken en herinneren in liefde.
    Speciaal is dat om spullen van vroeger weer te vinden. Ik vind ze prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ge kunt het nog , da's duidelijk ! En plezant hé, dat je zo'n dingen het meegekregen van je moeder. ook al is zij er niet meer, dat deel van haar zal altijd bij je blijven.
    Ik zou daar trouwens direct juwelen van maken, van die snoepjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your mum would be very, very proud of you.....they are so cute! :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WoW wat ongelofelijk knap!! En mooi! Zo fijn als je dit soort herinneringen aan je moeder hebt! Ik vind het super leuk om te zien. En die toetjes zijn werkelijk de BOM! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om te zien. Zelf ben ik de laatste tijd ook regelmatig bezig met het maken van mini-spulletjes.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love this post. I have just recently gotten really interested in doll houses and minatures. I guess it has always been there but more so recently. I am in a couple of miniature swapping groups. It's so much fun trading items.
    Hugs for you as you remember your mother. It's so hard to loose a parent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat mooi... De miniaturen, maar ook het verhaal achter je kleine schatten. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo gaafff ben ook helemaal gek op miniatuurtjes en popenhuizen, je snoepjes zijn PRACHTIG lieve groet Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, ik houd het zeker in de gaten. Ben net begonnen aan mijn poppenhuis/miniaturenavontuur.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat mooi Maartje.
    Je moeder zou het echt geweldig vinden.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh my! I've just found your blog whilst rambling about looking at stuff. I love this post, wonderful in so many different ways. Lovely to remember your mother in this way and the tiny things you make a joyful! Happy tiny miniature days to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OOoo zó schattig !! Wat een mooie manier om je mama zo verder te laten leven in fijne dingen ... stiekem hoop ik dat mijn kinderen ook zoiets erven van mij . Ik erfde van mijn mama de eigenschap van de schoonheid te zien , vooral dan in de dingen die versleten , onder 10 lagen dikke verf zitten en een stoffige bekleding hebben .
    Dingen die veel anderen rijp vinden voor het containerpark ... tot ze zien tot wat voor pareltjes ze omgetoverd kunnen worden ;-) En mijn handige naaiende vingers , dat ook !
    Jouw mama moet wel een pracht van een inspirerende vrouw geweest zijn . Ik wordt meteen aangetrokken tot je verhalen over haar :-)
    Groetjes , Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie childhood-memories-♡ En mooi om je moeder in ere te houden en wat een knap fiemel-werkje-💗

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie childhood-memories-♡ En mooi om je moeder in ere te houden en wat een knap fiemel-werkje-💗

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weet je dat er ook 2 keer per jaar een poppenhuisbeurs georganiseerd wordt? 21 en 22 maart in Ulft. www.dhnshow.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooh! I just found your blog, thanks to Bobo Bun. It looks such fun, full of colour and ideas so, when I get home this afternoon, I intend to read lots of your earlier posts.

    How wonderful to have grown up with your mother, who loved little treasures and filled the house with them. She must have been a very special lady.
    Jenni

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bonjour, juste un petit message pour te dire que l'article Masking tape est paru dans le n°55 de Passion Scrapbooking qui vient de sortir. Il est disponible en point presse ou sur le blog de l'éditeur. Merci de ta collaboration et à bientôt. Sandrine VACHON

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend leuk, mijn oma heeft het huis ook vol poppenhuizen dus ben er ook enigszins mee opgegroeid en ook wel eens wat geexperimenteerd maar op de één of andere manier nooit zo kleurrijk en modern als dit, onthouden dus, vast ook leuk om met de meisjes te doen. En het allermooist om je moeder zo een beetje te laten voortleven... <3

    BeantwoordenVerwijderen